Dennis 6 maanden weg, om stage te varen

Gestart door Dennis123, 06/08/2008 | 14:58 uur

Lex

Citaat van: Dennis123 op 23/06/2010 | 14:21 uur
Verslagen zijn binnen, laatste papierwerk en dan hoop ik September mijn diploma en vaarbevoegdheid op te halen.
Ik hoop dat je in september je vaarbevoegdheid krijgt. Veel succes.

Dennis123

Goedenmiddag, eergisteren ben ik afgemonsterd in Tarragona en van Barcelona naar Amsterdam gevlogen (Na uiteraard Tarragona nog even bekeken te hebben) Nou zijn dit vooral vakantiekiekjes die ik jullie zal besparen. Maar afijn ook nog wat leuke (incl. oudere) kiekjes die ik vond.

Verslagen zijn binnen, laatste papierwerk en dan hoop ik September mijn diploma en vaarbevoegdheid op te halen.
Bedankt voor de interesse.


Romeins amfitheater Tarragona


water, wow bijzonder


Romeinse zuilen in Tarragona


De grote plas


IJsbrekertje or


Het mooiste gebouw in Vlissingen!


Finse border guard


IJs breekt voor boeg passerend schip


Rafnes kerk in mist


Rafnes bruggen in mist

Dennis123

Citaat van: Lex op 24/05/2010 | 21:31 uur
Citaat van: Dennis123 op 24/05/2010 | 15:33 uur
Toch weer Tarragona geworden, hierna Lavera (Frankrijk, bij Marseille) om te laden voor alweer Tarragona 
Als je gaat passagieren in Lavera (de beruchte chemische haven), dan is in de directe omgeving Port Bouc en Martigues aan te bevelen.
Je kan daar goed buffelen, in lokale tentjes.
Ook zal je een goed overzicht hebben op het vliegveld van Marseille, waar ook Eurocopter gevestigd is. Regelmatig komen interessante heli's overgevlogen.
Maar in ieder geval ..... bon appetit.  ;)

Nou inderdaad kunnen stappen in Martigues en viel zeker niet tegen. Leuke tentjes om goed bier te drinken, zolang je maar niet naar de wc moest.... Dat zag er overal wat minder florrisant uit. Kan ook geen flauwe grappen maken over de Franse bevolking want schat dat groot deel Algerijns was (mede te oordelen aan de vele Algerijnse vlaggen op straat). Weinig vrouwlijk schoon te bespeuren, terwijl ik tochal tijdje op zee zit weer dus de standaard ligt toch al wat lager  :angel: Maar het bier was koud en het zonnetje scheen, een mens kan dan zo snel tevreden zijn  8)


Fort du Bouc


L'etang de Berre


Martigues


Een Franse kerk


Martigues 2


Dennis123

Citaat van: Lex op 24/05/2010 | 21:31 uur
Citaat van: Dennis123 op 24/05/2010 | 15:33 uur
Toch weer Tarragona geworden, hierna Lavera (Frankrijk, bij Marseille) om te laden voor alweer Tarragona 
Als je gaat passagieren in Lavera (de beruchte chemische haven), dan is in de directe omgeving Port Bouc en Martigues aan te bevelen.
Je kan daar goed buffelen, in lokale tentjes.
Ook zal je een goed overzicht hebben op het vliegveld van Marseille, waar ook Eurocopter gevestigd is. Regelmatig komen interessante heli's overgevlogen.
Maar in ieder geval ..... bon appetit.  ;)

Echt waar?:O Vorige stage hier ook de wal op, maar toen was hier niks te beleven. (Was wel een zondag en in de winter)
Hmm vliegveld toen wel vanaf Berre gezien, het klinkt in ieder geval dat als ik tijd heb ik toch maar weer is moet overwegen de wal op te gaan dus  ;)

Lex

Citaat van: Dennis123 op 24/05/2010 | 15:33 uur
Toch weer Tarragona geworden, hierna Lavera (Frankrijk, bij Marseille) om te laden voor alweer Tarragona 
Als je gaat passagieren in Lavera (de beruchte chemische haven), dan is in de directe omgeving Port Bouc en Martigues aan te bevelen.
Je kan daar goed buffelen, in lokale tentjes.
Ook zal je een goed overzicht hebben op het vliegveld van Marseille, waar ook Eurocopter gevestigd is. Regelmatig komen interessante heli's overgevlogen.
Maar in ieder geval ..... bon appetit.  ;)

Dennis123

Toch weer Tarragona geworden, hierna Lavera (Frankrijk, bij Marseille) om te laden voor alweer Tarragona  8)

Kwamen vlak bij Gibraltar ook nog Duits fregat en 1 van hun snelle bevoorraders tegen. Wat dan weer opvallend is dat het Duitse fregat de AIS aanheeft en juist hun bevoorrader niet.  Hoe dank ook, je komt die Duitse marineschepen wel OVERAL tegen.


