Prins Harry ambieert carrière als piloot

Gestart door Cobra4, 27/10/2008 | 17:53 uur

Poleme

Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2011 | 21:13 uur
Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 21:08 uur
en erfelijkheid is allang bewezen...
Nou, dat belooft dan nog wat voor Harry met zo'n vader. Om over PP en de aanwezige DNA van z'n opa dan maar te zwijgen.....
Als Prins Harry het DNA van zijn vader heeft, dan hoeft deze en zijn medemens zich geen zorgen te maken.
Als Harry dezelfde 'bedrading' tussen de oren heeft als zijn moeder,  :( berg je dan maar.  Niemand wil te maken krijgen met een hysterische vlieger.
Want zijn mooie moeder was dat namelijk ook, enkele eeuwen terug zou men zo een type langdurig opsluiten in de Tower Bridge.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 20/10/2011 | 21:51 uur
Maar het kan toch best zijn dat Prins Harry   wel het type is om een (goed) piloot te zijn?

Misschien wil betrokkene geen "prins" zijn maar "gewoon" piloot.
Dat schijnt inderdaad zijn instelling te zijn...als je de (serieuze)berichtgeving volgt. De vent had geen keuze in deze.

onderofficier

Maar het kan toch best zijn dat Prins Harry   wel het type is om een (goed) piloot te zijn?

Misschien wil betrokkene geen "prins" zijn maar "gewoon" piloot.

Iedereen over één kam scheren is wel heel makkelijk.    Ik wil niet ontkennen dat het feit dat die prins is, hem (wat)(misschien) geholpen heeft.

Het zegt wel wat van hem dat die in Afghanistan diende,  dat die na 10 weken terug moest daar zal die stevig van gebaald hebben.
De reden was dat een krant het bekend gemaakt had.  Voor de taliban was hij, hét doel geworden. Waarbij hij zijn collega's extra in gevaar zouden zijn gebracht als die was gebleven.

Een Nederlandse prins heeft dit niet gedaan.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 23:05 uur
Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 22:31 uur

Als ik Harry vergelijk tot bijvoorbeeld Nederlandse prinsen, zijn de Engelsen dan heldhaftiger ?

Engelsen kennen niet zo gauw "nee" en gaan voor "doen"
Mijn ervaring is dat Engelsen eerder een stapje harder en meer lopen. Je kan in hun "roekeloosheid" wel op ze vertrouwen.

een engelsman trekt je met gevaar voor schrammen uit de vuurdoorn terwijl een NL collega je laat kermen en eerst overleg pleegt of het haalbaar is met een parka of er werkelijk een deken bij te pas moet komen. Om maar een voorbeeld te noemen
Dat soort dingen heb ik hier ook al zoveel gezegd, maar daar denken sommige heel anders over.... :devil:

KapiteinRob

#19
Citaat van: Tanker op 20/10/2011 | 09:38 uur
Eigenlijk is het toch van de ratten besnuffeld dat PP bij alle KMD Generaal is en nooit operationeel commandant ergens van is geweest, een echte uitzending heeft meegemaakt of de KMA / KIM volledig heeft gevolgd.......

Ach, net zoals een kroon op het hoofd vind ik sterren op een schouder bij de royalties niets zeggen over capaciteiten. De (groot)vader van PP en PH liep (loopt) ook geregeld met dergelijke "versierselen". Allemaal folklore......

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 23:05 uur
Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 22:31 uur

Als ik Harry vergelijk tot bijvoorbeeld Nederlandse prinsen, zijn de Engelsen dan heldhaftiger ?

Engelsen kennen niet zo gauw "nee" en gaan voor "doen"
Mijn ervaring is dat Engelsen eerder een stapje harder en meer lopen. Je kan in hun "roekeloosheid" wel op ze vertrouwen.

een engelsman trekt je met gevaar voor schrammen uit de vuurdoorn terwijl een NL collega je laat kermen en eerst overleg pleegt of het haalbaar is met een parka of er werkelijk een deken bij te pas moet komen. Om maar een voorbeeld te noemen

Eigenlijk is het toch van de ratten besnuffeld dat PP bij alle KMD Generaal is en nooit operationeel commandant ergens van is geweest, een echte uitzending heeft meegemaakt of de KMA / KIM volledig heeft gevolgd.......

SMI de Boer

Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 22:31 uur

Als ik Harry vergelijk tot bijvoorbeeld Nederlandse prinsen, zijn de Engelsen dan heldhaftiger ?

