Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

Dr_pepper

Citaat van: Graspol Iris op 01/04/2008 | 22:51 uur
Op de wervingssite van de KL kan je het boekje fit aan de start bekijken en downloaden.
Dit boekje kreeg ik toen ik me aanmeldde voor VenV, je zal deze vast ook hebben gekregen na je sollicitatie.

Vandaag heb ik na lange tijd weer eens getennist. Door al die spinninglessen heb ik een conditie van heb ik jou daar! Normaal sla ik geen ballen over het hek, vandaag 3x.

dit is idd de beste tip die je kan krijgen, het boekje fit aan de start is een goede om je te helpen bij de opbouw van een goede conditie bovendien de zomer komt er weer aan en dat betekent weer lekker weer om te hardlopen

KapiteinRob

Het topic gaat over opbouw conditie. Vanaf hier verwijder ik alle postings die niet daadwerkelijk met de opbouw te maken hebben. Al die persoonlijke ervaringen en andere "blabla" kunnen, Benno meldde het al, in een blog o.i.d.

Rob
Forumbeheerder

fjok

Wat dacht je van stoppen met roken? Is goed voor je conditie en je gewicht komt dan ook weer terug.

Benno1969

Kun je geen weblog ofzo beginnen Bartez013, kunnen we gelijk je beloftes over roken e.d. controleren, en alle andere voornemens die je hebt? Verder moet ik je eerlijk zeggen dat ik al die (overigens weinig samenhangende) peptalk naar jezelf, en het vermelden hoe zwaar je leven wel niet is op dit moment, weinig relevant vind. Of wat verwacht je precies hiervan?

bartez013

#64
hehe de 28ste wanneer jij begint heb ik een expeditie van 2 dagen, dit lijkt mij heel erg interesant omdat het echt iets is dat ik graag wil en in 5 jaar tijd nooit de kans heb gehad om eens de stormbaan om te mogen. Me conditie is weer verslechterd ik heb dit weekend 1 pakje sigaretten op  :'( maarja ik heb het gelijk afgeleerd me longen begonnen al flink te branden toen ik vandaag had gelopen. Ik liep ineens 1km minder dan voorheen dus ik wil het echt niet meer.

Ik wil alvast een klein beetje conditie voor de stormbaan hebben ik wil eens zien wat ik in 4 weken er nog uit kan halen het zal geen top conditie zijn maar iets is beter dan niets ik wil het gewoon ervaren zoals velen het ervaren met een conditie waar ik heel hard aan gewerkt heb, hierna heb ik nog zeker 1 maand mischien 2 maanden om verder aan me conditie te werken. Ik ben nog steeds niet naar de sportschool gegaan en ik doe alles nog met me halterbankje thuis en de straat en bossen om te hard lopen. En ik ga vanaf volgende week fulltime in de sportschool op de fiets zitten omdat me kracht voldoende is. Je hoeft niet veel spiermassa te hebben om sterk te zijn :p Ik ben maar een lange slanke slungel haha.

Bij mij staat op de eerste plaats cluster 4 voor luchtmobiel en op de 2e plaats cluster 3 voor panser infanterie. Mijn doel is en zal cluster 4 blijven en mocht ik cluster 3 halen dan ga ik er ook gewoon voor. Het lijken me allebij mooie baantjes om te hebben al is luchtmobiel net eff wat zwaarder wat mij ook enorm trekt als uitdaging ik weet dat dit mogelijk is omdat de verzuring in je beenspieren alleen maar een gevoel zijn en dat je dit gewoon kunt uitschakelen in je hoofd als je nog maar een paar minuten te gaan hebt. Ik ga harder me best doen harder dan ik al kon en ik moet het gewoon halen.

Ik ben door het vele lopen wel 2kg kwijt geraakt maar ik denk dat dit vooral vet is geweest ik ben te hard bezig gegaan en me voeding is gewoon in orde. Ik moet meer vet eten in het weekend dus een bulkdag inschakelen een dag waar ik een extra pizza en een extra zak ships mag pakken om me vet toch wat bij te houden.

Ik ga er gewoon voor en werk harder dan me best, het valt alleen niet mee met een zware baan omdat je zeer weinig rust hebt ik sta namelijk elke morgen om 06:00 naast me bed en ik kom rond 18:00 thuis en moet dan nog eten en sporten voordat ik mag gaan rusten. Vrije tijd zit er haast niet in en ik ben al een aantal keer gefaalt in me rust omdat ik rond 00:00 pas ging slapen puur omdat ik niet moe was door alle koolhydraten, ik ga overschakelen op low carbs na 20:00 mischien dat dit gaat helpen.

Iris

Op de wervingssite van de KL kan je het boekje fit aan de start bekijken en downloaden.
Dit boekje kreeg ik toen ik me aanmeldde voor VenV, je zal deze vast ook hebben gekregen na je sollicitatie.

Vandaag heb ik na lange tijd weer eens getennist. Door al die spinninglessen heb ik een conditie van heb ik jou daar! Normaal sla ik geen ballen over het hek, vandaag 3x.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Holy

Iedereen wil toch beter worden in zijn sport of je nou aan voetbal doet of aan een vechtsport je weet pas of je "beter" als iemand bent als je uitdaging aan gaat en met een vechtsport doe je dat in een ring of wat dan ook zolang je daar alleen je kunsten vertoond en natuurlijk in de dojo is er volgens mij niks mis met je.

ff on-topic ik ben best benieuwd hoe verschillende mensen trainen om op conditie te komen voor de landmacht
waar loop je tegen aan, wat waren je streef doelen enz enz.

Ik probeer de laatste weken verdeelt over de week 3x te hardlopen op verschillende intensiteiten gemiddeld 7 km per keer.
Daarnaast probeer ik nog 3x in de week te fitnessen en dan vooral te trainen op uithoudingsvermogen en zoveel mogelijk met me eigen gewicht te werken zoals opdrukken optrekken situps dippen enz enz. Daarnaast voetbal ik nog 2 a 3x redelijk fanatiek is voor mij redelijk vol te houden.

Ik zou graag wat ervaringen van andere mensen horen of misschien tips om mijn schema te perfectioneren.
(Ik moet de 28ste van maart beginnen trouwens dus voor mij begint het bijna)

Dr_pepper

nou ja ik krijg er cker wel een kick van anders zou ik het niet doen maar dat heeft niks te maken met iemand in mekaar beuken juist die redenen die jij noemt maken het gaaf: omgaan met onverwachtse dingen, anticiperen, technieken oefenen en perfectie nastreven zijn denk ik wel de belangrijkste redenen waarom ik het doe.

bartez013

#60
Ik denk dat ik je bericht verkeerd gelezen heb dus die vraag laat ik graag vallen mijn excuses daarvoor ;) ook wil ik daar niet verder over doorgaan omdat dit topic over conditie opbouwen gaat en niet over de psychologische keuring.

Het enigste wat ik er nog over wil zeggen is dat jij een kick van het vechten krijgt en dat dat niet echt gezond is ook al is het in de dojo :p Ik deed aan muay thai omdat ik mezelf een sterker man zag worden en zo heel makkelijk kon omgaan met onverwachte omstandigheden (bijv schreeuwende doorgedraaide mensen uit je omgeving die zonder logica en wetendheid wat er aan de hand is onzin gaan uitkramen en daarbij rustig te blijven en de situatie onder ogen te zien) en daarnaast aan me conditie kon werken om toch in beweging te blijven en omdat ik het een mooie sport vond.

Dr_pepper

wacht effe die laatste opmerking vatte ik niet helemaal, verklaar je nader

over dat MMA deden ze vorige keer ook niet moeilijk op de keuring, ze vroegen er wel naar maar toen zei ik:

een krijger mag zichzelf pas meester noemen, niet nadat hij weet hoe hij iemand zo effectief mogelijk kan uitschakelen maar wanneer hij weet hoe een gevecht kan vermijden. ik ben bovendien niet zo'n vechtersbaasje de kick van het vechten haal ik er al voldoende uit in de dojo.

bartez013

#58
hehe ja alcohol en een zware vechtsport gaan idd niet samen dit beinvloed enorm je coördinatie vermogen maar als je flink hardloopt etc maakt dat kleine beetje alcohol in het weekend ook niet uit vooral als je nog maanden te gaan hebt, de laatste weken kun je er rustig mee ophouden omdat het geen verslaving is maar meer een genotsproduct. :p Ik vind dat alcohol en vrienden het toch ook eens gezellig kunnen maken en dat het wel eens gezond is om gewoon eens wat gezelschap te hebben.

