Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

Huzaar1

Tjah, ik ga me mijn pleziertjes niet ontnemen hoor, dat is net zo belangrijk vind ik.

ik rook gewoon, blowen doe ik niet, da's voor mietjes maar een biertje of rummetje gaat er altijd wel in.
gewoon steeds bezig blijven met je conditie, dan gaat t prima :)

bart ik pm je binnekort terug, zal eens kijken wanneer ik een mogelijkheid heb.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Dr_pepper

appeltje eitje:

maandag: krachttraining met 3 oefeningen borstkas (bankdrukken, flyers en schuine borstspieren), 2 oefeningen triceps en flink wat oefeningen voor het buikje (jawel de zomer staat om de hoek). Warming up bestaat uit 11.60 km fietsen op hogere intensiteit

Dinsdag: hardlopen volgens opwerkschema te vinden in Fit aan de start boekje van de landmacht (heb al een goede conditie maar probeer van korte naar langere afstanden over te gaan) gevolgd door 2 uur ju jitsu (voor het betere hand to hand combat) met een beetje mazzel heeft de sensei zin in een pittige warming up en verga ik (en de rest van de groep) de volgende dag van de spierpijn

Woensdag: krachttraining met 2 oefeningen voor biceps en 3 oefeningen voor de rug en schouders, gevolgd door jawel de buikspieren, warming-up bestaat uit een vetverbrandingsprogramma op de fiets (lekker lichte oefening)

donderdag: zelfde als dinsdag maar is de kans op een pittige warming-up nihil

vrijdag: krachttraining volgens hetzelfde schema als maandag (incl warming up op de fiets) gevolgd door MMA (Mixed Martial Arts) lessen

Zaterdag: hoef ik niet te trainen maar ga ik meestal naar vrije training van ju jitsu of train ik de benen met enkele oefeningen mocht ik helemaal in een hyperactiefe bui verkeren dan ga ik nog een stukje hardlopen

zondag: verveel ik me praktisch altijd en maak ik een wandeling van 15+ kilometer

Dit alles gaat gepaard met gezonde voeding, niet roken en blowen en een 2 can rule regel op het gebied van alcohol in het weekend, geloof me doe hetzelfde en je hebt binnen een paar weken een conditie waar je U tegen zegt.

Lex

@VanBlaricum en @bartez013:
Voor verdere afspraken over jullie training tezamen, verzoek ik jullie dit verder per PM te doen.

Lex
Forumbeheerder

bartez013

#50
dat lijkt me idd tof om samen met jou te lopen aangezien je ook alles wilt trainen en ergewoon voor wilt gaan.

Wat jij bedoelt is de leg press haha ja dat is een enorme fijne oefening vooral als je deze oefening combineert met squaten. Dus eerst squaten en dan de legg press en daarna je kuiten trainen. Maar vooraf natuurlijk een lekkere warmingup. Toen ik nog fitnisste en paar jaar terug had ik een trainingschema waarbij ik 1x per week me benen op kracht trainde en 3x per week me conditie erbij deed.

Mijn warmingup bestond uit:fietsen en daarna 2km roeien

maandag:
benchpress flat, benchpress bovenkant borst
cabble cross.

Daarna 2 bicep oefeningen.

Woensdag benen dus vooral veel lopen en fietsen als warmingup en daarna squaten en legg press en de kuiten.

Vrijdag veel lopen en fietsen en 2km roeien en weer de herhaling van maandag.

Maar boven alles wil ik vooral veel cardio gaan toepassen omdat de fiets echt een hel is als je hem tegen komt, ik heb em al ooit ervaren en het lijkt 30km/h fietsen met wind tegen en berg opwaards dus ik weet wat we gaan verwachten.

We kunnen elkaar wel aanvullen met informatie ik zal je mijn email adres toesturen zodat je contact met me kunt opnemen, tof dat je mee wilt lopen.

Remember: de been is de grootste spier uit je hele lichaam en je zult daarom ook snel resultaten behalen als je deze spier blijft trainen. Alles uit je bovenlichaam zoals borst triceps en biceps zijn kleine spieren en hier duurt het gewoon wat langer mee. Blijf respect voor je lichaam houden dan heeft je lichaam ook respect voor jou.

Groetjes Bart

p.s. ik heb ook flink gerookt en ik merk dat me conditie 4x zo snel opgebouwt wordt nu ik niet rook, je slaapt vaster omdat je lichaam niet hard bezig is heel die 4000 afvalstoffen uit je lichaam te halen dat betekend dus sneller herstel en je hebt 400 extra kcals om je lichaam van energie te voorzien. Met eten heb ik voor de volgende conditie opbouwende maanden de regel: veel is goed meer is beter

Groetjes Bart

Huzaar1

als je netnummer 013 is Bartez dan wil ik best met je lopen hoor, ik kom zelf uit Den-bosch , ben regelmatig te vinden in Tilburg. Oud studiegenoten zitten daar.

