Militairen in uniform naar Gay Pride

Gestart door Lex, 04/08/2008 | 17:50 uur

KapiteinRob

Citaat van: total-lars op 19/12/2008 | 22:39 uur
Homoseksualiteit is een omgang die ieder voor zichzelf moet weten.
Alleen in uniform sta je voor een bepaald maatschappelijk idee.
Hoe zijn de mensen tegenwoordig?
Ik ben bang dat het uniform op deze manier zijn kracht verliest en dat je straks wordt achterna geroepen; "kijk, daar heb je een homo lopen."  Je geeft op deze manier een verkeerd signaal af. Mensen kijken al steeds sceptischer naar Defensie, moet je dan ook al afbreuk doen aan de sterkte die het tenue met zich meedraagt.
Nee, een militair stelt zich op boven bepaalde ideeen en standen en houdt zijn tenue en collega's in ere.

Ik vind dat je behoorlijk aan het doorslaan bent met deze onzinnige posting.

Enforcer

Ik vind dat je werk en privé gescheiden moet houden. Als een militaire homo wil gaan feesten moet die dat gewoon doen, want als je naar een ander feest gaat, trek je je werkkleding tocjh ook niet aan (tenzij het een officiële defensie bijeenkomst is?!

total-lars

Homoseksualiteit is een omgang die ieder voor zichzelf moet weten.
Alleen in uniform sta je voor een bepaald maatschappelijk idee.
Hoe zijn de mensen tegenwoordig?
Ik ben bang dat het uniform op deze manier zijn kracht verliest en dat je straks wordt achterna geroepen; "kijk, daar heb je een homo lopen."  Je geeft op deze manier een verkeerd signaal af. Mensen kijken al steeds sceptischer naar Defensie, moet je dan ook al afbreuk doen aan de sterkte die het tenue met zich meedraagt.
Nee, een militair stelt zich op boven bepaalde ideeen en standen en houdt zijn tenue en collega's in ere.

Sproit

De gaypride werkt m.i. totaal niet mee aan een positiever beeld van homoseksualiteit. En uiteraard laat de media alleen de extreme beelden zien, maar ik blijf erbij, het heeft geen nut om het te doen.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Gozo

Citaat van: Sproit op 19/12/2008 | 19:48 uur
En geef mij nou eens 1 reden waarom je dan in uniform moet gaan?

Alsof we dan opeens allemaal meer begrip krijgen voor homoseksualiteit binnen de krijgsmacht. Grote onzin.

En waarom hulde aan de PVV en VVD?

Niet moet, maar mag in uniform. Iedereen moet dat voor zichzelf uit kunnen maken.
Als jij al genoeg begrip hebt voor hen is dat mooi, voor hen die dat niet hebben, werkt het misschien wel.
De bovengenoemde partijen waren voor de motie.

Sproit

En geef mij nou eens 1 reden waarom je dan in uniform moet gaan?

Alsof we dan opeens allemaal meer begrip krijgen voor homoseksualiteit binnen de krijgsmacht. Grote onzin.

En waarom hulde aan de PVV en VVD?
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Gozo

Misschien dat die mensen die behoefte hebben om met hun uniform mee te doen aan dergelijke manifestaties daardoor laten zien dat de gemeenschap als geheel in alle geledingen homo's en lesbiennes heeft; ook in de krijgsmacht. Een reetveter en een hand op een andermans bil heeft daar werkelijk geen reet mee te maken. Niet alle deelnemers zijn extravagant uitgedost, er lopen heel veel mensen mee die "gewoon" gekleed zijn. Het gaat om emacipatie van homo's en begrip. De media waarop in dit forum heel vaak wordt afgegeven, terecht en soms onterecht, laat ook altijd die macho leahter nichten zien dan wel dat er homo's de bosjes in duiken. Het meerendeel van de deelnemers doet dat echter niet. Voorts: afgelopen jaar in Amsterdam is er nauwelijks aandacht door de media besteed aan provocerende homo's; het ging de godganse dag om minister Plasterk.

Ik vind dat het gewoon moet kunnen, mits het uniform niet wordt beschaamd. Dus overdadige intake van drank in combinatie met de pride en het uniform kan schadelijk zijn. Voor de rest moet men gewoon leven en laten leven.

Ook toen de kruisraketten geplaatst zouden worden, zijn er militairen in uniform de straat opgegaan.