Engelsen kennen niet zo gauw "nee" en gaan voor "doen"
Mijn ervaring is dat Engelsen eerder een stapje harder en meer lopen. Je kan in hun "roekeloosheid" wel op ze vertrouwen.

een engelsman trekt je met gevaar voor schrammen uit de vuurdoorn terwijl een NL collega je laat kermen en eerst overleg pleegt of het haalbaar is met een parka of er werkelijk een deken bij te pas moet komen. Om maar een voorbeeld te noemen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: yelloow op 19/10/2011 | 22:11 uur
De beste man heeft als toegevoegd officier van de wacht gevaren op een van de vroegere GW fregatten  ;)

I know... Ik heb met regelmaat de hondenwacht gedeeld.

KapiteinRob

Geen idee; het lijkt er op maar dat kan ook de "beeldvorming" zijn.

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2011 | 22:17 uur
Afijn, shame on me; het gaat over Prins Harry......

Rob
Forumbeheerder


Sorry, zo zie je maar weer hoe snel men afdrijft.........
Als ik Harry vergelijk tot bijvoorbeeld Nederlandse prinsen, zijn de Engelsen dan heldhaftiger ?

KapiteinRob

Afijn, shame on me; het gaat over Prins Harry......

Rob
Forumbeheerder

Tanker

Citaat van: yelloow op 19/10/2011 | 22:11 uur
De beste man heeft als toegevoegd officier van de wacht gevaren op een van de vroegere GW fregatten  ;)

Ja, het is een dappere strijder PP........ :devil:

KapiteinRob

Citaat van: yelloow op 19/10/2011 | 22:11 uur
De beste man heeft als toegevoegd officier van de wacht gevaren op een van de vroegere GW fregatten  ;)

Die capaciteiten had-ie ook al! En ik maar denken dat-ie op de CRYN had gedobberd......

yelloow

De beste man heeft als toegevoegd officier van de wacht gevaren op een van de vroegere GW fregatten  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 22:05 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2011 | 20:47 uur
Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 17:08 uur
Hij schijnt het bijzonder goed te doen......

Tja, wat dacht je dan? De prins(es)jes kunnen werkelijk alles. Het is gewoon frappant dat elke keer weer een lading hersencellen en skills waar je U tegen kan zeggen in de koninklijke wiegjes terecht komt.

Ben benieuw wanneer PP dan eens iets heldhaftigs gaat ondernemen in den vreemde,en dan bedoel ik geen werkbezoek.
Maar een eenheid leiden of wat bommen afwerpen.......

Want PP is van alle markten thuis Kl, KLU, KM etc......

:devil:

Kan die eens een echte medaille verdienen........

In water of biermanagement?

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2011 | 20:47 uur
Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 17:08 uur
Hij schijnt het bijzonder goed te doen......

Tja, wat dacht je dan? De prins(es)jes kunnen werkelijk alles. Het is gewoon frappant dat elke keer weer een lading hersencellen en skills waar je U tegen kan zeggen in de koninklijke wiegjes terecht komt.

Ben benieuw wanneer PP dan eens iets heldhaftigs gaat ondernemen in den vreemde,en dan bedoel ik geen werkbezoek.
Maar een eenheid leiden of wat bommen afwerpen.......

Want PP is van alle markten thuis Kl, KLU, KM etc......

:devil:

Kan die eens een echte medaille verdienen........

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2011 | 21:13 uur
Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 21:08 uur
en erfelijkheid is allang bewezen...

Nou, dat belooft dan nog wat voor Harry met zo'n vader. Om over PP en de aanwezige DNA van z'n opa dan maar te zwijgen.....

Je zou zeggen dat ze dan een FV4034 Challenger 2 zouden ambiëren.  :angel:

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 21:08 uur
en erfelijkheid is allang bewezen...

Nou, dat belooft dan nog wat voor Harry met zo'n vader. Om over PP en de aanwezige DNA van z'n opa dan maar te zwijgen.....

SMI de Boer

Het is ooit niet zomaar een koningshuis geworden, en erfelijkheid is allang bewezen...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Tanker op 19/10/2011 | 17:08 uur
Hij schijnt het bijzonder goed te doen......

Tja, wat dacht je dan? De prins(es)jes kunnen werkelijk alles. Het is gewoon frappant dat elke keer weer een lading hersencellen en skills waar je U tegen kan zeggen in de koninklijke wiegjes terecht komt.

Tanker


Gozo


Cobra4

Prins Harry ambieert carrière als piloot

LONDEN -  De Britse prins Harry heeft zich bij het leger aangemeld als helikopterpiloot. Hij moet nu eerst een streng selectieproces doorstaan.

De 24-jarige Harry moet eerst een vier weken durend programma doorlopen, voordat hij komende maand wordt geëvalueerd. Slechts de helft van de potentiële piloten slaagt erin dat programma succesvol af te ronden.

Harry zou niet het eerste lid van de koninklijke familie zijn dat het luchtruim kiest. Zijn oudere broer William trainde eerder al in een helikopter van de luchtmacht en zijn vader, prins Charles, was een marinepiloot.

bron: www.telegraaf.nl
Peloton 3 602 Sqn