Woest over prijsverhogingen!

Gestart door -Peter-, 17/04/2008 | 18:19 uur

KapiteinRob

Citaat van: maristo1958 op 18/04/2008 | 13:22 uur
Niet iedereen heeft een koelkast, magnetron of gasfornuis op zijn kamer.

Had je maar naar de KLu moeten gaan.... :D

maristo1958

Citaat van: Ros op 18/04/2008 | 12:15 uurJammeren en piepen en toch gaan eten maakt lekker veel indruk. Spreek met collega's af om een maand niet te gaan eten. Het effect zal snel merkbaar zijn.................
En hoe zie jij dat in de praktijk voor je. Zaterdag boodschappen of elke avond van de basis om verse spullen te halen en hoe warm je je eten op. Niet iedereen heeft een koelkast, magnetron of gasfornuis op zijn kamer.
Zeg niet wat je doet. Doe wat je zegt.

paul1011

Citaat van: Ros op 18/04/2008 | 12:15 uur
Jammeren en piepen en toch gaan eten maakt lekker veel indruk. Spreek met collega's af om een maand niet te gaan eten. Het effect zal snel merkbaar zijn.................

Je kan ook luxe broodjes gaan verkopen vanuit de kofferbak van je auto en zorgen dat daar foto's van gemaakt worden, die vervolgens op mysterieuze wijze bij de Telegraaf terecht komen. Moet je eens opletten wat er dan gebeurd.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

A.J.

Citaat van: Ros op 18/04/2008 | 12:15 uur
Jammeren en piepen en toch gaan eten maakt lekker veel indruk. Spreek met collega's af om een maand niet te gaan eten. Het effect zal snel merkbaar zijn.................

Een hongerstaking bedoel je? Als binnenslaper heb je niet echt veel keus he. En de meeste buitenslapers nemen nu al een lupa mee. En ik wil als binnenslaper best brood mee nemen, maar de baas is zo goed geweest om ons een koelkast te geven op de kamer zonder vriesvak... daar bewaar je het brood niet echt in. En het is ons verboden om een eigen koelkast/ vrieskast neer te zetten.

Ros

Jammeren en piepen en toch gaan eten maakt lekker veel indruk. Spreek met collega's af om een maand niet te gaan eten. Het effect zal snel merkbaar zijn.................

mikemans

Wellicht omdat al het gesneden brood bijvoorbeeld al omschreven wordt als Luxe snee.  ;)

maristo1958

Citaat van: A.J. op 18/04/2008 | 09:26 uurOVerigens heb ik het idee dat Paresto alles maar bestempeld heeft als "luxe of commercieel (ook zo'n natte kreet)" artikel.
Ik ga het aankomende week eens precies bijhouden. Ik eet nooit "luxe" maar ben gemiddels 20% meer kwijt.
Zeg niet wat je doet. Doe wat je zegt.

A.J.

Citaat van: maristo1958 op 18/04/2008 | 09:00 uur
Dat de vergoeding voor voeding (als gehuwde binnenslaper) nu op je salaris gestort wordt vind ik een verbetering omdat het veel declareren voorkomt.

Het kwalijke aan dit verhaal vind ik dat eerst de hoogte van de vergoeding wordt bepaald.  En enkele maanden later worden de prijzen in mijn ogen exorbitant verhoogd. Een verkapte salaris verlaging dus. Nog even en dan is het goedkoper om bij de AH je eten te gaan halen.

Dat is nu al goedkoper. Komt bij dat ik nog maar moet afwachten wat de hoogte van de vergoeding gaat worden, want Paresto zegt doodleuk dat de prijs van de standaard artikelen hetzelfde is gebleven. Dus defensie zal wel glashard gaan zeggen dat de vergoeding ook hetzelfde gaat blijven...

OVerigens heb ik het idee dat Paresto alles maar bestempeld heeft als "luxe of commercieel (ook zo'n natte kreet)" artikel.

maristo1958

Dat de vergoeding voor voeding (als gehuwde binnenslaper) nu op je salaris gestort wordt vind ik een verbetering omdat het veel declareren voorkomt.

Het kwalijke aan dit verhaal vind ik dat eerst de hoogte van de vergoeding wordt bepaald.  En enkele maanden later worden de prijzen in mijn ogen exorbitant verhoogd. Een verkapte salaris verlaging dus. Nog even en dan is het goedkoper om bij de AH je eten te gaan halen.
Zeg niet wat je doet. Doe wat je zegt.

-Peter-

De prijzen van Paresto zijn deze week aanzienlijk verhoogd, dat zal niemand ontgaan zijn. Niet alleen moet er al fors meer worden betaald voor zaken als brood en beleg en de avondmaaltijd. Voor artikelen uit het 'luxere' assortiment (een biertje, een colaatje, een broodje?) moet in sommige gevallen zelfs heel veel extra worden betaald. De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV is woedend over deze forse verhogingen. Temeer omdat deze absurde prijsverhogingen slechts zeer ten dele het gevolg zijn van de stijging van de inkoopprijzen. Het overgrote deel van de verhoging wordt veroorzaakt door een door het management van Paresto aan haar klanten doorgeschoven bezuiniging. Deze bezuiniging is een directe opdracht van de Defensieleiding.

De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV&BBTV is een fel tegenstander van deze absurde verhogingen. Vanaf het moment dat duidelijk werd dat deze verhogingen er aan zaten te komen heeft de VBM|NOV op diverse manieren geprobeerd de verhogingen tegen te houden. Na meerdere gesprekken met Defensie, bleken zij uiteindelijk niet bereid u te ontzien. De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV is daar bijzonder kwaad over. Mede naar aanleiding van de door de Staatssecretaris opgestarte discussie over ondermeer het behoud van personeel is de prijsverhoging een extra slag in het gezicht van het hardwerkende Defensiepersoneel. Voor uw vakbond zijn deze prijsverhogingen bovendien een ongeoorloofde greep van de werkgever in uw portemonnee.

Als Defensie denkt dat wij als grootste vakbond deze maatregel zomaar laten invoeren heeft zij het mis. Wij hebben nog een aantal pijlen op de boog om deze ongewenste prijsverhogingen aan te pakken.

Natuurlijk proberen wij nog steeds staatssecretaris De Vries aan de overlegtafel te krijgen om hem duidelijk te maken wat u én wij vinden van deze bovenproportionele prijsverhogingen. Door hier te klikken komt u bij ook onze oproep. Ook met betrekking tot het eerder genoemde 'behoud van personeel', een speerpunt van de nieuwe bewindspersoon.

Daarnaast is het tijd dat u als achterban uw stem laat horen. Dat kunt u nu al doen via stopdeprijsverhogingen@vbmnov.nl Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken Wij zullen uw stem luid en duidelijk in Den Haag laten horen!

[bron: www.vbmnov.nl]
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...