Wat is de beste tank over het geheel genomen

Gestart door Mourning, 26/04/2003 | 17:57 uur

Wat is de beste tank over het geheel genomen?

M1A2 EP Abrams (VS)
9 (13.8%)
Leopard 2A6EX (Duitsland)
45 (69.2%)
Leclerc (Frankrijk)
0 (0%)
Ariete 2 (Italie)
0 (0%)
Challenger (VK)
3 (4.6%)
Merkava IV (Israel)
7 (10.8%)
T-90 (Japan)
0 (0%)
T-95 (Rusland)
1 (1.5%)

Totaal aantal stemmen: 0

Jeffrey


Jeffrey

Citaat van: calimero op 12/10/2003 | 15:12 uur
Citaat van: Jeffrey op 11/10/2003 | 20:21 uur
Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd)

EEn Bugati bijvoorbeeld heeft 1050PK'S!!! :o

Laat deze op Metanol rijden,andere Nokkenas,cilinders uithollen,ander uitlaatsysteem,en je hebt een 1500PK motortje

De airco bij deze auto zit volgens mij ook bij de motor.

Aan een cilinder valt neit veel uit te hollen, je kan um wel honen of kotteren, maar dna heb je ook weer andere zuigers nodig.

Door de Cilinders uit te hollen,krijg je een grotere cilinder-inhoud waardoor er meer brandstof in de cilinders komt en dat zorgt voor meer vermogen.

Jeffrey

Neem nou maar van mij aan dat er auto's met 16 cilinders zijn (het is trouwens een 16.4 liter motor van die Bugatti)


JoeMann

Citaat

Zit in een opleiding automonteur,dus ik denk dat ik wel wat weet van motoren!

En een Formule 1 wagen heeft geen 16 Cilinders
Citaat

Een auto ook nie en jij zei Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd) dus je moet nie zeuren, en kijk nog maar is goed in je boeken van school! zeker eerste jaars  ::)

Jeffrey

Nee,tuurlijk niet ee auto van 600.000 Euro heeft geen radio geen airco helemaal niks tuurlijk ;)

calimero

Citaat van: Jeffrey op 11/10/2003 | 20:21 uur
Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd)

EEn Bugati bijvoorbeeld heeft 1050PK'S!!! :o

Laat deze op Metanol rijden,andere Nokkenas,cilinders uithollen,ander uitlaatsysteem,en je hebt een 1500PK motortje

De airco bij deze auto zit volgens mij ook bij de motor.

Aan een cilinder valt neit veel uit te hollen, je kan um wel honen of kotteren, maar dna heb je ook weer andere zuigers nodig.
en zo'n auto heeft echt geen airco jef, weet je wat dat weegt, ze hebbe niet eens een radio.
Impossible only takes some minutes longer.

HERTOG jan

Citaat van: Jeffrey op 11/10/2003 | 20:13 uur
Citaat van: calimero op 25/09/2003 | 14:23 uur
Nog ff over de Leopard 2 A5 / A6 met zo'n airco pack.
De Strv. 122 heeft er 1tje in z'n motor compartiment.


Dus ik had toch gelijk!??
maar dat jij altijd gelijk hebt was ons al volkomen duidelijk jeffrey,daarmom geven we ook zo veel om je ;D.
but the bard song will remain!!!!!!!

Jeffrey

Citaat van: Stravers op 11/10/2003 | 23:06 uur
Citaat van: Jeffrey op 11/10/2003 | 20:21 uur
Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd)

EEn Bugati bijvoorbeeld heeft 1050PK'S!!! :o

Laat deze op Metanol rijden,andere Nokkenas,cilinders uithollen,ander uitlaatsysteem,en je hebt een 1500PK motortje

De airco bij deze auto zit volgens mij ook bij de motor.

Wat een dikke onzin!! Je hebt zeker geen verstand van motors enzo! Zelfs een formule 1 wagen haalt dat nog niet eens  :-\.

Zit in een opleiding automonteur,dus ik denk dat ik wel wat weet van motoren!

En een Formule 1 wagen heeft geen 16 Cilinders

BENNEKES

Citaat van: Jeffrey op 11/10/2003 | 20:21 uur
Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd)

EEn Bugati bijvoorbeeld heeft 1050PK'S!!! :o

Laat deze op Metanol rijden,andere Nokkenas,cilinders uithollen,ander uitlaatsysteem,en je hebt een 1500PK motortje

De airco bij deze auto zit volgens mij ook bij de motor.
je moet us solliciteren bij de eerder genoemde Formule 1. ken je ze het even voordoen hoe het wel moet. ik geloof dat de monteurs van onze Jos nog wel een handje kunnen gebruiken.  8)
wat kost een blauwe ferrari

JoeMann

Citaat van: Jeffrey op 11/10/2003 | 20:21 uur
Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd)

EEn Bugati bijvoorbeeld heeft 1050PK'S!!! :o

Laat deze op Metanol rijden,andere Nokkenas,cilinders uithollen,ander uitlaatsysteem,en je hebt een 1500PK motortje

De airco bij deze auto zit volgens mij ook bij de motor.

Wat een dikke onzin!! Je hebt zeker geen verstand van motors enzo! Zelfs een formule 1 wagen haalt dat nog niet eens  :-\.

Jeffrey

#201
Iemand zij ook dat een auto toch geen 1500 PK heeft,maar er zijn weldegelijk auto's met zoveel pk's (beetje opgevoerd)

EEn Bugati bijvoorbeeld heeft 1050PK'S!!! :o

Laat deze op Metanol rijden,andere Nokkenas,cilinders uithollen,ander uitlaatsysteem,en je hebt een 1500PK motortje

De airco bij deze auto zit volgens mij ook bij de motor.

Jeffrey

Citaat van: calimero op 25/09/2003 | 14:23 uur
Nog ff over de Leopard 2 A5 / A6 met zo'n airco pack.
De Strv. 122 heeft er 1tje in z'n motor compartiment.


Dus ik had toch gelijk!??

Piedt

Dat trucje doen wij vaak voordat we het verzamelgebied ingaan, zodat de tank beetje kan afkoelen binnen, maar als je de hele dag heb gereden, warmt hij toch weer snel op van binnen..

A.J.

Citaat van: Kpl Daniel YPma op 10/10/2003 | 18:17 uur
Nog even over het onderdompelen van het motorblok:
Tijdens het diepwaden wordt het motorluik op een druk van 150 bar gezet. Tevens worden er kleppen gesloten waardoor er geen water naar het blok kan stromen door bv de openingen van de verbrandingslucht en de lucht die naar de NBC-filters gaat. De verbrandingslucht voor de motor wordt door het commandantsluik aangezogen en via een klep in de scheidingswand tussen motor-en gevechtsruime naar de motor gevoerd.
Als je na gaat dat het blok ongeveer 48.000 liter lucht per minuut nodig heeft dan begrijp je dat er dan een frisse wind door de tank waait  ;D..

Was zomers iig een aangename verfrissing......... Bij de Leo1 moest je die kleppen weer handmatig sluiten. Zomers lieten we ze vaak openstaan zodat een gedeelte van de verbrandingslucht aangezogen werd door het luik, luik op een kiertje en je had een lekker verfrissend briesje in je toren.  ;D

Kpl Ypma 42Tkbat

Nog even over het onderdompelen van het motorblok:
Tijdens het diepwaden wordt het motorluik op een druk van 150 bar gezet. Tevens worden er kleppen gesloten waardoor er geen water naar het blok kan stromen door bv de openingen van de verbrandingslucht en de lucht die naar de NBC-filters gaat. De verbrandingslucht voor de motor wordt door het commandantsluik aangezogen en via een klep in de scheidingswand tussen motor-en gevechtsruime naar de motor gevoerd.
Als je na gaat dat het blok ongeveer 48.000 liter lucht per minuut nodig heeft dan begrijp je dat er dan een frisse wind door de tank waait  ;D..