Wat als? De burger in het leger

Gestart door sgt Rob, 03/06/2008 | 21:35 uur

Enforcer

Ben bang dat we wel die kant opgaan. Voor chauffeur of monteur zie ik het probleem niet zo. Echter in uitzendgebied zijn toch wel militaire chauffeurs nodig en die krijgenop deze manier misschien wel wat minder ervaring als ze in NL of omgeving zijn.

sgt Rob

De nijpende personeelstekorten bij defensie mogen bekend zijn. Stel je nou voor dat de burger zijn intrede doet. Niet gelijk als infanterist of tankchauffeur, maar als verbindelaar, GNK, genist, Vrachtchauffeur of automonteur... Dan zou je toch een hoop plaatsen op kunnen vullen die nu bezet zijn door mannen die wel wat beters te doen zouden kunnen hebben? Ik kan me zo voorstellen dat één Burgertimmerman in dienst van defensie één Militaire timmerman minder nodig maakt, die vervolgens in Afghanistan kan gaan timmeren cq wederopbouwen . Burgertimmermannen worden zodanig ook niet gehinderd door appèls, sport en veldoefeningen en meer van dien. Buiten moeilijke selectieprocedures om, omdat ze toch geen TIC's krijgen. Een bredere keus vanwege ruimere leeftijdsgrenzen... Het zal trouwens toch niet de eerste keer zijn dat ik een spijkerbroek een "KR" kenteken zie besturen.