Wat is de beste tank over het geheel genomen

Gestart door Mourning, 26/04/2003 | 17:57 uur

Wat is de beste tank over het geheel genomen?

M1A2 EP Abrams (VS)
9 (13.8%)
Leopard 2A6EX (Duitsland)
45 (69.2%)
Leclerc (Frankrijk)
0 (0%)
Ariete 2 (Italie)
0 (0%)
Challenger (VK)
3 (4.6%)
Merkava IV (Israel)
7 (10.8%)
T-90 (Japan)
0 (0%)
T-95 (Rusland)
1 (1.5%)

Totaal aantal stemmen: 0

calimero

#181
Nog ff over de Leopard 2 A5 / A6 met zo'n airco pack.
De Strv. 122 heeft er 1tje in z'n motor compartiment.
Deze tank heeft een kleinere motor, die met 2000 PK.



(nou had k hier een plaatje neer gezet waar dat heel duidelijk op te zien was, maar nou doet die website t niet meer, en dus ook t plaatje niet meer  :-\)(nu doet ie t wel weer :))
Impossible only takes some minutes longer.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

Een soort van Bradley, niet een Bradley. Er kunnen dacht ik meer mensen in als een Bradley, de bewapening is absoluut beter als die van de YPR en er zijn opties voor het aanbrengen van Anti-tank raketsystemen, verder ongeveer even groot als de voertuigen die nu in de running zijn, misschien dat dit voertuig wat duurder is, maar de CV90 in de uitvoering die wij op het oog hebben is ook een heel duur voertuig en zit in dezelfde klasse.

Dus nogmaals mijn vraag, waarom is dit voertuig zelfs niet in de eerste beschouwingen opgenomen.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

DvdW

*Kunnen minder soldaten in
*Bewapening is bijna hetzelfde
*Duur!!!!(Tis vaak te duur voor Nederland maar ja)
*Groter
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

#177
Kan iemand mij uitleggen waarom dit voertuig, een soort van Italiaanse Bradley, niet wordt bestudeerd als YPR-vervanger?

http://www.army-technology.com/projects/dardo/index.html

En idd, hier komen zonder jezelf voor te stellen, dat is een halsmisdaad!!! ;) ;D ;D.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

HERTOG jan

Citaat van: zulunetje op 20/09/2003 | 19:50 uur
Moooooi,
Ik wist niet dat de halve herberg hier aanwezig was.  :)
annetje je moet je nog effe voorstellen in het leden cafetaria.
t,is niet netjes om je niet voor te stellen.
zo ben jij niet opgevoed!!!!!!!!
but the bard song will remain!!!!!!!

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Piedt

Das positief, over.

1 eskadron van 101 komt in Havelte, de andere in Oirschot.

2 Compagnie'n Inf komt naar Havelte en wordt waarschijnlijk in Steenwijk gelegerd in de kazerne die nu nog een AZC is. dus of dit hem wordt?
De andere compagnie gaat naar Oirschot en er wordt meen ik een nieuwe compagnie bij opgericht.

Van de bevo/herstel/gnk eenheden weet ik het nog niet, zal volgende week wel ff de order doorlezen, post ik dat volgend weekend wel ff..

zulunetje

Moooooi,
Ik wist niet dat de halve herberg hier aanwezig was.  :)

Mourning

Hebben jullie trouwens al nieuws ontvangen over verdere veranderingen, Seedorf gaat dicht en de aktieve eenheden van die Mech. Brig zouden verdeeld worden, klopt dat?

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

ja, klopt! Balen trouwens dat je echt FLINK moet dokken voor Janes Defenfe (Weekly), echt veruit de beste defensie info bron ter wereld.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Piedt

In die buurt heb je ook altijd mooie wapenbeursen.. waar je echt alles kan kopen.. www.janes.com staan allemaal foto's en filmpjes van stuff die je daar kan kopen enz..

Mourning

Geloof dat dat 155mm SP stuk heel behoorlijke prestaties levert, is geloof ik ook gekocht door de Verenigde Arabische Emiraten of Qatar of zo, en aangezien die TE VEEL geld hebben (de etters!!! ;D) zullen ze zeker voor kwaliteit gaan, zeker met een Iran aan de overkant waar ze gewoon slechte relaties mee hebben.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Piedt

Jah Rooikat is zo`n 105 mm wielverkennigsvoertuig..

Die wieltjes APC van hun is wel zeer snel en mijnvrij..

Dat artilleriestuk vinnik opzich wel een mooi ontwerp heeft.. met dat markante bestuurdersluik in het midden... kan denk wel 90 km/u.. alleen ik zou niet weten wat de prestaties zijn..

Mourning

Zuid Afrikanen zijn ook erg goed in het bouwen van voertuigen nu we het er toch over hebben. Moest ook wel daar ze jaren achtereen in hun eigen behoefte moesten voorzien door het wapenembargo toen de apartheid daar nog was.

Hoe heet dat pantservoertuig met dat 105mm systeem ook alweer ??? Rooikat? Zou bijna (BIJNA DUS!!! ;))zeggen .......  :-\ LEKKER DING!!! ;D ;D ;D

Heh, heh, die arty en APCs die ze maken zijn niet om aan te zien btw (om maar even te relativeren).

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).