Elzenga wil het begrijpen of iets weten....

Gestart door Elzenga, 30/09/2008 | 19:19 uur

Lex

Voordat iemand me op de vingers tikt: lees voor Vlootdagen 2009 Marinedagen 2009.
Of het anders cq beter kan, dat zal wel zo zijn. Daar zullen best wel mensen mee bezig zijn.
Er is nu reeds een uitgebreide proef gaande a/b van een van de US MSC schepen. Deze heeft een ramp gekregen die kan draaien, waardoor het schip normaal langs een steiger kan afmeren en eenheden kan laden/lossen op de steiger of op de wal.

Elzenga

Citaat van: Lex op 09/05/2009 | 15:27 uur
Mocht je met eigen ogen het eea willen aanschouwen, dan kan dat tijdens de Vlootdagen 2009 in Den Helder. ;)
Ik heb het al uitvoerig bekeken tijdens Sail Amsterdam ;)...Lag de Hr. Ms. Rotterdam er. Tja de design kant laat me niet los. Vroeger heel wat uren mee zoet geweest..nu af en toe...Kan het anders? kan het beter? Vandaar ook deze vraag ;) 

Lex

Mocht je met eigen ogen het eea willen aanschouwen, dan kan dat tijdens de Vlootdagen 2009 in Den Helder. ;)

Elzenga

Citaat van: Lex op 09/05/2009 | 15:07 uur
De houten wanden blijven inderdaad deels zichtbaar. Op het deck zelf wordt  rekening gehouden met het transport door heftrucks en het eventueel gebruik maken van een mobiele kraan.
ok duidelijk... thanks...

Lex

De houten wanden blijven inderdaad deels zichtbaar. Op het deck zelf wordt  rekening gehouden met het transport door heftrucks en het eventueel gebruik maken van een mobiele kraan.

Elzenga

Citaat van: Lex op 09/05/2009 | 14:36 uur
Denk hierbij aan de hoogte die benodigd is om in "afgezonken" toestand voldoende hoogte te hebben om landingsvaatuigen, inclusief de lading veilig te laten manoeuvreren. Hierbij is ook rekening gehouden met de (eventuele) hoogte van de golfslag.
ja precies...maar ik zie dan die houten wanden aan de zijkanten...neem aan dat die ook in afgezonken toestand nog zichtbaar zijn deels...en dan de grote ruimte nog daarboven (met vaak een loopbrug)..en dan vind ik dat nog veel ruimte (in de hoogte) die over blijft. Alleen wegens eventueel hoge lading? De golfslag is vaak gedempt immers....het lijkt me zo zonde ergens... 

Lex

Denk hierbij aan de hoogte die benodigd is om in "afgezonken" toestand voldoende hoogte te hebben om landingsvaatuigen, inclusief de lading veilig te laten manoeuvreren. Hierbij is ook rekening gehouden met de (eventuele) hoogte van de golfslag.

Elzenga

Ik zit de laatste dagen weer veel foto's te bekijken op o.a. militaryphotos.net...erg interessant en leerzaam.

Ik had weer een vraagje...weet iemand waarom er bij LPD's/LHD's ed. gekozen is voor een dok in deze vorm?...dus een grote ruimte die onder water gezet kan worden. Het valt me namelijk op hoeveel ruimte die kost vooral in de hoogte. Dat kost zo een heel dek. Je zou zeggen dat het veel efficiƫnter is om dat extra dek aan te brengen en zo die ruimte te benutten voor meer opslag....en materiaal en landingsschepen dan via een hijsinstallatie aan de achterzijde of zijkant te water te laten...iemand daar meer inzicht in waarom men dan toch voor deze constructie kiest? beter? gewoonte en traditie?

KapiteinRob

Citaat van: cabez op 22/12/2008 | 18:27 uur
Is nu 30 dagen Rob en niet 3 maanden meer

Ik heb het (elders) inderdaad gelezen. Tja......

Enforcer

Het geheel wordt ook nog aangekleed met wat 2e kamerleden. Die hebben blijkbaar niet zo veel werk voor de uitkering die ze ontvangen voor aanwezig te zijn.. :(

cabez

Is nu 30 dagen Rob en niet 3 maanden meer

KapiteinRob

Ik sluit me bij Cabez aan. Dergelijke toespraken zorgen ervoor dat je vaak later van boord kunt. Daarbij lijkt het er op dat de bemanning van de RUYT deze medaille helemaal niet zou mogen ontvangen, daar de VN-inzet <3 maanden was....

cabez

#21
Ik vond het maar slap gelul,ze horen zichzelf graag praten en het gaat altijd over hoe goed de militairen het hebben gedaan en hoe trots ze zijn op.
De medaille mag ook via de post worden verstuurd,het is een stukje metaal/lint met geen enkele waarde.

Lex

De vraag is weliswaar niet aan mij gesteld  ::), maar als oud-militair kan ik je vertellen dat het nou eenmaal iets is wat erbij hoort en wat men gelaten (en vaak ook met trots) ondergaat. Maar eigenlijk wil men zo snel mogelijk naar de geliefde(n).  ;)

Elzenga

#19
Op onderstaande foto een welkomstwoord en ceremonieel praatje van Staatssecretaris De Vries bij de terugkeer van het fregat Hr. Ms. De Ruyter. Even helemaal niet om De Vries en ook niet met als doel zwart te maken of te beschimpen, maar gewoon uit interesse, vroeg ik me af hoe jullie militairen staan tegenover dit soort toespraken. En dit soort ceremonies. Wordt dat gewaardeerd? of is zo'n praatje een noodzakelijk kwaad, omdat de heren politici dat zo graag willen en doen? en mag zo'n medaille ook best op een andere manier ontvangen worden?