Voor conditie kun je vanalles aanraden, maar het ene wat altijd geldt is het gewoon doen, gewoon gaan fietsen,lopen,rennen.. maakt allemaal niet uit. Je traint je hard met inspanning, en je moet de lat steeds ietsjes hoger leggen. Zoals ik het nu zo lees pak je het erg goed aan. maar je mag wel wat meer fietsen.

Ik kwam in cluster 4 qua conditie met elke dag sporten, 4mdn lang. en dan

Cardio programma :

Lekker even warmlopen, paar blokjes om. Niet rennen maar gewoon rustig aan lopen.. met wandelen gebruik je erg veel belangrijke spieren. Vervolgens 8 kilometer fietsen in de sportschool, vermogenafgave nu gemiddeld op 300 watt.

10 x 3x Benen trainen met zo'n plaat waar je gewicht moet wegduwen,

Fitness programma

anderhalve kilometer roeien
Gelijk een goede warming up, en goed voor je conditie :)
Biceps trainen
triceps trainen
rug trainen
buik trainen.
schouders trainen

en bankdrukken.

ik vind regelmaat wel fijn, dus houd me daar ook bij.

En Iris, om even terug te komen op je post betreft het roken.
Ik rook zo'n 6 a 10 sigaretten per dag, al jaren. Maar heb een goede conditie :)
ik denk dat het tussen je hoofd zit want 3 sigaretten kunnen dat niet veroorzaken hoor ;) .

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

januszz

Goed dat je je zo inzet maar lijkt het je niet verstandiger om een aantal keer in de week wat grotere afstanden te gaan fietsen...
En voor opbouw van conditie schijnt speedmarsen of iig interval training heel goed te zijn.
Snel hardloop tempo afgewisseld met snel wandeltempo. bv. 2km hardlopen coopertempo en dan 500m wandel.
Hoe harder je traint hoe sneller het resultaat. En naar je werk fietsen is mooi meegenomen als extra :D

bartez013

#47
Zo dan ik heb vandaag ongeveer 7,5km gelopen (dus niet gejoged) met me rugzakje met 20kg, ik was lekker bezweet en ik voelde me vereerd toen het eenmaal begon te regenen, wat was dat fijn. Ik heb 3x een lift aangeboden gekregen van mensen die medelijden met me hadden en ik heb het met tot trots in mezelf gewoon afgewezen en ik ben doorgelopen al was de verleiding groot omdat me schouderbanden van me tas enorm aan het schuren waren. Ik kon naar mijn gevoel nog 5km extra lopen maar ik bouw het rustig op.

Dit forum werkt enorm motiverend omdat ik geen loopmaatje heb en alles in me uppie moet doen, ik lees veel over de ervaringen en je kunt hier goede informatie vergaren over alles dat je wilt weten. En het werkt vooral motiverend omdat hier ook beginners aanwezig zijn die ook in hun uppie lopen en dat we zo ervaringen kunnen uitwisselen.

Ik ga de afstand volgende week weer vergroten naar de 10km en dit blijf ik de komende weken zo aanhouden omdat ik toch wel wat begin te zweten en tot 2 weken geleden helemaal geen conditie had. Ik merk dat het vooral in je hoofd zit en dat je tegen jezelf moet blijven schreeuwen om door te gaan om je doel te behalen. Ik hoop over een maandje de 15km te halen en dit zal ik elke donderdag zo blijven doen en op maandag en vrijdag gewoon lekker blijven hardlopen.

Ik fiets hierbij nu 2x per dag 2,6km naar me werk en dit gaat vanaf volgende week verhoogt worden naar op en neer 2,6km naar me werk dagelijks en 3x per week 6km op en neer naar de sportschool waar ik flink aan de gewichten ga en op kracht en uithoudings vermogen ga trainen en daar nog eens ga hardlopen buiten huis en op de loopband in combinatie met de hometrainer.

Ik moet en zal me doel behalen ik wil gewoon binnen een paar maanden een betere conditie creëren.

Het is fijn dat ik hier mezelf kan blijven motiveren in dit forum gedeelte omdat anderen ook flink aan hun conditie bezig zijn.

Wie is er nog meer bezig en hoe ben jij bezig aan je conditie? Ik hoop dat iemand me meer informatie gaan vergaren aan wat ik nog meer kan doen want ik wil vooraan blijven lopen zodra het mijn tijd is. Ik neem voldoende rust en neem enorm veel gezonde voeding in qua eiwitten, koolhydraten en kcals.

