Artillerie

Gestart door Alpha, 31/03/2008 | 04:46 uur

sgt Rob

Citaat van: Roeland op 15/04/2008 | 16:24 uur


Jah, ik heb wel eens bij een schietende leopard gestaan, moet zeggen dat de afstand te groot was en het projectiel te snel om krommingen in de baan te zien. Ik moet zeggen, ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat zou kunnen zien, die granaten gaan best wel snel. Misschien over een langere afstand, in Bergen schoten ze niet zo ver...
Wat ik in ieder geval wil zeggen, ik ontken niet dat die granaten allemaal bochtjes maken in hun baan, maar ik zeg wel dat de verschillende omstandigheden zo goed mogelijk ingecalculeerd worden. En dat maakt het apparaat dan weer een stuk nauwkeuriger!



Je moet er in ieder geval zo dicht bij staan dat je het schot "voelt". Bergen, da's tot 1200 mtr, toch? heeft-ie toch een seconde werk aan, en ze zijn inderdaad waanzinnig zuiver. Je ontsnapt er niet aan.

Lt.Bozz

#40
Citaat van: Jacco op 15/04/2008 | 18:00 uur
Qua werk doen de beide afdelingen hetzelfde werk. Echter de 11Afdra houdt zich waat meer bezig met tradities, bijv beedigingen op een plek die verbonden is met de rijdende artillerie, vaandelwacht te paard, saluutbatterij ed. En ja de kwartiersmuts hoort daar ook bij.


Hoe zit het kwa uitzendruk dan ?
En hoevaak gaan zij op oefening ?

En dan heb ik het over Chauffeur Artillerie ondersteuning!
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Jacco

Qua werk doen de beide afdelingen hetzelfde werk. Echter de 11Afdra houdt zich waat meer bezig met tradities, bijv beedigingen op een plek die verbonden is met de rijdende artillerie, vaandelwacht te paard, saluutbatterij ed. En ja de kwartiersmuts hoort daar ook bij.
Artillerie, schept orde in de chaos....

Iris

Dat schuitje zal idd met tradities te maken hebben.
Een lange mars maken met die kwast op je múts.. ;D Niet al te prettig, lijkt me
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Roeland

Citaat van: Sgt Rob op 13/04/2008 | 21:09 uur
Citaat van: Roeland op 13/04/2008 | 15:15 uur
Ik gok op een lichte vorm van sarcasme Sgt Rob.. :)
Laten we maar weer terug on-topic gaan voordat er een discussie gaat uitbreken over de leesbaarheid van berichten en het taalgebruik van leden.

Klopt in ieder geval als een bus dat je niets meer met het projectiel kan doen als 'ie eenmaal de schietbuis uit is. Maar zoals eerder ook al gezegd  is, met behulp van de verschillende meteorologische diensten kan de invloed van het weer zo goed mogelijk geminimaliseerd worden.
Ik weet niet of je wel eens om en nabij een Leopard hebt gestaan op het moment dat deze een gericht schot afvuurt maar dan zie je inderdaad het projectiel zijn zelfgekozen baan maken en daar zitten best wel wat bochten in.
Voor de Nono's Een projectiel afgevuurd op een doel op een behoorlijke afstand kan je zien gaan en doet er gewoon even over om zijn besteming te bereiken

Jah, ik heb wel eens bij een schietende leopard gestaan, moet zeggen dat de afstand te groot was en het projectiel te snel om krommingen in de baan te zien. Ik moet zeggen, ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat zou kunnen zien, die granaten gaan best wel snel. Misschien over een langere afstand, in Bergen schoten ze niet zo ver...
Wat ik in ieder geval wil zeggen, ik ontken niet dat die granaten allemaal bochtjes maken in hun baan, maar ik zeg wel dat de verschillende omstandigheden zo goed mogelijk ingecalculeerd worden. En dat maakt het apparaat dan weer een stuk nauwkeuriger!

Citaat van: Lt.Bozz op 15/04/2008 | 15:54 uur
Citaat van: Graspol Iris op 15/04/2008 | 14:26 uur
De gele rijders zijn van de Rijdende artillerie. Die hebben zo'n leuk schuitje op hun hoofd, met kwast eraan.

Maar wat zijn nu de werkelijke verschillen tussen beide dan ? behalve het kwartiersmutsje dan ?

Ik geloof niet zo heel veel, behalve dan dat het 11e iets traditioneler ingesteld is.
- Catch you on the flip side -

Lt.Bozz

Citaat van: Graspol Iris op 15/04/2008 | 14:26 uur
De gele rijders zijn van de Rijdende artillerie. Die hebben zo'n leuk schuitje op hun hoofd, met kwast eraan.

