Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

Benno1969

#23
Je moet met je benen en armen platen wegdrukken die niet weg te drukken zijn (en de kracht meten). Maar echt als CIMIC-er zien ze je als burger met een uniform aan. Het wil wel heel raar lopen willen ze je fysiek afkeuren. De competentiemeting en het basis PO zijn echter wel weer nadrukkelijk van belang.

Iris

Paul: Zorg dat je goed rekt en strekt alvorens je je training begint. Dit vermindert krampen. Sterkte met je herstel.

De werking van die apparaten is moeilijk uit te leggen.

Een opdracht is chest press.
Je moet op je rug gaan liggen op het bankje, en de stang zo hard mogelijk van af duwen, zoveel mogelijk kracht zetten. De kracht die je zet, is de weerstand die je tegen je krijgt.

Een andere opdracht lijkt op de oefening waar je een stang voor je langs optilt vanuit je onderbenen.
Een soort deadlift die je iets hoger op trekt.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

paul1011

Citaat van: Graspol Iris op 24/03/2008 | 19:10 uur
Nou, je moet squats doen op de keuring, met het apparaat op je schouders.
Je zakt naar beneden (de hoek van je billen t.o.v. bovenbenen en holling van je rug moet tiptop zijn) en moet zoveel mogelijk kracht zetten als je omhoog gaat. Je bovenbeen- en bilspieren worden hier getest.

Goed om te weten. Ik ben nu zelf bezig met het trainen voor de keuring en de squat is inderdaad wel een pittige oefening als je wat gewichten in je handen hebt. En met die uitstap oefening heb ik al een spier verrekt.  :(  Maar ja, gaat wel goed komen. Wat voor een kracht oefeningen moet je nog meer doen op de keuring?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Iris

Nou, je moet squats doen op de keuring, met het apparaat op je schouders.
Je zakt naar beneden (de hoek van je billen t.o.v. bovenbenen en holling van je rug moet tiptop zijn) en moet zoveel mogelijk kracht zetten als je omhoog gaat. Je bovenbeen- en bilspieren worden hier getest.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

paul1011

Citaat van: Graspol Iris op 24/03/2008 | 12:28 uur
Oja squats moet je ook trainen, deze oefening op de keuring is écht kortom uitermate triest...

Hoe bedoel je?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

sgt Rob

Citaat van: mikemans op 24/03/2008 | 15:20 uur
Citaat van: Graspol Iris op 24/03/2008 | 14:19 uur
Cardiotraining traint vooral je hartspier,

Natuurlijk, de betekenis van het woord Cardio(vasculaire) is dan ook met betrekking tot hart en bloedvaten.


Citaat
dus je merkt hier ook een verschil mee met hardlopen....

Ongetwijfeld maar toch is een fietsconditie is iets heel anders dan een loopconditie. Iemand die enorm goed, lang en zwaar kan fietsen heeft welliswaar een goede cardiovasculaire conditie maar zal op het gebied van hardlopen toch minder presteren dan iemand die dezelfde conditie opgebouwd heeft met lopen. De mate van training van de spieren telt ook mee.

Dat kan ik bevestigen. En andersom is het volgens mijn ervaring net zo. Fietsen is wel niet mijn beste kant. Bepakt lopen kan ik makkelijk 24 uur achtereen terwijl voor fietsen de grens na een goed dagdeel al bereikt is. Ik denk ook dat dat komt omdat lopen in een natuurlijkere houding gaat.

mikemans

Citaat van: Graspol Iris op 24/03/2008 | 14:19 uur
Cardiotraining traint vooral je hartspier,

Natuurlijk, de betekenis van het woord Cardio(vasculaire) is dan ook met betrekking tot hart en bloedvaten.


Citaat
dus je merkt hier ook een verschil mee met hardlopen....

Ongetwijfeld maar toch is een fietsconditie is iets heel anders dan een loopconditie. Iemand die enorm goed, lang en zwaar kan fietsen heeft welliswaar een goede cardiovasculaire conditie maar zal op het gebied van hardlopen toch minder presteren dan iemand die dezelfde conditie opgebouwd heeft met lopen. De mate van training van de spieren telt ook mee.

sgt Rob

Citaat van: Graspol Iris op 24/03/2008 | 14:19 uur
En de vraag: Wanneer heb je voor het laatst gehuild, en waarom (effe moeilijk  :P).


Zometeen, bij de uitslag.... :'(

;)

Iris

Citaat van: mikemans op 24/03/2008 | 13:32 uur
De fietsconditie is belangrijk voor de keuring. Daarna wordt de conditie alleen nog getoetst d.m.v. een coupertest en/of een shuttleruntest en is de loopconditie het belangrijkst. Beide trainen dus.
Cardiotraining traint vooral je hartspier, dus je merkt hier ook een verschil mee met hardlopen.
Als je met fietsen/steps/wave met je hartslag traint is dit een zéér nauwkeurige training die je goed aan kan passen aan je rikketik.

Citaat van: max op 24/03/2008 | 14:11 uur
En dan het mentale?

Fysiek kun je straks wellicht de hele wereld aan maar hoe staat het met je mentale (geestes) gesteldheid? Blowen? Wat in de war (was de leeftijd!?)

Hmm...., wellicht niet TE veel vertellen op de keuring zeker als je ECHT heel graag bij het CLAS wil werken  :-X
Het PO was echt héél zwaar.
Er word gevraagd naar je verleden, relatie met broers/zussen, band met je ouders, omgang met vrienden, leraren, klasgenoten, hoe je defensie ziet, of je iets hebt tegen bevolkingsgroepen... En natuurlijk alcohol en drugsgebruik word besproken.
Ook werd mij gevraagd wat ik allemaal doe voor school, hoeveel tijd ik aan mijn huiswerk/ leerwerk besteedt.
En de vraag: Wanneer heb je voor het laatst gehuild, en waarom (effe moeilijk  :P).

Het zweet brak me uit van alle kanten, mijn hart pompte als een tankstation, maar ik heb het overleefd...
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

max

En dan het mentale?

Fysiek kun je straks wellicht de hele wereld aan maar hoe staat het met je mentale (geestes) gesteldheid? Blowen? Wat in de war (was de leeftijd!?)

Hmm...., wellicht niet TE veel vertellen op de keuring zeker als je ECHT heel graag bij het CLAS wil werken  :-X

mikemans

De fietsconditie is belangrijk voor de keuring. Daarna wordt de conditie alleen nog getoetst d.m.v. een coupertest en/of een shuttleruntest en is de loopconditie het belangrijkst. Beide trainen dus.

Dutch.Devil

Een simpele pyramideloop werkt goed om je conditie op te bouwen.
Daarnaast zou ik me niet alleen concentreren op je benen en armen maar ook zeker op je rug en schouders.
Daar komt nogal wat aan te hangen als je infanterist bent. ;D

Iris

Wat ik vooral train, is de conditie van mijn beenspieren.
Dmv spinning. Max. stukgaan op zo'n fietsje.

Kracht is heel belangrijk, je moet die zware rugzak natuurlijk wel van de grond kunnen krijgen, en het volhouden in je rug, dat je vele kilometers kan marsen. En je schouders biceps, triceps en quadriceps moeten ook getraind zijn: voor de nodige push-ups die je moet maken.

Op de keuring worden je arm-been- en borstspieren uitvoerig getest. Zorg dat deze spieren goed getraind zijn. Train ze ook op meerdere manieren. Met dumbells kan je al een boel, maar op de sportschool kan je hier beter mee begeleid worden, en ook met apparaten trainen..Oja squats moet je ook trainen, deze oefening op de keuring is écht kortom uitermate triest...
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

evesion

Naja voor dat hij gaat huilen zal hij eerst goedgekeurd moeten worden.

Rennen is goed voor  de conditie maar ik zou zeker ook af en toe op de hometrainer gaan zitten en dan doen wat je ook voor de keuring moet doen steeds wat zwaarder fietsen zodat je naast conditie ook het gevoel in je benen krijgt en de juiste beenspieren traint. Als je dan eenmaal goedgekeurd bent verder je conditie nog meer opbouwen.

Maristo1958

Citaat van: Sgt Rob op 22/03/2008 | 10:33 uur
En je zal niet de enige zijn die staat te janken...  :-\
Juist :angel:
En aan het eind, wanneer er geen fysieke ongemakken zijn, is het de mentaliteit die de doorslag geeft. :)