Landmachtdagen 2009

Gestart door Sgt.Hulka, 19/08/2008 | 00:32 uur

bennovan

Citaat van: wegmann op 08/10/2008 | 22:48 uur
zie hier een fijne rondrit op de vlasakkers...... http://nl.youtube.com/watch?v=0s5Kf3iocT0

Interessant filmpje. Alleen nog wel van een paar jaartjes terug zeker?? ;)

wegmann

zie hier een fijne rondrit op de vlasakkers...... http://nl.youtube.com/watch?v=0s5Kf3iocT0

@paul1011 Darp? Heb ik daar niet laaaaaang geleden "site wacht" gedraaid? Klinkt iemand dat bekend in de oren?


man schei uit...ik had die waanzin eigenlijk uit m'n geheugen verbannen, begin jij d'r weer over..... ;D 8)  10 jaar terug is de hele site afgebroken, alleen een toren staat er nog, geloof ik....


bennovan

#28
Citaat van: jan08 op 08/10/2008 | 10:55 uur
De Vlasakkers is inderdaad een oefenterrein, dit ligt aangesloten op de Bernhardkazerne.

Oke. Zo te zien op Google Earth is het nog een aardig grote kazerne.
En op de vlasakkers heb je ook wel wat ruimte volgens mij. Jammer genoeg moet ik wel een eindje rijden naar Amersfoort, maar ja, dat heb ik er wel voor over ;).

superboerjan

Citaat van: bennovan op 07/10/2008 | 22:29 uur
De Vlasakkers is trouwens toch een oefenterrein? Of heb ik dat fout? Nou ja, dat hoop ik hier nog wel te horen.

Mvg,
Benno


De Vlasakkers is inderdaad een oefenterrein, dit ligt aangesloten op de Bernhardkazerne.

paul1011

Citaat van: Iris op 25/09/2008 | 20:09 uur
Darp heet het stadje (gehucht) waar de kazerne ligt, vlakbij Havelte.

TomTom vind Havelte ook raar...

Darp? Heb ik daar niet laaaaaang geleden "site wacht" gedraaid? Klinkt iemand dat bekend in de oren?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

bennovan

#25
Ha mensen,

Ik las vandaag in het personeelsblad van 1 Logbrig en 101 Gevechtssteun (genaamd 'Logisch') dat zij de Landmachtdagen van 2009 gaan organiseren (naar wat ik zag is hier nog niks over gepost, anders spijt het me, verwijs me dan even door naar het juiste topic).
Deze Landmachtdagen zullen in het weekend van 5, 6 en 7 juni worden gehouden op 'De Vlasakkers' bij Amersfoort. De bron waaruit ik dit haal staat onderaan dit bericht. Als dat trouwens vertrouwelijke info is (lijkt mij niet), stuur me dan een berichtje dan zal ik het verwijderen.
De Vlasakkers is trouwens toch een oefenterrein? Of heb ik dat fout? Nou ja, dat hoop ik hier nog wel te horen.

Mvg,
Benno


Bron:
Pag.3 van het blad 'Logisch'; nr. 9 - september 2008
In 2009 mogen we als Operationeel Ondersteunings Commando Land de Landmachtdagen organiseren. Een grote eer om al zo snel na oprichting zo'n megaklus te mogen klaren. In het weekend van 5, 6 en 7 juni gaan we op De Vlasakkers de Landmachtdagen 2009 organiseren en daarbij zullen we ook het OOCL op de kaart zetten. De afgelopen dagen heb ik samen met C-RMC West, de burgemeesters van Soest en Amersfoort bezocht en beiden hebben enthousiast hun medewerking teogezegd. Nu is het aan ons om er iets fantastisch van te maken en dat zullen we doen ook!

Iris

Darp heet het stadje (gehucht) waar de kazerne ligt, vlakbij Havelte.

TomTom vind Havelte ook raar...
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

KPL1 B.D

officeel valt de kazerne onder darp.
ligt zelfs een beetje aan waar je je op de kazerne bevindt.
moeilijk verhaal maar hou maar gewoon havelte aan en dan komt alles goed.
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

Piranha

Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

sgt Rob


KPL1 B.D

de meeste mensen kennen het niet als havelte maar als steenwijk.
daarom denken de meeste de kazerne niet te kennen.
maar het is wel degelijk een grote kazerne en weldegelijk somewhere.
het is tenslotte bijna 6 jaar mijn legerplaats geweest. ;)
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

Piranha

Geloof me, zeker daarna staat Havelte op de kaart.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

sgt Rob

Citaat van: Ace1 op 22/09/2008 | 19:57 uur
havelte ligt wel in the midle of nowhere.
Als ik om me heenkijk ben ik toch somewhere

Ace1

havelte ligt wel in the midle of nowhere.

Piranha

Ook jij hebt dan nog wel een paar levens over.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes