Nieuwe Defensiesite gaat live

Gestart door Lex, 09/12/2008 | 11:19 uur

Iris

Ik vind de nieuwe defensie-site echt LELIJK! Baaahhh!!

Ben ik de enige die kotsneigingen krijgt van die site? Ieder z'n mening, maar ik vind het er niet uitzien.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

OWMRemco

Wat mij opvalt is dat bij de KMar website bij materieel -> gepanserde voortuigen een entry staat over zowel de YPR-KMar als de KL YPR, alsof we 'm in het groen met zwaar geschut ook bij de kmar gebruiken...

KapiteinRob

Wel jammer dat tegeliijkertijd de interne intranetsite van defensie niet overgegaan is naar de nieuwe opzet.....

KapiteinRob

#18
Nou vooruit dan nog maar twee kleinigheidjes op de valreep, maar kenmerkend voor het amateurisme van de MINDEF-site-redactie.

Onderdeel van de CV van onze eigen minister van defensie:

MINDEF-site: Hij was in 1971 en 1972 als docent verbonden aan de Gereformeerde Sociale Academie te Zwolle.
CU-site: docent Gereformeerde Sociale Academie te Zwolle, van 1972 tot 1973

Ook sites als Elsevier.nl en Europa.nu geven de laatste twee jaartallen aan......

MINDEF-site: Sinds 2003 is hij lid van de Eerste Kamer.
CU-site: lid Eerste Kamer der Staten-Generaal, van 10 juni 2003 tot 22 februari 2007

Tja, volgens de MINDEF-CV van de hoge baas is hij dus minister van defensie en eerste kamerlid tegelijk...........

:'(

KapiteinRob

En dan nog iets van het Kmar-subboard van de defensiesite:

Het personeel van de marechaussee is niet alleen in Nederland werkzaam. Dit blijkt ook uit het bestaan van het district Landelijke en Buitenlandse eenheden. Zo is vanwege de aanwezigheid van marinepersoneel in het Caraïbisch gebied een marechausseebrigade permanent gevestigd op Curaçao met een post op Aruba.

Alsof de aanwezigheid van ander defensiepersoneel in de west, zeker met de komst van onze KL-vrienden volgend jaar, geen Kmar-aanwezigheid "rechtvaardigt".  :P

Verder nog het hoofdstuk "Bewapening en geleide wapens"; geleide wapens?? Er staat trouwens alleen de Glock vermeld....  :D

Ik zal verder het Kmar-gedeelte niet uitspitten om verwijten dat ik aan het zoeken ben te voorkomen. Het sterkt mijn mening dat het ondanks de m.i. redelijk overzichtelijke layout de gehele site inhoudelijk nog wel wat correctiewerk vereist.

KapiteinRob

Thanks Lex! Ik had het niet anders verwoord.  ;)

@BadMuts; forumbeheerders gebruiken in hun postings als forumbeheerder vetgedrukt donkerblauw voor de herkenbaarheid. Niet vetgedrukt donkerblauw betekent gewoon een posting als forumlid.

Lex

#15
Citaat van: BadMuts op 16/12/2008 | 00:19 uur
Zeg je dat als forumbeheerder of als je eigen persoontje? want je generaliseerd nu wel heel erg.
Aangezien Kapt. Rob momenteel niet is ingelogd, zal ik een antwoord geven als lid van het  Defenise Forum.
Rob heeft dat verwoord als lid van het Defensie Forum, net zoals ik dat nu doe. Dan je citaat over generaliseren.
middels je citaat heb je het antwoord van Rob uit zijn verbande gerukt. Zijn opmerking was:
Citaat van: Kapitein Rob op 15/12/2008 | 23:34 uur
Ze moeten daar wat mij betreft toch echt eens wat doorgewinterd beroepspersoneel neerzetten i.p.v. die ingestroomde HBO-opgeleide "deskundigen". Laat die laatstgenoemden zich maar bezig houden met taalfouten corrigeren o.i.d.
Deze opmerking is terecht en is reeds eerder door meerdere personen verkondigd op het forum. Een groot deel van het PR gebeuren, dus ook voorlichting in het breedste aspect, wordt gedaan door ingestroomde HBO-ers. Deze krijgen een zeer elementaire introductie van MINDEF en worden vervolgens voor de "leeuwen" gegooid. Enig inzicht in de organisatie hebben zij niet, laat staan dat er begrip is voor rangen en standen. Dat wekt dus wrevel bij hen die reeds jaren werken voor deze organisatie en zich hebben opgewerkt op de ladder.
En voordat je mij, als lid van het forum de vraag stelt, waarop mijn mening gebaseerd is, dan is dat simpel. ik heb jaren bij de KM met dat bijltje gehakt.