Maar wat zijn nu de werkelijke verschillen tussen beide dan ? behalve het kwartiersmutsje dan ?
From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Iris

De gele rijders zijn van de Rijdende artillerie. Die hebben zo'n leuk schuitje op hun hoofd, met kwast eraan.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Lt.Bozz

Citaat van: Jacco op 14/04/2008 | 18:38 uur
Ben ik blij dat de PzH zich volautomatisch uitricht en de schiet gegevens via de computer ontvangt..... ;)
'
Wat is nu het verschil tussen veld Artillerie en Rijdende Artillerie ?
Welke heeft nu de kwartiersmuts ? en welke heeft de Barret. ik zie het verschil niet echt ?

From this day to the ending of the world...
We in it shall be remembered...
We gallant few, we '' band of brothers'' .
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother

Jacco

Ben ik blij dat de PzH zich volautomatisch uitricht en de schiet gegevens via de computer ontvangt..... ;)
Artillerie, schept orde in de chaos....

Lex

Citaat van: Sgt Rob op 13/04/2008 | 21:09 uur
Voor de Nono's Een projectiel afgevuurd op een doel op een behoorlijke afstand kan je zien gaan en doet er gewoon even over om zijn besteming te bereiken
Yep en je hebt te maken met een aantal factoren: BALMET (Ballistische Meteo ter plekke), VO (snelheid waarmee het projectiel de loop verlaat), Schootstabellen van het stuk, tilt, voorhoudshoek etc.

sgt Rob

Citaat van: Roeland op 13/04/2008 | 15:15 uur
Ik gok op een lichte vorm van sarcasme Sgt Rob.. :)
Laten we maar weer terug on-topic gaan voordat er een discussie gaat uitbreken over de leesbaarheid van berichten en het taalgebruik van leden.

Klopt in ieder geval als een bus dat je niets meer met het projectiel kan doen als 'ie eenmaal de schietbuis uit is. Maar zoals eerder ook al gezegd  is, met behulp van de verschillende meteorologische diensten kan de invloed van het weer zo goed mogelijk geminimaliseerd worden.
Ik weet niet of je wel eens om en nabij een Leopard hebt gestaan op het moment dat deze een gericht schot afvuurt maar dan zie je inderdaad het projectiel zijn zelfgekozen baan maken en daar zitten best wel wat bochten in.
Voor de Nono's Een projectiel afgevuurd op een doel op een behoorlijke afstand kan je zien gaan en doet er gewoon even over om zijn besteming te bereiken

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 13/04/2008 | 12:27 uur
Chapeau Chapeau, wat bent u toch goed kapitijn rob.
Maar speciaal voor u heb ik hem aangepast, kunne we nou weer op de inhoud verder gaan..? bedankt.

Dank voor de wierook, maar ik stel niet dat ik goed ben. Die kwalificatie laat ik graag aan jou over. En als we het over de inhoud hebben, is het wel zo handig om dan duidelijk te maken waar je het over hebt. Laat ik nu geen flauw idee hebben wat menutie is........

Mijn complimenten aan jouw adres trouwens, nu we toch elkaar aan het bewieroken zijn, dat je kans ziet je in het Frans foutloos uit te drukken, maar dat het gebruik van je moedertaal meteen weer een bescheiden foutenfestival oplevert.....


Roeland

Ik gok op een lichte vorm van sarcasme Sgt Rob.. :)
Laten we maar weer terug on-topic gaan voordat er een discussie gaat uitbreken over de leesbaarheid van berichten en het taalgebruik van leden.

Klopt in ieder geval als een bus dat je niets meer met het projectiel kan doen als 'ie eenmaal de schietbuis uit is. Maar zoals eerder ook al gezegd  is, met behulp van de verschillende meteorologische diensten kan de invloed van het weer zo goed mogelijk geminimaliseerd worden.
- Catch you on the flip side -


sgt Rob

Citaat van: Nikehercules op 13/04/2008 | 12:27 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 13/04/2008 | 04:36 uur
Citaat van: Nikehercules op 13/04/2008 | 03:58 uur
menutie

???

Chapeau Chapeau, wat bent u toch goed kapitijn rob.
Maar speciaal voor u heb ik hem aangepast, kunne we nou weer op de inhoud verder gaan..? bedankt.
Niet voordat je je correctie Bold en Italics weergeeft