Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

SMI de Boer

Ik zeg ook nie dat ik verlies  :angel:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

DanielR

Citaat van: SMI de Boer op 21/08/2010 | 10:36 uur
Haha, Den Haag Centrum...

Het oneerlijke van Chinups is bijvoorbeeld dat ik 3 setjes van 8 doe, maal 102 kilo en mijn zoon bijvoorbeeld 3 setjes van 8 maal 67 kilo
Gewicht is ook spier, ze zijn zelfs zwaarder als vet zeker voor een sportief iemand betekend meer gewicht vaak meer spiermassa. Het is pas oneerlijk als vet percentages ver uitelkaar liggen naar mijn menig.

SMI de Boer

Haha, Den Haag Centrum...

Het oneerlijke van Chinups is bijvoorbeeld dat ik 3 setjes van 8 doe, maal 102 kilo en mijn zoon bijvoorbeeld 3 setjes van 8 maal 67 kilo
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

D4tch_R3bell1on

Citaat van: SMI de Boer op 21/07/2010 | 07:15 uur
Geen mogelijkheid of geen inspiratie????
In het trappegat, het kozijn van de tuindeur.

"Improvisatie is de kracht van de soldaat"


Tja, als het kon dan had ik het niet gevraagd hè :D
Maar ik ben een jongen van 1.82 en nog aan het door groeien, en je moet volledig gestrekt zijn(hangen), dus een kinderspeelplaats of een deurpost zit er ook niet in.
Maar waarom wordt er aan die oefening zo'n waarde gehecht dan? ze letten toch meer op de pus-ups en die oefeningen?

hudinie

Denk een beetje na...chinups kan je doen op bijna iedere kinderspeelplaats in nederland, gewoon even je eigen optrekken, en stoppen wanneer je niet meer kan, en na 2 minuten nog een keer en dat 3 keer ofzo...dan zal je zien dat het wel gaat lukken die 6 chin-ups.

Doen ze op die test de chinup met de handen op schouderbreedte met je knokkels naar je toe ? of doen ze heb anderom zodat het
ruwweg over je biceps komt ? ..dat is een groot verschil....het zijn 2 verschillende soorten chinups ! de eerste gebruik je namelijk je rugspieren

SMI de Boer

Citaat van: D4tch_R3bell1on op 20/07/2010 | 23:40 uur


Ik heb nergens plek of een plaats waar ik dit kan trainen, dus ik zal een ander soort oefening moeten hebben waarbij ik ook deze samenstelling van spieren gebruik.
Ik heb géén atributen (nouja, 1 dumbel), en train alleen via push-ups, sit-ups, crunches en hardlopen. dit alles om de twéé dagen.
Ik heb wel laatst een boom gevonden waarbij ik me aan de takken kon optrekken, haalde dit zonder te trainen al drie keer  :cute-smile:
Alleen was dat op vakantie...
Geen mogelijkheid of geen inspiratie????
In het trappegat, het kozijn van de tuindeur.

"Improvisatie is de kracht van de soldaat"

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

D4tch_R3bell1on

Citaat van: Enforcer op 20/07/2010 | 22:16 uur
Dat moet je echt trainen, want in het dagelijkse leven gebruik je je spieren niet vaak in die samenstelling en ben je voor die oefening dus niet goed geconditioneerd.

Ik heb nergens plek of een plaats waar ik dit kan trainen, dus ik zal een ander soort oefening moeten hebben waarbij ik ook deze samenstelling van spieren gebruik.
Ik heb géén atributen (nouja, 1 dumbel), en train alleen via push-ups, sit-ups, crunches en hardlopen. dit alles om de twéé dagen.
Ik heb wel laatst een boom gevonden waarbij ik me aan de takken kon optrekken, haalde dit zonder te trainen al drie keer  :cute-smile:
Alleen was dat op vakantie...

Enforcer

Citaat van: D4tch_R3bell1on op 20/07/2010 | 22:03 uur
vies praat...  ;)

Ik heb gelzezen dat je voor het korps commando troepen 6 chin-ups moet kunnen presteren (ik dacht dat ik dat wel ff kon doen, viel me zwaar tegen)
geld dit ook voor het korps mariniers?

Dat moet je echt trainen, want in het dagelijkse leven gebruik je je spieren niet vaak in die samenstelling en ben je voor die oefening dus niet goed geconditioneerd.

D4tch_R3bell1on

vies praat...  ;)

Ik heb gelzezen dat je voor het korps commando troepen 6 chin-ups moet kunnen presteren (ik dacht dat ik dat wel ff kon doen, viel me zwaar tegen)
geld dit ook voor het korps mariniers?

hudinie

wel een ander in de bananen-bar

SMI de Boer

Citaat van: SoldaatDion op 20/07/2010 | 11:02 uur
Keuring is woensdag,dus vanaf maandag 100% rust neem ik aan?

Nog voedsel dat goed helpt op de dag zelf? Zelf at ik bananen, wat mij wel hielp.

Heb jij Shakira wel eens een banaan zien eten  :omg:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

hudinie

je moet het dan hebben van de adrenaline ! echt trainen kan niet meer anders verpest je alles, sta je daar met zwaar verzuurde spieren,
...misschien wat EPO ??....grapje....maar creatine helpt wel na een week !, dat moet je dus kopen.

Enforcer

Citaat van: SoldaatDion op 20/07/2010 | 11:02 uur
Keuring is woensdag,dus vanaf maandag 100% rust neem ik aan?

Nog voedsel dat goed helpt op de dag zelf? Zelf at ik bananen, wat mij wel hielp.

Goed  begrepen. Nou ja, 100% rust nu eigenlijk ook weer niet. Rustige inspanning kan wel, zo land er maar niks extra's van het lichaam gevraagd wordt.

In ieder geval gezond eten tot en met de dag. Bananen zijn inderdaad wel goed voor de natruurlijke energie.

SoldaatDion

Keuring is woensdag,dus vanaf maandag 100% rust neem ik aan?

Nog voedsel dat goed helpt op de dag zelf? Zelf at ik bananen, wat mij wel hielp.

Enforcer

Dan kan hij beter gaan fietsen oplopend met een zwaarder verzet. In de loop van de week moet hij dan dat hogere verzet steeds sneller laten oplopen.

Zoveel kracht kun je niet winnen in een week. Dan zou hij vandaag en donderdag of vrijdag goed moeten trainen (krachttraining) en daarna zijn lichaam de rust geven om te herstellen.