BadMuts

#14
Citaat van: Kapitein Rob op 15/12/2008 | 23:34 uur
die ingestroomde HBO-opgeleide "deskundigen". Laat die laatstgenoemden zich maar bezig houden met taalfouten corrigeren o.i.d......

Zeg je dat als forumbeheerder of als je eigen persoontje? want je generaliseerd nu wel heel erg. Voel me totaal niet aangesproken, maar had hier een diplomatieker standpunt van je verwacht ;)  :P

(heb overigens geen hbo diploma)

BadMuts

zal het hier ook nog ff plaatsen;

mijn berichtje van elders, alhier

"Ik zat ff op de nieuwe site van def. te kijken, maar zie nergens, bij de eenheden van de KL, het 45e staan. Je hebt toch het 13e, 43e en het 45e. Kan van het 45e helemaal niks vinden, raar genoeg.

Vreemde eend in de bijt bij de KL ofzo?"

Maakt mindef een goede beurt mee bij het 45e, om hen te "vergeten" :P

Vind persoonlijk de media gallerij wel goed hoor. Mogen wellicht wat meer filmpjes op komen, maar qua foto's staan er voldoende op. Wel irriterend is dat elke foto 2x geplaatst is waardoor je steeds dezelfde fotos achter elkaar te zien krijgt.

Even terugkomend op de filmpjes....daar hebben we tegenwoordig ook het youtube kanaal van defensie voor. Dus moet er eigenlijk ook niet over "zeuren" ;)

KapiteinRob

Zo zie ik bij het marinematerieel dat we nog steeds helikopters schijnen te hebben, vergeten ze dat vlootpersoneel nog steeds met een FAL loopt te sjouwen, hebben we nog steeds 4 M-fregatten en zie ik bij "organisatie" een luchtfoto met een eskader waarin een vliegdekschip rondvaart. Al met al is het een overzichtelijke(r) site geworden, maar inhoudelijk blijft het net zo amateuristisch als het was. Ze moeten daar wat mij betreft toch echt eens wat doorgewinterd beroepspersoneel neerzetten i.p.v. die ingestroomde HBO-opgeleide "deskundigen". Laat die laatstgenoemden zich maar bezig houden met taalfouten corrigeren o.i.d......

Sproit

Er is altijd nog veel werk aan de winkel, maar dat wisten we van te voren wel. Het is alleen wel ene stap vooruit daar blijf ik bij.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

cabez

Ik heb even gekeken maar kon in De Marine De QPO niet meer vinden en de Alle Hens was van Oktober,bij de vorige site stond November er nog op.

Lex

Er moet inderdaad nog een hoop aangepast worden.
Voorbeeld: Materieel -> Vaartuigen -> Mijnenvegers.
De KM heeft geen Mijnenvegers, maar Mijnenjagers. De foto is echter van een duikvaartuig.
En zo zijn er wel meer "discrepanties".

HermanB

Media galerij vind ik persoonlijk achteruit gegaan. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de site van het Australische mindef is er nog veel werk te doen.

Sproit

KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg