opbouw van bataljon mariniers

Gestart door Vinke, 21/04/2003 | 11:06 uur

Ton de Zwart

Citaat van: Vinke op 21/04/2003 | 11:06 uur
Hoi allemaal,

weet iemand ook wanneer ze weer gaan beginnen met de opbouw van het extra bataljon bij de mariniers? Aangezien ze dit wegens bezuinigingen hebben stopgezet.
In augustus 2004 wil ik namelijk naar het KIM (mariniers). Als ze dan in datzelfde jaar weer beginnen met de opbouw van dat bataljon dan is de kans voor mij natuurlijk groter om te worden toegelaten.

Alvast bedankt

Jarmo, deze vraag heb je exact hetzelfde gesteld op een ander forum, n.m.l. hetleger.nl.  Daar heb je er een aantal antwoorden op gehad en nu stel je 'm hier weer.  Wat wil je nu eigenlijk nog weten?  Je kent je antwoord al lang en ik vermoed zelfs vóór je deze vraag hier neerzette.
Als jij naar het KIM wilt en mariniersofficier wilt worden, dan zul je toch minder toneel moeten leren spelen.  Bij de keuring val je anders al door de mand wegens je vreemde vragenstellerij.  Dat kunnen ze bij de mariniers niet gebruiken.   Wees een beetje stabiel en recht door zee, en hou op met die semi-interessante vragenstellerij.....

Wout

Naar mijn weten is het voor onbepaalde tijd stopgezet, dus de vraag is wanneer het bataljon er komt als het er al komt. Dit hangt voor 80% af van het budget wat defensie de komende 10 jaar krijg en voor 20% hoe men het besluit te besteden. Met andere woorden, als er iets opgeheft wordt kan het bataljon er voor in de plaats komen. Aan een opheffing kan je denken aan nog minder vervangende schepen, vliegtuigen of het afschaffen van de cavalerie, artillerie, MLD of onderzeeboten. Zo als het er nu voor staat kan het nog wel even gaan duren...

Vinke

Hoi allemaal,

weet iemand ook wanneer ze weer gaan beginnen met de opbouw van het extra bataljon bij de mariniers? Aangezien ze dit wegens bezuinigingen hebben stopgezet.
In augustus 2004 wil ik namelijk naar het KIM (mariniers). Als ze dan in datzelfde jaar weer beginnen met de opbouw van dat bataljon dan is de kans voor mij natuurlijk groter om te worden toegelaten.

Alvast bedankt