Landmachtdagen 2009

Gestart door Sgt.Hulka, 19/08/2008 | 00:32 uur


Elzenga

Citaat van: A.J. op 25/05/2009 | 21:22 uur
Verdomme, nu zit mijn bier op het beeldscherm... Een ontheffing om een zooitje reptielen te verplaatsen... Wat is de volgende actie? Niet meer diepwaden in de waadbak omdat daar salamanders in huizen???
Nee een zeldzame libel zijn eitjes in blijkt te hebben gelegd..;)... volgens een "natuurwarrior" die liggend in de struiken in een camouflagepak dit wonder Gods heeft gevolgd door zijn telescoopkijker...  ::)

Nikehercules

Citaat van: A.J. op 25/05/2009 | 21:22 uur
Verdomme, nu zit mijn bier op het beeldscherm...

haha, moet een mooi gezicht zijn geweest. ;D

Maargoed, dit gaat natuurlijk weer helemaal nergens over.
Dat juist door defensie unieke stukken natuurgebied nog wel bestaan hoor je niemand over.

A.J.

#102
Citaat van: Defensie op 25/05/2009 | 19:52 uur
Defensie verplaatst zandhagedissen voor open dagen

Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) heeft van het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij een ontheffing voor de verplaatsing gekregen. Daardoor kan het publieksevenement, waarvoor tienduizenden bezoekers worden verwacht, op die locatie gewoon doorgaan. Zonder maatregelen zou volgens natuurliefhebbers de leefomgeving van de hagedissen worden verstoord.

Verdomme, nu zit mijn bier op het beeldscherm... Een ontheffing om een zooitje reptielen te verplaatsen... Wat is de volgende actie? Niet meer diepwaden in de waadbak omdat daar salamanders in huizen???


Enne, volgens Wiki zijn ze helemaal niet zo zeldzaam: "In Nederland komt de zandhagedis veel voor op de Veluwe." Dus druktemakerij om niets.

Oh wat is ie lief!



Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 25/05/2009 | 21:01 uur
Had de KL toen lak aan deze beesten?
Misschien is dit wel een nieuwe lichting zandhagedissen..die waren nog niet gedrild om bij activiteiten direct af te marcheren naar de even verderop gelegen schuilkelders ;)

KapiteinRob

Ik vind dat de torren, mieren, wespen, vliegen, korenwolven, mussen en zandhazen ook allemaal verhuisd moeten worden.

Elzenga

die hagedissen duiken hun hol in en hadden de drukte gewoon uitgezetten..ze vangen en verplaatsen lijkt me veel stressvoller...of men had wat stukken kunnen afzetten waar ze konden schuilen....om daar dan nu zulke ruchtbaarheid aan te geven..pppfff...maar goed..de vele christenen onder deze "natuurvrienden" denken nog steeds dat de natuur voor de mens geschapen is en zij bepalen hoe dingen wel en niet horen...en niet de natuur zelf blijkbaar waar de mens ook onderdeel vanuit maakt...

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 25/05/2009 | 20:51 uur
Wonen die beesten nou op militair oefenterein
of oefenen die militairen op zeldzame hagedissenterrein?

De spijker en de kop, want...... we spreken over militair oefenterrein waar deze schepsels wonen. Nu is er een open dag en moet de hele populatie (jaja.....) plotseling verplaatst worden. Maar voordat er sprake was van open dagen werd er toch ook al driftig geoefend ter plaatse?? Had de KL toen lak aan deze beesten?


KapiteinRob

Citaat van: Ros op 25/05/2009 | 20:41 uur
Iedereen is begaan met het het lot van zeehondjes, walvissen en tijgers, en trekt grif de buidel als de collectanten aanbellen.

Niet iedereen.... ;)

sgt Rob

Wonen die beesten nou op militair oefenterein
of oefenen die militairen op zeldzame hagedissenterrein?

Ros

#94
Citaat
Waarschijnlijk zullen de hagedissen zich vanzelf weer op hun oude plek nestelen, aldus Defensie.

Dat die beestjes het benul hebben pas op 8 juni weer te verkassen naar de oude stek........?

Goede actie van Defensie. Iedereen is begaan met het het lot van zeehondjes, walvissen en tijgers, en trekt grif de buidel als de collectanten aanbellen.  Nu word er eens fatsoenlijk omgegaan met zeldzame beesten in eigen land...is het weer niet goed  :-\

Elzenga

#93
Citaat van: Kapitein Rob op 25/05/2009 | 20:10 uur
Ik heb moeite mijn broek niet af te laten zakken van zoveel idoterie!
ik had een korte broek aan...maar zelfs die zakt af.. :P :P :-X Ik zou graag eens zien dat zo'n natuur-fundamentalist dit aan een uitgehongerd Afrikaans jongetje vertelt en uitlegt...Misschien wat voor het programma van die "links lullen rechts vullen" Paul Rosenmöller...

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 25/05/2009 | 20:10 uur
Ik heb moeite mijn broek niet af te laten zakken van zoveel idoterie!

Anders de mijne wel. Zegt genoeg over het failliet van dit land. Partij van de Dieren staat in de peiligen op 3!!!! zetels........


Ik zie de cartoon al voor mij: Komt een Leo woest aanrijden en al schieten met losse flodders, wordt die tegen gehouden door een hagedisje van een paar cm. Geschikt hagedisje dus.

KapiteinRob

Ik heb moeite mijn broek niet af te laten zakken van zoveel idoterie!