Voor de kant in Sines


Sines in beter weer


Sines in beter weer 2


Tanger-Méditerranée


Pte.Ciris


Schepen voor Afr. kust


Afrikaanse kust


Gibraltar Strait oudere foto


Zonsondergang Tarragona


Het oude Salou

Dennis123

Citaat van: Lex op 12/05/2010 | 20:51 uur
Dennis,

Je foto's zijn goed doorgekomen.
Het filmpje van je vorige stage is ook van goede kwaliteit.
Waarschijnlijk gaan jullie niet naar L'bon, maar verder in de richting van warmere streken?
Goede vaart.

Helaas, we zouden normaal gesproken de lading van Sines (Portugal) naar Tarragona (Spanje brengen). Maar dit veranderde 1 dag voor aankomst Sines naar Terneuzen. Maargoed heb alle hoop dat we daarna weer richting het Zuiden gaan, hoop toch echt deze term straat van Gibraltar nog is te zien.
Nu eerst het geweld op de Golf van Biskaje weer aangaan. :P

Lex

Dennis,

Je foto's zijn goed doorgekomen.
Het filmpje van je vorige stage is ook van goede kwaliteit.
Waarschijnlijk gaan jullie niet naar L'bon, maar verder in de richting van warmere streken?
Goede vaart.

Pascal2702

Ik vind de qualiteit zo slecht nog niet, het is geen topqualiteit maar zeker niet slecht.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Dennis123

Nouja de foto's zijn sowieso al gecomprimeerd. Maar schijnbaar toch goed genoeg, mooi zo  ;)
Weer wat fotootjes, nu ook vanuit Portugal. Niet zoveel helaas, veel slecht weer gehad en geen camera op zak tijdens de wacht toen.
Weet niet zeker, was ver weg, maar denk dat ik vandaag vlak bij Lisboa (Lissabon) 1 van onze oude M-fregatten met een rotgang zag varen.


Deense patrolvessel


Portugal, Sines; palmbomen


Portugese close-up


Portugese huisjes

Veel dolfijnen gezien weer, helaas dan echt geen camera. Maar had nog filmpje van vorige stage, misschien wel interessant. Zelfde water (Golf van Biskaje, alleen net iets ander schip)

http://dvanderwerf.waarbenjij.nu//site/index.php?page=videos&id=113802977

Moet wel zeggen dat ik met dit boordinternet wel filmpjes kan uploaden, maar niet bekijken. (youtube is het echt te langzaam voor)
Kortom heb nu zelf echt geen idee hoe de kwaliteit is, laat maar weten of t beetje zichtbaar is anders haal ik hem wel weer weg.
Misschien is hij nu namelijk wel zo gecomprimeerd dat hij echt niet te aanschouwen is. :angel:

Pascal2702

toch wel een leuke camera.

Over de kwaliteit van de foto op zich vind ik ze niet slecht, maar dat kan natuurlijk ook komen door de grote van de foto.
Wat vooral het mooie er aan is, is wat je gefotografeerd hebt.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Dennis123

#22
Citaat van: Laurens op 04/05/2010 | 19:52 uur
Super weer, vooral die Mistral...hebbe!  8)

Merci, vond haar zelf erg indrukwekkend. Het interessante is dat de Duitse marine gewoon de AIS heeft aan staan van hun schepen, de Franse niet. (AIS is extra gegevens die over radiofreq naar kastje verstuurd worden waar andere schepen ondermeer bestemming, type schip, lengte en of het varend of geankerd is op kunnen zien). Daarom was het eerste wat ik hiervan zag een grote vlek op de radar en daarna een grijs puntje in de verrekijker. Eigenlijk viel ze door ontbreken van de AISmogelijkheid op de radar juist nog meer op zegmaar.

Vlak voor ons draaide ze en heeft ze tijdlang stilgelegen, moet zeggen erg goed manoeuvreerbaar, waarna ik een Franse stem over de VHF(radio) toestemming hoorde krijgen om met helikopters naar land te mogen vliegen. Daarna is de Alouette paar keer over ons heen gevlogen.

Ook nog wel wat meer marineschepen gezien, maar dan heb je het net druk of geen camera bij natuurlijk.
Zo heb ik in de mist ook 1 van de Duitse 'zusterschepen' van onze LCFs voorbij zien komen. Moest even heel goed kijken, want zeker in de mist denk je echt een ZPklasse te zien.

