Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

Laurens

Eerst warm lopen, 5 tot 10 minuten,

je km's rennen

dan 5 minuten uitlopen.

KMAR1995

Ik loop wel is 5 km hard alleen doe ik dan 1 keer 5 minuten uitlopen is dat erg of moet ik gewoon door blijven rennen?

D4tch_R3bell1on

Citaat van: irma op 20/01/2011 | 08:27 uur
Citaat van: dudge op 19/01/2011 | 14:06 uur
Citaat van: D4tch_R3bell1on op 19/01/2011 | 13:21 uur
Maar mijn vraag was meer, is er iemand die al ervaring heeft met 'Krav maga'??

Ja, idd prima sport. Totale work-out en erg effectief. En ook nog eens ontzettend leuk om te doen.

Maar volgens mij hanteren de meeste Krav 'opleidingen' wel een minimale leeftijd van 18 jaar dus daar moet je wel goed naar informeren.
Nee, je kan al namelijk beginnen vanaf 8 jaar geloof ik. Daarnaast heb ik al een proefles gevolgd en het was zeker een uitdaging, ook fysiek, voor de mensen die ook geïnteresserd zijn.

irma

Citaat van: dudge op 19/01/2011 | 14:06 uur
Citaat van: D4tch_R3bell1on op 19/01/2011 | 13:21 uur
Maar mijn vraag was meer, is er iemand die al ervaring heeft met 'Krav maga'??

Ja, idd prima sport. Totale work-out en erg effectief. En ook nog eens ontzettend leuk om te doen.

Maar volgens mij hanteren de meeste Krav 'opleidingen' wel een minimale leeftijd van 18 jaar dus daar moet je wel goed naar informeren.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Enforcer

Citaat van: D4tch_R3bell1on op 18/01/2011 | 23:08 uur
Edit: zelfs om de dag heb ik nog wel eens last van vermoeide spieren, dan wacht ik rustig nog wel een dagje voor ik aan de slag ga!

Dat is heel verstandig wanneer je 15 bent en nog steeds in de groei bent.

Oorlogsvis

geen ervaring mee, maar het is niet een traditionele vechtsport het is door de Israelis bedacht en is een verzameling uit verschillende technieken van verschillende vechtsporten zoals Judo, Jiu jutsu, karate, boksen enz enz opzich is het best een geschikte vechtsport !
alle vechtsporten zijn geschikt voor je behalve AIKIDO dat vindt ik meer voor watjes.

D4tch_R3bell1on

Citaat van: Laurens op 18/01/2011 | 23:09 uur
gewichten niet maar een vechtsport wel? Leg uit.

Tja, het idee van een sportschool vinden ze niet heel goed. Althans, het idee wat zij hebben niet.
Van die krachtpatsers die alleen maar staan te kijken hoe ze hun spieren op-en-neer bewegen. Ach ja..
Maar een vechtsport is inderdaad een 'way of life' en dat spreekt ze blijkbaar meer aan, ook het feit dat ik mezelf kan verweren in ongelukkige situaties, vinden ze belangerijk.

Maar mijn vraag was meer, is er iemand die al ervaring heeft met 'Krav maga'??

Oorlogsvis

KYOKUSHIN - Karate natuurlijk ! Fantastische sport en er wordt op hoog niveau getraind bij verschillende verenigingen in Nederland, de wedstrijd vorm is dat je alleen het hoofd mag raken met trappen maar niet met je vuisten. voor de rest is alles full-contact ! en de trainingen zijn ook hard en zwaar en dus als voorbereiding of als way off life zeer geschikt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ik doe het ook)

Laurens

gewichten niet maar een vechtsport wel? Leg uit.

D4tch_R3bell1on

Citaat van: ZitStuk op 18/01/2011 | 17:39 uur
Citaat van: D4tch_R3bell1on op 18/01/2011 | 17:03 uur
welke vechtsport zouden jullie kiezen als voorbereiding voor het KCT?

AMO!!

En als je serieus wilt gaan trainen en echt rap sterker wilt worden moet je met gewichten gaan werken. in 2 seconden uitstoten en in 4 seconden terug laten komen. Dit met gewichten dusdanig zwaar dat je het 8 - max 12 herhalingen vol houd. Wanneer je op 12 zit prop je er 5 kilo bij. Zo train je je maximaal kracht en word je binnen korte tijd een stuk zwaarder.

Nog een tip: NEEM JE RUST, ook je spieren hebben tijd om te herstellen. Dan groeien ze juist. Niet elke dag 50 push ups doen. bv maandag 50 dinsdag rust woensdag weer 50 enz. Anders verkloot je het alleen
Tja, gewichten dat kan ik nog niet gaan doen, ik geloof dat mijn ouders daar nogt niet helemaal achter staan. Maar ik heb dus bedacht om een vechtsport te kiezen die je snel op pakt, en je ook (hoop ik) flink laat werken, maar heeft iemand hier al ervaring met deze vechtsport 'krav maga'?

Edit: zelfs om de dag heb ik nog wel eens last van vermoeide spieren, dan wacht ik rustig nog wel een dagje voor ik aan de slag ga!

ZitStuk

Citaat van: D4tch_R3bell1on op 18/01/2011 | 17:03 uur
welke vechtsport zouden jullie kiezen als voorbereiding voor het KCT?

AMO!!

En als je serieus wilt gaan trainen en echt rap sterker wilt worden moet je met gewichten gaan werken. in 2 seconden uitstoten en in 4 seconden terug laten komen. Dit met gewichten dusdanig zwaar dat je het 8 - max 12 herhalingen vol houd. Wanneer je op 12 zit prop je er 5 kilo bij. Zo train je je maximaal kracht en word je binnen korte tijd een stuk zwaarder.

Nog een tip: NEEM JE RUST, ook je spieren hebben tijd om te herstellen. Dan groeien ze juist. Niet elke dag 50 push ups doen. bv maandag 50 dinsdag rust woensdag weer 50 enz. Anders verkloot je het alleen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

D4tch_R3bell1on

Citaat van: Oorlogsvis op 18/01/2011 | 16:34 uur
Je kan in ieder huis een optrek plek maken. Heb ik ook gedaan door bijvoorbeeld aan de muur een blokje hout te maken met een V- inkeping
erin en aan de andere kant van de muur ook. Dan leg je daartussen de stang (van ijzer natuurlijk) en als je klaar bent kan je zo die stang er weer uit halen (alleen heb je wel twee blokjes hout ergens in huis aan de muur).
Optrekken met de handen van je af is voor je rugspieren en je pakt ook armen natuurlijk. Maar met de handpalmen naar je toe is het voor je biceps is een totaal andere oefening.

Ja, dat laatste wist ik. Maar ik train het toch ook maar.
Ik ben trouwens van plan om op Krav maga te gaan, om toch wat beter en volgens echte schema's te trainen, en ook mezelf te leren verdedigen. Heeft iemand hier al ervaring mee? welke vechtsport zouden jullie kiezen als voorbereiding voor het KCT?
ik las namelijk op de KCT site, dat een belangerijk punt gevechtsbereidheid is en dat je dat goed zou kunnen trainen door op een vechtsport te gaan.
Iemand ervaring?

Oorlogsvis

Je kan in ieder huis een optrek plek maken. Heb ik ook gedaan door bijvoorbeeld aan de muur een blokje hout te maken met een V- inkeping
erin en aan de andere kant van de muur ook. Dan leg je daartussen de stang (van ijzer natuurlijk) en als je klaar bent kan je zo die stang er weer uit halen (alleen heb je wel twee blokjes hout ergens in huis aan de muur).
Optrekken met de handen van je af is voor je rugspieren en je pakt ook armen natuurlijk. Maar met de handpalmen naar je toe is het voor je biceps is een totaal andere oefening.

Enforcer

Spieruithoudingsvermogen gaat gewoon snel weg, dat moet je echt minimaal 1x per week op het niveau trainen waar je zit om het niet kwijt te raken. Om het zo veel mogelijk tegen te gaan, kun je beter minder trainen, dan 2 weken helemaal niks. Dan zak je minder hard weg en ben je sneller terug op niveau.

D4tch_R3bell1on

Hello,
Ik train ongeveer elke dag, nou zeg ik dat ik train maar ik bedoel daar mee dat ik elke dag wel 2x 20 push-ups doe, wat buikspier oefeningen en 5x 2 à 3 chin-ups, handen naar me toe, handen van me af, dat wissel ik dan wat af. Ik heb al is verteld dat ik geen optrek plaats heb, dus ik trek me op aan de deurpost, maar omdat dat dat een balk is en geen stang heb ik het idee dat ik me meer aan mijn vingers optrek dan aan me armen, is dat eigenlijk wek goed?
Maar OT ik heb nu al een tijdje (paar weekjes) geen push-ups gedaan, of weinig (zeg maar af en toe 10-15).
Ik heb wel steeds die mini setjes van chin-ups gedaan, wel is waar met gehurkte benen, maar toch.
Ik probeerde laatst weer even een setje van 25 te halen, maar dat viel me vies tegen. Bij 20 kon ik bijna niet verder zonder dat akelige, trillerige en het gevoel hebben dat je de grond aan het wegdrukken bent gevoel.
En dat al na een paar weekjes?? hoe kan dat toch zo snel?
Mijn idee was namelijk, ik heb nu zoveel elke dag dit schema aangehouden, ik doe is even twee weken niks.
Nu moet ik dus alles weer opnieuw gaan trainen. Hoe kan het nu dat het zo snel over is??
owja, ik vermeld even dat ik 15 jaar ben.