Commandant Uruzgan zet militairen op non-actief

Gestart door Cobra4, 25/09/2008 | 23:48 uur

A.J.

Citaat van: Laurens op 08/11/2009 | 18:11 uur
een groep verkenners met kader loopt niet zomaar een briefing uit....

100% conclusies kunnen we nog niet trekken, maar als er een kant gekozen kan worden?

Daarbij, regel 1: De sgt heeft altijd gelijk!  :devil:

Laurens

een groep verkenners met kader loopt niet zomaar een briefing uit....

100% conclusies kunnen we nog niet trekken, maar als er een kant gekozen kan worden?

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 08/11/2009 | 16:37 uur
Er staat toch echt een aantal keer iets in de trant vermeld van "mocht het waar zijn".

Inderdaad, en vervolgens trekt men o.m. hier op het forum van leer tegen `de kapitein`........

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 08/11/2009 | 14:55 uur
Opvallend dat men op grond van wat perspublicaties deze kapitein aan de schandpaal nagelt.

Er staat toch echt een aantal keer iets in de trant vermeld van "mocht het waar zijn".
Aan de andere kant, de uitspraken gaan in mijn ogen dusdanig ver dat ik ze niet eens kan verzinnen, ook al zou ik het willen. Iets als: "Flink wie Windhunde, zäh wie Leder und hart wie Kruppstahl" is dusdanig algemeen dat iedereen zoiets kan verzinnen, maar gelul over Pruisisch leiderschap???

hdevreij

Citaat van: Kapitein Rob op 08/11/2009 | 14:55 uur
Opvallend dat men op grond van wat perspublicaties deze kapitein aan de schandpaal nagelt.

1 perspublikatie. Maar wel behoorlijk gedetailleerd.

KapiteinRob

Opvallend dat men op grond van wat perspublicaties deze kapitein aan de schandpaal nagelt.

Laurens

Citaat van: Mell op 08/11/2009 | 11:56 uur
maar ook omdat hij onzin uitkraamt over Pruisisch leiderschap, waar de neuk slaat dat op?

Ja tot midden 20e eeuw kwam je daar nog mee weg, maar zaken als 'befehl ist behelf', punthelmen, 'Die wacht am rhein' en het 'Panzerlied' is leuk voor op de KMA maar natuurlijk totaal niet realistisch voor in het veld.   

Mell

Heftig verhaal, vooral als het eerder genoemde citaat klopt dan ben ik van mening dat die kaptein zelf wel vervolgd mag worden. Maargoed heb geen idee hoe dat gaat binnen defensie.
Verder denk ik niet dat deze kaptein een geval was van "zo snel mogelijk sterren halen", maar eerder een geestelijk doorgedraaide kapitein, wat wel duidelijk naar voren komt in het citaat. Niet alleen omdat hij totaal geen waarde hecht aan zijn mannen, maar ook omdat hij onzin uitkraamt over Pruisisch leiderschap, waar de neuk slaat dat op?

Laurens

Citaat'Hij schreeuwde: verkenners! Zitten! Mijn grootmoeder is Duits. Ik ben een Pruisisch leider en bij mij geldt: Befehl ist Befehl! Wie van jullie daarbij sneuvelt, interesseert me geen reet. Het lichaam wordt geborgen en naar de familie teruggestuurd

Joh...dat is er eentje voor de afdeling gedragswetenschappen Defensie.......

skual

Citaat van: A.J. op 07/11/2009 | 09:27 uur
Citaat
'Hij schreeuwde: verkenners! Zitten! Mijn grootmoeder is Duits. Ik ben een Pruisisch leider en bij mij geldt: Befehl ist Befehl! Wie van jullie daarbij sneuvelt, interesseert me geen reet. Het lichaam wordt geborgen en naar de familie teruggestuurd.'

:omg: Als betrokkene idd zo tekeer is gegaan dan mag hij zich nog gelukkig prijzen dat de maten gewoon zijn weggelopen...

Als deze kapitein werkelijk zo zijn eenheid leidt, dan lijkt het mij dat deze vent niet geheel geschikt is voor zijn functie.
Hij mag idd blij zijn dat deze eenheid gewoon weggelopen is.

boekje_pienter

Citaat van: Dr_pepper op 07/11/2009 | 09:52 uur
[...] verkenners zijn geen mensen waar je spelletjes moet mee gaan spelen

Als je denkt spelletjes te moeten spelen met welk personeel dan ook, ben je bij welke organisatie dan ook niet op z'n plek. Dat geldt ook voor Defensie.

Dr_pepper

Citaat van: Lex op 07/11/2009 | 10:07 uur
Citaat van: Dr_pepper op 07/11/2009 | 09:52 uur
andere vraag: zijn het verkenners van het luchtmobiel of van de gemechaniseerde brigades?
Misschien dat hat doorlezen van het topic antwoorden geeft (oa antwoord #22)  8)

sorry maat, had het niet gezien ;D

Lex

Citaat van: Dr_pepper op 07/11/2009 | 09:52 uur
andere vraag: zijn het verkenners van het luchtmobiel of van de gemechaniseerde brigades?
Misschien dat hat doorlezen van het topic antwoorden geeft (oa antwoord #22)  8)

Dr_pepper

of niet dan ^, verkenners zijn geen mensen waar je spelletjes moet mee gaan spelen

maar goed, lijkt een typisch gevalletje van een carriere jagende kapitein die zo snel mogelijk sterren wil behalen, jammer dat de rest daarvoor moet lijden.

andere vraag: zijn het verkenners van het luchtmobiel of van de gemechaniseerde brigades?

A.J.

Citaat
'Hij schreeuwde: verkenners! Zitten! Mijn grootmoeder is Duits. Ik ben een Pruisisch leider en bij mij geldt: Befehl ist Befehl! Wie van jullie daarbij sneuvelt, interesseert me geen reet. Het lichaam wordt geborgen en naar de familie teruggestuurd.'

:omg: Als betrokkene idd zo tekeer is gegaan dan mag hij zich nog gelukkig prijzen dat de maten gewoon zijn weggelopen...