Rattaplan

Gestart door Jørgen, 12/11/2008 | 14:38 uur

Sproit

Citaat van: paul1011 op 12/11/2008 | 14:58 uur
Schenken impliceert toch min of meer dat de ontvanger daar blij mee is?

Nee,

Je noemt het antwoord al als eerste woord van je bericht: "Cultuurverschil"

Overigens word er niet over een geschenk gesproken, maar dat de hond puur achter Nederlanders aanliep, en ze toen maar de hond hebben gehouden.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Jørgen

Nee ik snap wel dat een hond in die landen niet dezelfde status heeft als hier. Maar om zo'n dier nu dood te schieten ? Tenzij, en dat zei ik ook al, de omstandigheden voor de hond zo slecht waren dat inderdaad niets anders overbleef. 

Af en toe wat brood, vlees, groente of fruit (overblijfselen) buiten gooien kan dat daar ook niet? Je hoeft hem verder niet uit te laten of zo.

Jørgen

Citaat van: Iris op 12/11/2008 | 15:11 uur
Spelfout in topictitel: Rattaplan


Niet waar!   :D

Nee hoor, stom van mij.

noorman

helemaal met vorige sprekers eens!- typisch Nederland!

Het beest kan het niet meer na vertellen! Hou me te goede - ik ben 'gek op' honden - maar dit is voor t beest gewoon t beste.
En laten wij ons meer druk maken om 'mensen' dan om 'dieren'.

gegroet
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Iris

Alleen in Nederland eten huisdieren zo goed, slapen ze in het bed van hun baasje (bah!), en worden ze soms zelfs beter behandeld door hun baasje dan dat ze andere mensen behandelen.

Het huisdier heeft in NL een hogere status dan daar. Een hond door z'n kop schieten is luguber, maar als het beestje heeft geleden, is dit het beste. Beter dan dat het een lang, pijnlijk einde heeft... M.i.

Spelfout in topictitel: Rattaplan
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

paul1011

Cultuurverschilletje. Alleen in Westerse welvaartslanden worden honden als troetel- en gezelschapsdieren gezien. De rest van de wereld, en zeker de arabische wereld, ziet honden als een zeer lage levensvorm. Het is daarom niet vreemd dat de afghaanse politiemensen de hond niet laten delen in hun voedsel. Wie is er trouwens op het lumineuse idee gekomen om een hond te schenken? Schenken impliceert toch min of meer dat de ontvanger daar blij mee is? Verder druist het houden van huisdieren tegen de HPG regels in, dus zelf houden is inderdaad geen optie.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

Jørgen

#1
Ik lees net in de Telegraaf een bericht over een hond genaamd 'Rataplan' die door Nederlanders in opdracht van een luitenant dood geschoten is.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2465695/__Militairen_doden_Rattaplan__.html?p=11,1

Nou weet ik niet waarom de Afghanen niet voor de hond willen of kunnen zorgen maar is dat nou een verstandige beslissing?

Ik heb er geen oordeel over omdat ik me kan voorstellen dat het zelfs beter is voor de hond als de omstandigheden maar slecht genoeg zijn.

Maar zou er niemand van de Nederlanders zijn die, zoals blijkbaar eerder vanaf zijn geboorte wel was, wat eten en drinken voor die hond hebben?