Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

Lex

Citaat van: Graspol Iris op 26/03/2008 | 15:31 uur
Drugs, daar moet je als militair ook nooit aan beginnen.
Dus in alle andere beroepen, mag dat wel?  :'(  :'(  ::)

Iris

Citaat van: Benno1969 op 25/03/2008 | 18:41 uur
Citaat van: Graspol Iris op 25/03/2008 | 16:50 uur
[Drugs, alcohol en ander vergif is niet goed voor je, zeker niet als je ook nog eens veel sport.

Let op dat je je niet overtraint / overbelast, bouw goed op met gewichten, afstanden en herhalingen. Succes! ;)

Wel wat overdreven. Af en toe een pilsje, wijntje, stappen etc. is meer dan prima, ook om het met je groep te doen voor de teambuilding trouwens.

Drugs is weer een ander verhaal maar je wilt niet weten hoe vaak -in de dpl tijd  althans- de KMar op kazernes sweeps hielden en van alles en nog wat vonden.


Tijdens het uitgaan afgelopen zaterdag heb ik totaal 3 sigaretten gerookt.
Gister bij de spinningles had ik géén conditie meer.

Resultaat:
Ik rook dus nóóit meer (zo veel  ::)).

Drugs, daar moet je als militair ook nooit aan beginnen.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

paul1011

Citaat van: bartez013 op 25/03/2008 | 09:39 uur
Waar kom je vandaan? Anders kun je gerust met mij mee gaan lopen ik ben ook pas net opgestart dan kunnen we elkaar blijven motiveren.

Ik hoor het wel...

Dank voor je aanbod Bartez013, maar als 013 je netnummer is dan wonen we toch echt iets te ver van elkaar af  ;)  Daarnaast train ik samen met mijn zoon in de hoop hem ooit bij te kunnen houden  ;)
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

fjok

Citaat van: bartez013 op 25/03/2008 | 09:31 uur
Ik heb nu 2 krachttrainingen achter de rug en dit alles in combinatie met een zware baan en 5 uur slaap per nacht.

Goed dat je zo fanatiek aan het sporten bent gegaan, maar verlies ook niet uit het oog dat een goede nachtrust ook heel belangrijk is! Liever een dag minder trainen en goed slapen, zodat je lichaam ook de noodzakelijke rust krijgt.

Heel veel succes met trainen!

Benno1969

Citaat van: Graspol Iris op 25/03/2008 | 16:50 uur
[Drugs, alcohol en ander vergif is niet goed voor je, zeker niet als je ook nog eens veel sport.

Let op dat je je niet overtraint / overbelast, bouw goed op met gewichten, afstanden en herhalingen. Succes! ;)

Wel wat overdreven. Af en toe een pilsje, wijntje, stappen etc. is meer dan prima, ook om het met je groep te doen voor de teambuilding trouwens.

Drugs is weer een ander verhaal maar je wilt niet weten hoe vaak -in de dpl tijd  althans- de KMar op kazernes sweeps hielden en van alles en nog wat vonden.


KapiteinRob

Ik wil de aandacht vestigen op het feit dat dit topic gaat over de opbouw van conditie; niet over blowen, relationele zaken, etc.

Rob
Forumbeheerder

bartez013

Citaat van: Graspol Iris op 25/03/2008 | 16:50 uur

Op het PO vragen ze waarom je drugs hebt gebruikt. (Bij mij was de psycholoog verbaasd: in Almere wonen en nooit drugs gebruikt  :D)

Drugs, alcohol en ander vergif is niet goed voor je, zeker niet als je ook nog eens veel sport.

Let op dat je je niet overtraint / overbelast, bouw goed op met gewichten, afstanden en herhalingen. Succes! ;)

Haha daar heb je helemaal gelijk in maar ik heb de vorige keer deze vraag beantwoord met ik was jong dom en vooral heel stom, dit is overigens ook de harde waarheid. En hier blijf ik gewoon bij. Iedereen heeft wel is iets doms gedaan in zijn of haar jeugd. Dit is nu ook allemaal verleden tijd en ik zal er ook echt nooit meer aan beginnen ik ben nu al zo lang helder dat ik er niet eens meer zin in heb of nooit meer naar die troep zal grijpen het is een stiekeme sloper. Drugs en drank zijn een teken van zwakte.

Ik sta nu ook 300% zekerder in me schoenen en ik weet nu wat ik wil ik weet wat ik kan en nu is de uitdaging nog vele male groter geworden omdat ik nu wil zien wat me lichaam en hoofd nog meer kan, ik weet dat ik gewoon heel hard gesloopt ga worden als ik eenmaal door de keuring ben ik ben er gewoon zeker van omdat ik alles op alles zet om gewoon door te gaan en de fiets op me allerhardst kan gaan uitlachen als ik eraf stap. Als een ander dit aankan dan kan ik dit ook aan, het zit allemaal in je hoofd.

Maar ik bouw het heel rustig op ik weet waar ik aan ben begonnen, ik heb al ooit eens trainingschema's en de bijpassende voeding bestudeerd en ik weet daarom ook dat overhaasten het kappot maken van je lichaam is en zo geld het ook met de voeding. Met slechte voeding zoals friet en chips en pizza zal het nooit niet werken en zal ik zwakker en zwakker worden. Ik eet nu voornamelijk pasta en kwarkjes en tonijn etc 4 stuks fruit per dag en ongeveer 3000 kcals om me lichaam de baas te blijven omdat ik ook nog een zware baan heb waar ik stapelgek wordt van de polen en de lopende banden en leidinggevenden die meer koffie drinken en roken dan dat ze leiding geven.

sgt Rob

Citaat van: Graspol Iris op 25/03/2008 | 16:50 uur

Wie heeft niet een relatie verbroken door de dienst...  :-X

En wie heeft er geen GNKtje aan de haak geslagen??? :angel:


:P

Iris

Citaat van: bartez013 op 25/03/2008 | 09:31 uur
Ook heb ik me vriendin aan de kant geschoven omdat ze er niet mee eens was dat ik de landmacht in wou gaan en ze dreigde me te verlaten als ik het maar ging proberen. En ik zag al in dat mijn droom een droom was dat ik zonder haar moest gaan beleven en dat ik niet met een liefdes verdriet gezicht rond kan lopen en fatsoenlijk kan functioneren ik kon er dus beter op tijd bij zijn. Dit na 2 jaar haha natuurlijk speelde er meer mee maar ik was een vechter en bleef het volhouden tot ik op het punt kwam dat ik echt voor mezelf moest gaan kiezen omdat ik anders me dromen niet waar kon maken.
Wie heeft niet een relatie verbroken door de dienst...  :-X
Sterkte.

Citaat van: bartez013 op 25/03/2008 | 09:31 uur
En dat blowen ja dat weten ze maar hij heeft gevragen of ik hem kon beloven dat ik ermee ging stoppen zodra ik de deur uitliep en het nooit meer aan zou raken ik heb dit beloofd en heb nog 3 jointjes op en daarna totaal niets meer omdat ik er zon harde spijt van had dat ik door me eigen domme schuld gefaald had en ook omdat blowen geen toegevoegde waarde heeft op een mensenleven. Er zit nu al een lange tijd sinds me laatste en nu en ben ik voor 300% meer helder.
Op het PO vragen ze waarom je drugs hebt gebruikt. (Bij mij was de psycholoog verbaasd: in Almere wonen en nooit drugs gebruikt  :D)

Drugs, alcohol en ander vergif is niet goed voor je, zeker niet als je ook nog eens veel sport.

Let op dat je je niet overtraint / overbelast, bouw goed op met gewichten, afstanden en herhalingen. Succes! ;)
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

bartez013

Citaat van: paul1011 op 24/03/2008 | 21:11 uur
Citaat van: Benno1969 op 24/03/2008 | 20:04 uur
Je moet met je benen en armen platen wegdrukken die niet weg te drukken zijn (en de kracht meten). Maar echt als CIMIC-er zien ze je als burger met een uniform aan. Het wil wel heel raar lopen willen ze je fysiek afkeuren. De competentiemeting en het basis PO zijn echter wel weer nadrukkelijk van belang.

Ik heb me voorgenomen om een zo hoog mogelijk cluster te halen. Vroege-middenleeftijdsperikelen.  ;)  Ik maak me eigenlijk niet zo druk over de kracht aspecten van de keuring want, in tegenstelling tot wat de jongeren onder ons vaak denken, zijn de veertigers toch echt taaier dan ze denken.  ;)  Maar het is wel goed om te horen welke oefeningen er nu daadwerkelijk gedaan moeten worden op de keuring. Alleen op het conditionele vlak heb ik een inhaalslag van pakweg 10 tot 15 jaar te maken.

Waar kom je vandaan? Anders kun je gerust met mij mee gaan lopen ik ben ook pas net opgestart dan kunnen we elkaar blijven motiveren.

Ik hoor het wel...

bartez013

#28
Ik ben al begonnen met trainen en het opstarten was zwaar, maar met voldoende voeding gaat het helemaal goed komen. Ik heb nu 3x 5km gelopen waarvan 2x een interval en een keer 5km met 40kg op me rug voorbereidend op de mars zoals in de pdf staat. Ik heb nu 2 krachttrainingen achter de rug en dit alles in combinatie met een zware baan en 5 uur slaap per nacht. Ik moet het gewoon vol zien te houden anders kan ik de training niet afmaken en zal ik lichamelijk niet in staat zijn om door de keuring heen te komen. Waar een wil is is een weg en ik ga er gewoon voor. Ik weet wat er voor mezelf op het spel staat en ik kan nooit meer in de spiegel kijken als ik de keurimg gewoonweg niet haal omdat ik er niet aan gewerkt heb. Ik wil alles geven dat erin zit en nog wel meer en ik moet mezelf gewoon super hard blijven motiveren omdat ik nu loop en ren zonder dat ik er voor betaald krijg, ik doe het in ieder geval ergens voor en dat is genoeg.