Citaat van: Pascal2702 op 04/05/2010 | 20:24 uur
prachtfoto's

gebruik je hier een gewone (lees: simpele) camera voor of een wat complexere?

Dank voor het compliment, maar vind de kwaliteit zelf juist tegenvallen.
Het is gewoon een 'normale' digitale camera, met het verschil dat deze onder water kan, vanaf 2 m op de grond mag vallen en 100kg aankan. Geen overbodige luxe aan boord van een schip waar je wel is flinke windsnelheden en slingeren meemaakt. Maar moet zeggen dat ik voor dat geld zelf betere foto's verwacht had....
Blijft sowieso moeilijk om op zee foto's te maken; veel meer zout en condens in de lucht dan op land. Bovendien ben je niet zo stabiel  ;)
Plus dat ik ze doordat er ook gewerkt en wacht gelopen moet worden ook snel moet maken. Vaak dat je iets moois ziet en net de camera niet op de pak hebt.

Pascal2702

prachtfoto's

gebruik je hier een gewone (lees: simpele) camera voor of een wat complexere?
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Laurens

Super weer, vooral die Mistral...hebbe!  8)

Dennis123

Tijd voor weer wat foto's

Zomaar parkeerplaats in Stenungsund (Zweden)

Ingang naar Rafnes

Nogmaals op weg naar Rafnes

Duits fregat op ankerplaats Wilhelmshaven F218 Mecklenburg-Vorpommern (Brandenburgklasse)

Franse L9013 Mistral

Zonsopkomst in mistig Rafnes

Mistig Rafnes

Huisjes op weg naar Rafnes

Laurens


Dennis123

#17
Citaat van: Cigarz op 06/03/2010 | 18:17 uur
Schitterende foto's !!

Heb zelf een broer die als 1WTK bij Essberger vaart. Andere lading (chemicaliën), maar ongeveer zelfde afmetingen schepen.

(ik kan alleen de link met Defensie niet helemaal ontdekken...)

Ehm die is er ook niet, moet dat dan in dit onderdeel?  ;) Sowieso als het over leden gaat, kan vertellen dat dit toch heel erg mij is hoor. Essberger is ook mooie rederij, vaarde die nog bij het oude Broere?


Goed ik heb weer wat foto's die ik met jullie wil delen. Tenminste hoop dat er nog steeds interesse in is.
Sommigen heb ik laten maken door een klasgenoot omdat ik wist dat ik de zeevaartschool rond die tijd zou passeren.
Ook foto's hoe ik in de vrije val boot weer opgetakeld wordt na een vrije val hiermee gedaan te hebben tijdens een boatdrill vandaag.
Verder foto's van Baltic, Hamina (Finland) en Rafnes (Noorwegen)


Coral Lophelia passseert Boulevard Vlissingen Foto Tristan Mol


Coral Lophelia Foto:Tristan Mol


Achterkant Coral Lophelia Foto: Tristan Mol


Nog ijs en mist in het kleine wereldje vd Baltic


IJs!!!!


Haminaans IJs


Op weg naar Rafnes


Noorse huisjes


Meer Noorwegen, mist en een brug


Omhoog, wat kijk ik blij!


Goede overzichtfoto

Ace1

Mooie foto´s Dennis, succes met je stage.

Cigarz

Schitterende foto's !!

Heb zelf een broer die als 1WTK bij Essberger vaart. Andere lading (chemicaliën), maar ongeveer zelfde afmetingen schepen.

(ik kan alleen de link met Defensie niet helemaal ontdekken...)


Laurens


Helo

Dit zijn leuke foto's.
En wij maar klagen over een beetje sneeuw en ijs  ;D

Nog een paar dagen en ik ga de sneeuw in het hoge noorden ook opzoeken..............Op naar Lapland.

KapiteinRob

Citaat van: Dennis123 op 04/03/2010 | 22:21 uur
Hoop dat ik wat mensen plezier doe met wat foto's

Mij in ieder geval wel!

Dennis123

#10
Op het moment weer in het koude Finland, verslagen op genoemde blog. Misschien dat ik wat mensen een plezier doe met wat foto's, verslagen staan op genoemde blog.


Door het ijs banjeren vanuit mijn cabin gezien




Onze 'redder in nood' de ijsbreker en de 2e WTK

Filmpje:[/b] http://dvanderwerf.waarbenjij.nu/site/index.php?page=videos&id=113172836


Terminal Hamina by snow


Porvoo, wie o wie ziet de grenslijn met de zee?


Hulpmotor 3 (Cat 3508 DITA SCAC, 3 x 910 kW)


Deel van de Hoofdmotor (MAK, 4500 kW)


Hoofdmotor van bovenaf


Brug


Kielerkanaal


Kroegen hebben ze er ook joh!


