Landmachtdagen 2009

Gestart door Sgt.Hulka, 19/08/2008 | 00:32 uur

noorman

wat is dit verdrietig - van huis en haard worden deze hagedisjes verdreven :'(
Is er eerst ook een Milieu Effecten Reportage gemaakt voordat er in Uruzgan een bommetje wordt afgeworpen?
Schijnt een heel bijzonder woestijnkevertje te zitten ;)

Defensie verplaatst zandhagedissen voor open dagen

DEN HAAG -  Defensie heeft maandag een populatie zeldzame zandhagedissen op het oefenterrein De Vlasakkers bij Amersfoort laten verplaatsen in verband met de Landmachtdagen. Een ecoloog heeft de diertjes naar een deel van het terrein gebracht dat niet wordt gebruikt tijdens de open dagen op 6 en 7 juni.

Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) heeft van het ministerie van Landbouw, Natuur en Visserij een ontheffing voor de verplaatsing gekregen. Daardoor kan het publieksevenement, waarvoor tienduizenden bezoekers worden verwacht, op die locatie gewoon doorgaan. Zonder maatregelen zou volgens natuurliefhebbers de leefomgeving van de hagedissen worden verstoord.

Na afloop van het evenement worden de 16 tot 20 centimeter lange beestjes niet teruggeplaatst. Waarschijnlijk zullen de hagedissen zich vanzelf weer op hun oude plek nestelen, aldus Defensie.

De staatssecretaris kampte ook met zeldzame varens op een parkeerterrein in Soesterberg. De blaasvaren, de steenbreekvaren en de tongvaren zouden de verplaatsing en daardoor ook de verkoop van 155 legertrucks verhinderen. Maar ook daar is een oplossing voor bedacht. Hij hoeft niet alle plantjes in leven te houden volgens de Flora- en faunawet. Volgens De Vries is het mogelijk een deel van de varens te verplanten. Op dit moment wordt daarover overleg gevoerd met het ministerie van Landbouw.

Bron: telegraaf
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 23/05/2009 | 14:32 uur
Citaat van: Sgt Rob op 22/05/2009 | 22:14 uur
Meestal verdwijnen je spulletjes veilig in een Peugeotje van één van je instr.

En dan maar hopen dat het Peugeotje niet zomaar verdwijnt..... :D

Dat gebeurt alleen met Glocks van de KLu...... :D

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 22/05/2009 | 22:14 uur
Meestal verdwijnen je spulletjes veilig in een Peugeotje van één van je instr.

En dan maar hopen dat het Peugeotje niet zomaar verdwijnt..... :D

Koeman

Citaat van: Sgt Rob op 22/05/2009 | 22:14 uur
Meestal verdwijnen je spulletjes veilig in een Peugeotje van één van je instr.

Dank!
  • sollicitatie (10-06-'09)

  • PO (06-08-'09)

sgt Rob

Meestal verdwijnen je spulletjes veilig in een Peugeotje van één van je instr.

Koeman

Is er iemand hier bekend met de zogenaamde 'Ultimate Job Experience'?
Ik heb me hiervoor opgegeven (6 juni te Amersfoort). Wat kan ik hier verwachten?
Slechts een rondleiding, of ook participeren bij een stormbaan o.i.d.?

Ik neem namelijk belangrijke documenten mee i.v.m. sollicitatie dezelfde dag, en ik vroeg me af of ik deze ergens "veilig" op kan bergen totdat ik later in de middag gesolliciteert heb.

Alvast bedankt voor een eventuele response.
  • sollicitatie (10-06-'09)

  • PO (06-08-'09)

Kevinb

Met school er heen :P V&V Amsterdam.

Heb op de Vlasakkers bivak gehad leuk terrein, vooral in het donker over die tank baan laufen.

Elzenga

Nou misschien ook maar weer eens een kijkje nemen...is weer redelijk in de buurt...

boekje_pienter

Als (vriend, kennis van een) militair lekker op vrijdag gaan... dan kun je pas foto's maken... en vroeg komen natuurlijk  ;)

Iris

Effe zien of ik er kan zijn, de landmachtdagen heb ik al een keer moeten missen helaas, en dit jaar kan ik mijn camera (EOS 400D) eens goed gebruiken.

Gr
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 09/05/2009 | 14:06 uur
Citaat van: noorman op 09/05/2009 | 09:55 uur
waar is de moraal van dit verhaal ;)

Dat ik de postings met wie wanneer naar deze dag(en) gaat verwijderd heb.

Rob
Forumbeheerder


Rob, ga jij met mij mee?

KapiteinRob

Citaat van: noorman op 09/05/2009 | 09:55 uur
waar is de moraal van dit verhaal ;)

Dat ik de postings met wie wanneer naar deze dag(en) gaat verwijderd heb.

Rob
Forumbeheerder

noorman

waar is de moraal van dit verhaal ;)
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

KapiteinRob

Citaat van: bennovan op 05/05/2009 | 19:33 uur
Tja, die €5 entree zou inderdaad handig zijn, maar ik denk dat onze Van Middelkoop dat niet van plan is.

Breng 'm maar niet op ideeën. Zometeen doet-ie het wel en bevalt het zo goed dat hij gewoon altijd entree vraagt om bv. een kazerne binnen te komen....

bennovan

Citaat van: Michel1995 op 05/05/2009 | 16:18 uur
en welke dag is het het minste druk ??
Wat beter voor aan de activiteiten te komen

Het is allebei de dagen stikdruk. Zorg gewoon dat je vroeg bent, dan kun je het eerste uur goed benutten, want dan is het meestal nog niet zo druk.

@Sgt Rob: Tja, die €5 entree zou inderdaad handig zijn, maar ik denk dat onze Van Middelkoop dat niet van plan is.