KapiteinRob

Citaat van: Fazer op 27/03/2008 | 09:43 uur
midzomernachtfeest? kms? vertel! :P

Doe dat vertellen dan maar middels PM of in het grote onzintopic. Dit topic gaat over "opbouw conditie".

Rob
Forumbeheerder

Fazer

Citaat van: Benno1969 op 27/03/2008 | 08:54 uur
Citaat van: Sgt Rob op 27/03/2008 | 01:01 uur
Ik heb alles gedaan wat God verboden heeft, we stonden smorgens dronken op appel,

Toch niet na het midzomernachtfeest op de KMS? Was daar een keer en toen werd het appel 's morgens afgeblazen.

midzomernachtfeest? kms? vertel! :P
GS500e(25kw)--> GS850g --->SV650s --> FZS600

2x geopereerd aan mn schenen, 3mnd MRC in Doorn, ruim 1 jaar bloed, zweet en tranen.

Benno1969

Citaat van: Sgt Rob op 27/03/2008 | 01:01 uur
Ik heb alles gedaan wat God verboden heeft, we stonden smorgens dronken op appel,

Toch niet na het midzomernachtfeest op de KMS? Was daar een keer en toen werd het appel 's morgens afgeblazen.

sgt Rob

Ik heb alles gedaan wat God verboden heeft, we stonden smorgens dronken op appel, nachten doorgehaald en de beest uitgehangen, het heeft me aleen maar sterker en doorzettender gemaakt. Er is nergens zo veel wilskracht voor nodig dan om smorgens met een spijker in je kop en de smaak van een dooie hond in je bek netjes geschoren met  je zooitje omgehangen het veld in te verdwijnen voor een week. Maarja... Seedorf...

Roken ben ik nooit aan begonnen trouwens.
Ik wil niks aanmoedigen, maar ik geloof dat je je de geneugten van het leven toch niet helemaal moet ontzeggen. Lol is ook heel belangrijk en meestal werd het 'swoensdags al weer een stuk dragelijker.

Roeland

Iris, dat zit tussen je oren hoor. Als jij 3 peuken rookt de avond d'r voor zal daar je prestatie niet merkbaar van naar beneden gaan. Zal meer door de 3 biertjes zijn die je er bij hebt gedronken. 

Tja, om je conditie op te bouwen is gewoon een goed ritme nodig. Zelf heb ik ook nog wel eens dat ik mij moet verplichten om te gaan trainen, maar als je iedere week daar gewoon een paar uur op dezelfde dag(en) voor vrij maakt, is die drempel al een stukje lager.
- Catch you on the flip side -

Benno1969

Citaat van: Graspol Iris op 26/03/2008 | 15:31 uur
Citaat van: Benno1969 op 25/03/2008 | 18:41 uur
Citaat van: Graspol Iris op 25/03/2008 | 16:50 uur
[Drugs, alcohol en ander vergif is niet goed voor je, zeker niet als je ook nog eens veel sport.

Let op dat je je niet overtraint / overbelast, bouw goed op met gewichten, afstanden en herhalingen. Succes! ;)

Wel wat overdreven. Af en toe een pilsje, wijntje, stappen etc. is meer dan prima, ook om het met je groep te doen voor de teambuilding trouwens.

Drugs is weer een ander verhaal maar je wilt niet weten hoe vaak -in de dpl tijd  althans- de KMar op kazernes sweeps hielden en van alles en nog wat vonden.


Tijdens het uitgaan afgelopen zaterdag heb ik totaal 3 sigaretten gerookt.
Gister bij de spinningles had ik géén conditie meer.

Resultaat:
Ik rook dus nóóit meer (zo veel  ::)).

Drugs, daar moet je als militair ook nooit aan beginnen.

Ik had het niet over drugs of roken, maar over af en toe een biertje drinken, en met je maten gaan stappen; heel gezond en gezellig!

Iris

#40
Citaat van: Sollic op 26/03/2008 | 16:15 uur
CitaatDus in alle andere beroepen, mag dat wel?
Als presentator van BNN wordt je er zelfs voor betaald.... ;)

CitaatGister bij de spinningles had ik géén conditie meer.
Dus door 3 sigaretten is je conditie de weg al kwijt? Wellicht is meer trainen een optie..... :laugh:

Sorry, on-topic please......

Mijn conditie is goed hoor, alleen had ik meer moeite met minder prestatie ;).

Beetje jammer, die opmerking...
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

X-Sollic

CitaatDus in alle andere beroepen, mag dat wel?
Als presentator van BNN wordt je er zelfs voor betaald.... ;)

CitaatGister bij de spinningles had ik géén conditie meer.
Dus door 3 sigaretten is je conditie de weg al kwijt? Wellicht is meer trainen een optie..... :laugh:

Sorry, on-topic please......