Vreemd pontjesding met rare Duitsers


Grenslijn ijs vanuit mijn cabin


Ice ice baby


IJs maar ook al water!

Hoop dat ik wat mensen plezier doe met wat foto's

Dennis123

Dames en Heren,

Weer even berichtje, want ik ga voor mijn 2e (afstudeer dit keer) stage weer naar zee vertrekken. Ik moet dit keer nog minimaal 134 vaardagen maken voor mijn vaarbevoegdheid. Uiteraard horen ook 2 afstudeeropdrachten bij de eis. 1 Technisch (Machinekamer) en 1 Nautisch (Brug). Hierna hoop ik in September eindelijk mijn diploma HBO Maritiem Officier en mijn vaarbevoegdheid op te kunnen halen om mij in het echte werkende leven te storten ;)

Waarschijnlijk zal ik deze zaterdag (6 februari) opstappen in Terneuzen om naar Hamina (Finland) te gaan. (Het schip komt nu van Belfast af). Deze stage zal weer bij dezelfde rederij Anthony Veder zijn. Dit keer wel een ander schip namelijk de Colal Lophelia, welke moderner, groter en wat uitgebreider met lading is.

Afbeelding van Westerschelde weblog van de betreffende boot:

Datasheet voor de echte liefhebber een infosheet:
http://www.anthonyveder.com/media/files/documenten/pdf/CLOP_infosheet.pdf

Ik hoor geruchten dat er op deze boot nu wel internet zit. Maar ben hier niet zeker van en betwijfel of ik veel tijd zal hebben.
Mijn reisweblog is wel weer online: http://dvanderwerf.waarbenjij.nu

Ik wens julllie allemaal de komende tijd weer veel forumplezier toe. Waarna ik weet dat ik als ik terugkom weer veel bij te lezen heb.

Dennis

Helo


Sproit

KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Dennis123

Zo heren, na 166 dagen varen ben ik weer terug.

Zal mijn best doen om zo snel mogelijk bij te lezen. Wordt lastig lange tijd geen internet of nieuws gehad  ;)

Helo


Iris

Veel succes / plezier tijdens je stage.

Iris
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul


Ros

Veel succes en behouden vaart namens ons allen

Ben
Forumbeheer

Dennis123

Dames en heren, ondanks dat ik niet vaak een berichtje plaats, ben ik toch elke dag wel op dit forum te vinden.
En voor mensen denken dat ik voorgoed met de Noorderzon vertrokken ben, even een berichtje dat ik voor slechts 6 maanden van dit forum afwezig zal zijn.

Zoals sommigen weten doe ik op het moment de opleiding HBO Maritiem Officier aan het Maritiem Instituut "De Ruyter" te Vlissingen. Bij deze opleiding van 4 jaar moet je 2x een half jaar stage varen, om genoeg vaardagen voor je vaarbevoegdheid te halen. Dit gebeurd in de eerste helft van het 3e jaar, en de laatste helft van het 4e jaar. Ik ga nu naar het 3e jaar, wat betekent dat ik mijn eerste stageperiode van ongeveer 165 dagen inga.

Ik ga stage varen bij de rederij Anthony Veder, een gastankerrederij. (site=http://www.anthonyveder.com/)
Eerst zou ik vandaag vertrekken en opstappen in Vlissingen, maar "waarschijnlijk" (het heeft al zovaak gewisseld, en niks is zeker in deze branche ;))  moet ik morgen in Antwerpen opstappen.

Het schip waar ik op kom is de Coral Millepora. (PDF=datasheet: http://www.anthonyveder.com/media/files/documenten/pdf/CMIL_infosheet.pdf)
Dit schip zal de komende 6 maanden mijn huis, werk en school tegelijkertijd zijn   :P .

Voor het thuisfront heb ik een site aangemaakt om ze op de hoogte te houden, hoewel dr op het moment nog eigenlijk niks opstaat wil ik jullie de link ook niet onthouden:
http://dvanderwerf.waarbenjij.nu/. Een aardig berichtje in die 6 maanden is altijd welkom. :)  Hoewel ik eigenlijk niet weet hoe haalbaar het is om deze site bij te houden. Behalve het druk moeten werken aan mijn volle takenboek is er waarschijnlijk geen internet aan boord, en de e-mail misschien ook niet gratis. Maar we zullen zien waar het schip strand.

Ik wens u allemaal de komende 6 maanden een plezierige tijd op het forum. Plaats niet teveel, want anders krijg ik het nog druk om bij te lezen als ik terug kom, hahaha.
Dennis


Coral Millepora