Heel goed dat je ook hard aan je conditie werkt blijf dit vooral doen maar ik wil jou omdat een extreme vechtsport doet nog voor iets waarschuwen.

Besef jij wel dat ze je MMA sport gaan gebruiken bij de psychologische keuring? Dus bereid je voor op enorm extreme instink vragen en beschouw je vechtsport maar gewoon als een sport dan moet alles goedkomen. Ik heb zelf muay thai gedaan maar ben door omstandigheden weggegaan, mma is idd een stuk zwaarder en veel op de grond etc maar dit vond ik net iets te ver gaan omdat een sport wel leuk moet blijven en er niet is om elkaar helemaal de grond in te slaan.

Ik denk dat ze je onder druk gaan zetten met MMA in combinatie met jou waarscheinlijk toekomstige opleiding KMS en de afloop na de uitzending hoe jij zult reageren in een bar en hoe jij het zou vinden hoe mensen naar jou toe kijken en dan erbij willen ze graag een aantal voorbelen zoals scerenario's horen dus bijv situaties waarin jij terecht zou kunnen komen mocht je problemen krijgen met verschillende vechtsport trainingen en de dingen die jij gezien zou kunnen hebben op uitzending.

Mensen die een voetbal training hebben gehad worden in een psycholoog hun ogen een stuk meer normaal gezien dan iemand die een extreme vechtsport heeft beoefend (ik weet uit ervaring dat dit ook normaal is omdat er idd een flink wat idioten op een vechtsport zitten die het normaal vinden om de sport op straat te gebruiken).

Zolang jij in je hoofd houd wat goed en fout is en wat normen en waarden zijn en weet wie jij bent en waarom jij dingen doet moet alles goedkomen. Maar vooral jezelf blijven dat is een stuk belangrijker. Ik merk dat vooral uren maken in jou leven een stuk belangrijker is :p dus ik denk niet dat hij vooral die 40 urige werkwee kbedoelde maar meer regelmaat in je leven :p

Greetz Bart


Roeland

Citaat van: max op 29/03/2008 | 20:08 uur
Dr. Pepper is een echte militair! Hij heeft de hele dag de tijd om te sporten  :)

Zo'n functie lijkt mij ook wel wat  ;D

Op naar LO/S dan?  ;)

Ik zie allemaal indrukwekkende trainingsschema's, heb ze niet helemaal doorgenomen, maar in ieder geval ook nog een tipje tussendoor: pak ook je rustmoment. Spieren moeten herstellen, doortrainen betekent dan kapottrainen!
- Catch you on the flip side -

Dr_pepper

haha  ;D was het maar zo, ik maak er gewoon tijd voor maar helaas moet ik ook die 40 uur in de week maken totdat ik mag voor herkeuring over 230 dagen. Ik stel ook een zeer hoge prioriteit aan m'n training omdat mijn training me voorbereid op het werk wat ik voor de rest van m'n leven wil gaan doen en het werken in de burgermaatschappij meer een kwestie van tijd doden is. Bovendien houd het me van de straat en zie ik nog een wat in de polder :)

@ van blaricum: roken kan, heb het zelf ook 7 jaar gedaan maar wil je echt een conditie als een beer hebben dan raad ik je aan om er mee te stoppen want nadat ik was gestopt is mijn conditie met stappen vooruitgegaan, ook gezonde voeding werkt enorm in je voordeel omdat voedzamer is dan patat, snoep enzo ( en naar mijn mening nog smakelijker ook) wat je nodige energie wwer kan geven om de volledige 100% in de sportschool te geven. mijn 2 can rule beleid heeft ook voornamelijk te maken met het feit dat alcohol mijn reactievermogen beinvloed en das niet zo handig als je vechtsporten doet, begrijp me niet verkeerd ik mag ook graag een biertje of een goed glas whiskey drinken maar ik doe het met mate (en maten  ;D)

mikemans

Citaat van: max op 29/03/2008 | 20:08 uur
Dr. Pepper is een echte militair! Hij heeft de hele dag de tijd om te sporten  :)

Zo'n functie lijkt mij ook wel wat  ;D

En niets staat je in de weg om zo'n funktie te krijgen. Vraag overplaatsing aan naar de landmacht en trainen maar.

max

Dr. Pepper is een echte militair! Hij heeft de hele dag de tijd om te sporten  :)

Zo'n functie lijkt mij ook wel wat  ;D