Vanavond ga ik weer 5km doen en dan een interval met 1 min lopen 1 min joggen en zo afwisselend en ik ga dit volgende week omhoog gooien met 10kg op me rug en ik blijf die 5km met 40kg gewoon volhouden. Het fijne is dat ik compacte gewichtschijven van me halterbank in me tas kan duwen. De interval is zwaar heel zwaar puur omdat ik totaal geen conditie heb en er zijn gewoon momenten dat ik niet meer kan en dan een paar min moet rusten dit is hopelijk over 3 maanden niet meer nodig.

Ook heb ik me vriendin aan de kant geschoven omdat ze er niet mee eens was dat ik de landmacht in wou gaan en ze dreigde me te verlaten als ik het maar ging proberen. En ik zag al in dat mijn droom een droom was dat ik zonder haar moest gaan beleven en dat ik niet met een liefdes verdriet gezicht rond kan lopen en fatsoenlijk kan functioneren ik kon er dus beter op tijd bij zijn. Dit na 2 jaar haha natuurlijk speelde er meer mee maar ik was een vechter en bleef het volhouden tot ik op het punt kwam dat ik echt voor mezelf moest gaan kiezen omdat ik anders me dromen niet waar kon maken.

En dat blowen ja dat weten ze maar hij heeft gevragen of ik hem kon beloven dat ik ermee ging stoppen zodra ik de deur uitliep en het nooit meer aan zou raken ik heb dit beloofd en heb nog 3 jointjes op en daarna totaal niets meer omdat ik er zon harde spijt van had dat ik door me eigen domme schuld gefaald had en ook omdat blowen geen toegevoegde waarde heeft op een mensenleven. Er zit nu al een lange tijd sinds me laatste en nu en ben ik voor 300% meer helder.

Ik ben streng tegen mezelf en het gaat helemaal goed komen de spierpijn is al ver weggetrokken.

Ik ben blij met dit forum zodat ik gemotiveerd blijf en kan lezen wat anderen ervaren en dit is voor mij een leerproces zodat ik nog beter weet waar ik aan begin en nog beter weet hoe hard ik aan me conditie moet blijven werken.

Nu mag ik 28 en 29 april op expeditie met de landmacht met de heer van de akker en dan mag je 2 dagen nog beter geinformeerd worden over het werk van de landmacht de stormbaan op en meer zodat je niet alleen op de brochures ziet wat jullie doen maar het ook wat meer ervaard. Er was maar plek voor 50 mensen en ik heb een plek gekregen.

Bedankt voor alles,


Groetjes Bartje

paul1011

Citaat van: Benno1969 op 24/03/2008 | 20:04 uur
Je moet met je benen en armen platen wegdrukken die niet weg te drukken zijn (en de kracht meten). Maar echt als CIMIC-er zien ze je als burger met een uniform aan. Het wil wel heel raar lopen willen ze je fysiek afkeuren. De competentiemeting en het basis PO zijn echter wel weer nadrukkelijk van belang.

Ik heb me voorgenomen om een zo hoog mogelijk cluster te halen. Vroege-middenleeftijdsperikelen.  ;)  Ik maak me eigenlijk niet zo druk over de kracht aspecten van de keuring want, in tegenstelling tot wat de jongeren onder ons vaak denken, zijn de veertigers toch echt taaier dan ze denken.  ;)  Maar het is wel goed om te horen welke oefeningen er nu daadwerkelijk gedaan moeten worden op de keuring. Alleen op het conditionele vlak heb ik een inhaalslag van pakweg 10 tot 15 jaar te maken.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Iris

Meer info heb je niet nodig over de apparaten  :P.

Je hoort een bliepje/belletje wanneer je kracht moet zetten oftewel de beweging moet maken. Ze zijn hier héél streng mee!
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

DrivenUnder

In een paar berichten heel wat nuttige informatie gekregen.  :)
Meer informatie over aparaten waarop en hoe ze je testen/keuren zijn van harte welkom  ::)

Iris

#24
De platen zijn sinds kort vervangen door het huidige apparaat, Benno.
De nieuwe apparaten geven wel mee. De kracht die je zet is de weerstand die je krijgt van het apparaat. De gegevens hiervan worden in de computer opgeslagen.

Je moet oefeningen doen, waar je een belletje te horen krijgt. De hoogtes hiervan zijn afhankelijk van je lengte. En de kracht die je zetten moet is afhankelijk van je gewicht, cluster en wat je hierna gaat fietsen. De uitslaggevend arts ziet na het afdouchen en je bij kamer 38 bent, of alles oké is.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul