Waarop zou volgens u defensie kunnen bezuinigen?

Gestart door -Peter-, 25/01/2003 | 12:28 uur

zzzzzmura

Nou ik zal het proberen het te motiveren. Ik ben niet geheel tegen samenvoegingen want de samenvoeging van bijvoorbeeld de aan en afvoertroepen,intendance,technische en geneeskundige dienst tot het dienstvak logistiek is een goede zaak. Je houd immers een kleinere staf over dus daar valt winst uit te halen en er word mischien efficienter gewerkt.

Maar we hebben het hier over eenheden die een ondersteunende rol spelen,de lmb en kct,ers zijn wapens die niet uitwisselbaar zijn daar hun taken verschillen. De mariniers hebben een ander operatiegebied en zijn van een ander krijgsmachtdeel. Als je dit op een hoopje zou gaan gooien en je kwaliteit wil handhaven zal dat betekenen dat je dus op +/- 6500 man op commandokwaliteit (sorry Mariniers onder ons) moet zien te krijgen als ik naar de huidige sterkte van de 3 een heden kijk. Dat lijkt mij volstrekt onhaalbaar dus zullen er mensen afvallen,dat is mischien ook een manier van bezuinigen maar geen eerlijke voor het personeel.

En voor de kmar en politie geld min of meer het zelfde het taken pakket van de kmar is breder dan de politie ondermeer grensbewaking, militaire politie, bewaking van het koninklijk huis. En opereren ze ook in de uitzendgebieden waar de politie helemaal niets te zoeken heeft.  Kortom met bepaalde zaken zal integratie best mogelijk zijn op kleine schaal en mischien nauwere samenweking met elkaar maar van het volkomen samenvoegen kan geen sprake zijn.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Marcel

 ???, vertel?

Overigens, is het niet een wijs besluit de rode baretten, het korps commando's en het korps mariniers samen te voegen?
Op deze manier krijg je een prima opgeleid korps.

Overigens geldt dit ook voor het samenvoegen van marechaussee en politie. Best of the best.


zzzzzmura

Nou ik ben het niet met je eens want bv mariniers en luchtmobiel hebben al een andere taakstelling,in vredestijd kunnen ze wel de zelfde taken uitvoeren maar in oorlogstijd word het een heel ander verhaal.
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Marcel

En eenieder lijkt het hier mee eens(!?)
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

MOOI!

Marcel

Kamp hoeft in het geheel niet te bezuinigen. Wat hij, hersteld, wat de vele Admiraals en Generaals eens moeten doen is de minister vragen wat deze wil opdat er een goed omlijnd kader komt te bestaan waarin duidelijk kan worden aangegeven wat de verschillende krijgsmachtdelen nodig hebben.

Natuurlijk is ieder krijgsmachtonderdeel min of meer benodigd.
Waar naar gekeken moet worden, nadat duidelijk is wat de minister voor ogen heeft met defensie, is, kan er niet meer geintergreerd worden?
Bijvoorbeeld, opschorten rode en groen baretten, deze samen laten gaan met het korps mariniers. Vliegende taken enkel laten uitvoeren door Klu en, bekijken wat de daadwerkelijk toegevoegde waarde is van het bestaan van de KMar in deze tijden (bijv. volledig laten op gaan in de politie).



Wout

En dan nu weer terug naar het onderwerp: Waar kan Kamp op bezuinigen? Mijn mening: het promotiemateriaal. Ik heb zat posters, visitekaartjes, pennen, tasjes, tassen, rolmaten en meer van dat soort troep op mijn kamer liggen, bedoeld voor de werving. Waarvoor is dat nodig? Er vliegen mensen uit i.p.v. in door dit spul.

oud_zijde

mwah vliegtuigkapingen en zelfmoordaanslagen waren voor 2001 niet nieuw hoor het was slechts een kwestie van tijd tot iemand op het briljante idee zou komen om die dingen te combineren.

zo kan ik nog wel het 1 en ander bedenken (passagierstrein in de ochtendspits op volle snelheid ergens een eindstation in laten kletteren bv) ik was niet bepaald verbaast hoor ... mwah het verbaasde me dat die torens daadwerkelijk instortte maar verder

maar de piraterij is wat mij betreft niet groot genoeg om ons daar in Nederland over druk te maken ... er zijn dringendere zaken in de wereld
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Citaat van: oud_zijde op 25/10/2003 | 16:41 uur
Citaat van: Renard op 24/10/2003 | 23:00 uur
...
Het is gewoon wachten op het moment dat het eerste grote Amerikaanse vliegdekschip met een klap de lucht in gaat.
...

door die piraten van je zeker

hi ho matey en arrrrrrrr shiver me timbers laddy :)

Ach ja, als ik 10 sep 2001 tegen je gezegd zou hebben, dat er 2 wolkenkrabbers in NYC de volgende dag zouden instorten, zou je me ook uitgelachen hebben..  ;D

Ach.. vliegdekschip.. Is een super cruise schip ook goed ?

Ze zoeken wel een weg..

oud_zijde

Citaat van: Renard op 24/10/2003 | 23:00 uur
...
Het is gewoon wachten op het moment dat het eerste grote Amerikaanse vliegdekschip met een klap de lucht in gaat.
...

door die piraten van je zeker

hi ho matey en arrrrrrrr shiver me timbers laddy :)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

zzzzzmura

Tja dat heb je met gebrek aan luchtsteun :( Das natuurlijk geen vergelijking. Alle krijgsmachtdelen hebben bijna altijd tegen een overmacht moeten strijden ( mei 1940,slag in de javazee,Srebenica) dus een beetje kinderachtig om een bepaald onderdeel af te zeiken. Trouwens je kan de toekomst niet voorspellen,als je de onderzeeboten afstoot en niet vervangt gaat er weer een stuk know how verloren. die kan je nog wel weer een s nodig hebben. Heel veel van het budget van de marine vloeit wel terug de maatschappij in schepen worden immers op nederlandse werven gebouwd,worden die mensen daar ook weer ontslagen. Dus moeten we wel verder kijken dan onze neus lang is,en zullen er concessies gedaan moeten worden om de last samen te dragen.
;)
Mensen zijn Idioten,daarom houd ik zo van kinderen maar helaas zijn kinderen gedoemd om op te groeien tot idioten.

Mourning

CitaatKijk, met de Marine heb je daar geen last van, behalve als je het zo stom aanpakt als de grote vloten.

Uh huh, ja, de slag in de Javazee was een wonder van superioriteit en briljantie van de KM!!! ;) ;D ;D Oh de glorie!  ;D ::).

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ton de Zwart

Citaat van: Renard op 24/10/2003 | 23:00 uur
En de Landmacht mag wel weer eens wat paarden gaan fokken..

Dan kunnen ze daarmee op vossenjacht....

D819

Ach, laat ze toch..
Wat hebben we in Nederland behalve de Marine..
Zandhazen en blokkentrekkers.

Die lui hebben ze altijd al veel te veel eieren onder gelegd.
Daarom hebben ze een veel te groot ego, naargelang ze eigenlijk voorstellen. Sinds Napoleon is oorlogvoeren op land eigenlijk alleen maar een zootje geweest. Het kost veel meer dan het oplevert.
Kijk, met de Marine heb je daar geen last van, behalve als je het zo stom aanpakt als de grote vloten.

Het is gewoon wachten op het moment dat het eerste grote Amerikaanse vliegdekschip met een klap de lucht in gaat.

Het wordt troeuwens toch interessant hoe vliegtuigen kunnen vliegen, als de naft op is...
Die JSF toestellen, dat wordt niks..

En de Landmacht mag wel weer eens wat paarden gaan fokken..

2ring

Citaat van: Beton op 22/10/2003 | 16:12 uur
En de onderzeebootdienst kan worden afgeschaft, die sigaren beginnen het einde van hun loopbaan te naderen dus een mooie aangelegeheid om dat onderdeel af te stoten,

Einde van de levensduur??? De oudste boot is 12 jaar oud en de jongste 8 jaar!!!!! En daar nog eens bovenop: Deze boten zijn ontworpen voor een levensduur van 25 jaar. Voor operaties op grote dieptes in de Koude Oorlog zijn ze gemaakt van speciaal versterkt staal ("Marel" staal met sterkte HY80 -> wat staat voor High Yield 80 en betekent dat het 80.000 pond per square inch kan hebben).

Maar door de nieuwe operaties in de kustgebieden ipv de oceaan worden die grote dieptes niet vaak meer aangedaan. Hierdoor kunnen de boten van de Walrus-klasse ipv 25 minstens 30 jaar mee. (minder snel metaalmoeheid) Dus tot 2020-2025!!!!

Voor andere dingen tegen de afschaffing van OZD: zie mijn bericht bij Nieuws&Media -NATO en Nederland bv

En nog iets: je laatste zin is erg kort door de bocht! Ik kan zo op die manier ook wel mijn "visie" geven over jouw onderdeel...

gr. Eelke

Billy Rosewood

Ik weet dat het een dooddoener is maar er is geen land in Europa waar zoveel staffunctionarissen rondlopen dan in de nederlandse defensie organisatie.
Een stevige reorganisatie op dat vlak kan geen kwaad.
En de onderzeebootdienst kan worden afgeschaft, die sigaren beginnen het einde van hun loopbaan te naderen dus een mooie aangelegeheid om dat onderdeel af te stoten, ik vind toch dat de marine nog te veel op de oude NATO gedachte hinkt (muv de "Rotterdam").