Wat je daarmee aangeeft is, dat je als militair ook een eigen mening mag hebben en dat die mening niet alleen staat maar dat er meer van je gelijke soort (militairen) tegen die wapens is/was. Zo ook voor die gayprides.

En als je het allemaal zo walgelijk vindt, dan kijk je toch gewoon niet. Big deal.

Het gaat mi.i. om de manier waarop zijn uniform draagt en wat hij ermee wil zeggen. Iedereen snapt hier ook wel dat een uniformjasje i.c.m. laten we zeggen alleen een slurfslip, dus niet kan en dat de desbetreffende homo de plank dan misslaat. Maar als je gewoon netjes en wel en beschaafd meeloopt is er toch bezwaarlijk iets aan de hand.

Neem die christenhomo's die meededen? Liepen die ook copulerend door de grachtengordel? Nee.

Hulde aan de PVV en VVD. Vrije meningsuiting!

Jørgen

Citaat van: Sproit op 18/12/2008 | 00:11 uur
Homoseksualiteit heb ik niets op tegen.

Maar mijn beeld van de Gay Pride kan ik totaal niet linken met (echte) militairen in uniform. Schandelijk.

Helemaal mee eens.

Ik vind zoiezo vreemd dat homo's hun sexualiteit verbinden aan zaken die daar helemaal niets mee te maken hebben. Zoals gay olimpics. De gay pride moet volgens mij de acceptatie van homo's bevorderen maar ik vind ze vaak zooo extravagant en soms zelfs aanstellerig dat het bij mij vaak het tegengestelde oproept. Ik zie in mijn omgeving ook wel eens van die drag queens lopen.... vreselijk.

Maar dat is mijn mening.

Sproit

Homoseksualiteit heb ik niets op tegen.

Maar mijn beeld van de Gay Pride kan ik totaal niet linken met (echte) militairen in uniform. Schandelijk.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

sgt Rob

Het uniform is een symbool voor militair

Als je perse de miet uit wil hangen ga je lekker met je mietenvriendjes in het rose Buckler drinken, pleurt op

De stip

#26
Citaat van: OWMRemco op 16/12/2008 | 22:39 uurMaar wanneer je in uniform bent vertegenwoordig je maar 1 ding, en dat is defensie, en dus niet de homogemeenschap.

Zo is dat, als je het "uniform" maar in de juiste context weet te plaatsen.



Tanker

Kansloos idee, wat heeft het voor toegevoegde waarde om in je GVT als homosexuele militair een beetje dom te doen op een boot ???

Als je een homosexueel bent moet je dat zelf weten, doe dat dan wel in een leren string maar niet in een militair tenue....

KapiteinRob

Ik snap gewoon niet wat de toegevoegde waarde is om in uniform aan zo'n optocht mee te doen. Ga lekker met je reetveter aan en een bos veren op je hoofd staan wiebelen of zo. Dan kan er ook niemand over vallen dat je je linkerhand op een tentoongestelde mannenbil hebt en met de rechter een glas bier omvat.....

OWMRemco

Ik vind dit dus echt een stom idee. Ik heb absoluut helemaal niks tegen homo's of de gaypride, vind het zelfs wel leuk elk jaar (om te kijken, niet om mee te doen!!!) . Maar wanneer je in uniform bent vertegenwoordig je maar 1 ding, en dat is defensie, en dus niet de homogemeenschap.

De stip

#22
Het deelnemen aan een dergelijk evenement staat iedereen vrij. Ik kan me echter ook voorstellen dat een werkgever niet doormiddel van deelname van zijn werknemers met een dergelijke evenement geassocieerd wenst te worden. Wat mij betreft had MINDEF zich dus wat diplomatieker moeten opstellen en met name de visies van de verschillende staatssecretarissen moeten middelen.

De CDA staatssecretaris Jack de Vries vond het legeruniform niet passen bij de uitbundigheid van welke parade dan ook. Hij verbood militairen dan ook om afgelopen zaterdag in uniform deel te nemen aan de Canal Parade.

Van der Knaap loopt mee op Roze Zaterdag

29-06-2007 Staatssecretaris Van der Knaap van Defensie en twee generaals lopen mee in de optocht van Roze Zaterdag in Bergen op Zoom. Zij willen daarmee hun steun laten blijken voor de militairen in uniform die voor het eerst meelopen in de parade.