Wat is de beste tank over het geheel genomen

Gestart door Mourning, 26/04/2003 | 17:57 uur

Wat is de beste tank over het geheel genomen?

M1A2 EP Abrams (VS)
9 (13.8%)
Leopard 2A6EX (Duitsland)
45 (69.2%)
Leclerc (Frankrijk)
0 (0%)
Ariete 2 (Italie)
0 (0%)
Challenger (VK)
3 (4.6%)
Merkava IV (Israel)
7 (10.8%)
T-90 (Japan)
0 (0%)
T-95 (Rusland)
1 (1.5%)

Totaal aantal stemmen: 0

Jeffrey

Wel raar dat alleen Nederland en Duitsland de L55 schietbuis heeft.

Het is toch afgesproken met de NL en GE regering dat alleen NL en GE over de Leo2A6 beschikken

Piedt

Op dit moment nog wel,

De Grieken en Spanjaarden krijgen het ook, maar pas over 1,5 jaar zijn hun eerste Leo's 2a4 omgebouwd naar de 2a5 (spaanse en griekse versie)

De Spaanse versie is in Spanje ontwikkeld, hij heeft o.a. een ander pantser (frontpantser van de toren) dan de Nederlandse/Duitse 2a5.
Verder heeft hij airco :) logisch met die hitte daaro.

calimero

Citaat van: Jeffrey op 24/08/2003 | 15:56 uur
Meerdere landen hebben nu al het vernieuwde onderstel en ook het nieuwe toppanser.

De Zweedse Strv 122 is ook de enige met extra toppantser
Impossible only takes some minutes longer.

Piedt

Die foto's staan op m`n computer die op de kazerne staat, neem hem anders wel keertje mee.

Nederland koopt komende 15 jaar niks meer nieuws voor de Leopard, misschien een airco, maar reken d'r maar niet op.

Alleen Zweden heeft tot nu toe maar het nieuwe onderstel.

Jeffrey

Kun je niet wat foto's van de EX op het forum zetten?

En weet je misschien wanneer dat nieuwe onderstel ook voor Nederland beschikbaar is?

Meerdere landen hebben nu al het vernieuwde onderstel en ook het nieuwe toppanser.


HERTOG jan

Maar dat moet ook wel he piedt met zo,n mooie camara ;D
but the bard song will remain!!!!!!!

Mourning

Ok, Piedt mooi is dat nu ook definitief duidelijk.

CitaatEn jeffrey ik heb over de 2000 leopard foto's waarvan er ongeveer 500 zelf gemaakt.

:o :o :o

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Piedt

De leopard 2a6ex is de Leopard met alles erop wat er maar op kan,

Het is meer een type om aan nieuwe klanten te laten zien wat allemaal mogelijk is, dus alles zit erop van het nieuwe motorblok tot de airco, elektrische luiken, toppantser enz.

Een soort showmodel. Maar aan de hand van dit kan een nieuwe gebruiker kiezen van ik wil bijv de airco en het toppantser enz. en niet het nieuwe onderstel bijv.

De strv-122 is op het moment het enigste voertuig wat hier op lijkt, want hij heeft namelijk nog een a5-schietbuis en niet de nieuwe.

En jeffrey ik heb over de 2000 leopard foto's waarvan er ongeveer 500 zelf gemaakt.

Mourning

Oke, ik geloof je bij deze vergeven en vergeten oke?  ;)

Het is gewoon nogal irritant als je(meerdere malen) toegeeft dat iets wat je eerder schreef fout was of dat je je hebt vergist (iets wat voor veel posters op het Internet niet gebruikelijk is) en je dan vervolgens daar dan nog steeds aan "herinnert" wordt. Maar bij deze over en uit hierover  ;D.

Best regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jeffrey

Wist echt niet meer dat jij diegene was die dat heeft gezged,maar met 3e wereldlanden bedoel je zeker landen met een relatief klein Defensiebudget.(weet ik ook wel)

IK had eerlijk gezegd wel een vermoeden dat jij diegene  was van die éne post,maar ik kon het nergens meer terug vinden,dus ik wist het niet zeker en ik ga je niet ergens van verdenken wat je niet hebt geschreven.

Mourning

Bovendien even terugkomend op die 3e wereldlanden heb ik in die post toen duidelijk aangegeven dat dat SARCASTISCH bedoeld was, dat later zelfs nog toegelicht, dat jij dat niet herkent in een post en vervolgens ook niet meer verder leest daar kan ik niets aan doen, Jeff.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

CitaatEr heeft iemand op dit forum beweert dat het gestripte leopards zijn zodat ze betaalbaar worden voor 3e wereldlandenvandaar mijn vraag,wat natuurlijk belachelijk is,omdat de EX de modernste versie tot nu toe is.

Ja, dat was ik, ja, en dat weet je HEEL goed, kleine Jeff, dat was een half jaar geleden, en je weet ook HEEL GOED, dat ik al maanden en maanden geleden heb toegegeven dat ik me had vergist, bijzonder kinderachtig dat je dat dus weer naar boven blijft halen, terwijl ik je al lang gelijk heb gegeven. Ik kan van  jouw denk ik ook nog wel een aantal posts naar boven halen die kant nog wal raken, doe ik toch ook niet??? En zeker niet als je al toegegeven hebt dat jij je hebt vergist (heb je dat al eens geprobeert btw of geef je dan je "bron"de schuld???).

Regards,

Mourning 8)

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jeffrey

Citaat van: Piedt op 22/08/2003 | 12:03 uur
Citaat van: Reinaert op 21/08/2003 | 00:08 uur
Voor Piedt:

Zou je een tank van de nick JAN EN REIN 1940 willen voorzien ?
Een oom van me, en zijn vriend, die allebei huzaren waren.
Ze waren in de meidagen van 1940 gelegerd in Kasteel Haarzuilen.


De tanks hebben standaard vasten namen die bij het parknummer horen, dus helaas.

Jeffrey, een auto heeft toch geen motor van 1500 pk, die 24 uur nodig heeft om aftekoelen?
(de foto is van de Leopard2a6EX met de airco in de plek waar die hoord, de kleine koepelbak)

Heb je misschien meer foto's van de leo2A6 EX

Jeffrey

#138
Er heeft iemand op dit forum beweert dat het gestripte leopards zijn zodat ze betaalbaar worden voor 3e wereldlandenvandaar mijn vraag,wat natuurlijk belachelijk is,omdat de EX de modernste versie tot nu toe is.

Mourning

CitaatEn voor wat soort landen denk je dat ze bestemd zijn dan?

Zeg niet 3e wereldlanden he  

Als je even goed leest dan kun je zien dat ik dus niet zeker weet waar EX voor staat, Jeff.

Maar om je vraag te beantwoorden : andere NAVO-legers en 1e wereldlanden. En verder elk ander land welke deze MBTs zouden kunnen betalen en waar de geo-strategische situatie, waarin deze landen liggen, minimaal redelijk stabiel is (hoewel de Duitsers dat niet altijd even zwaar laten meetellen. Dus als een 3e wereldland ze zou willen kopen en ze hebben het geld ervoor en tevens is de situatie in het land en haar omgeving stabiel dan zou dat best kunnen, ja, de kans dat zoiets gebeurt ligt nabij de 0%, maar toch.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).