Vrouwen bij defensie

Gestart door Sanne, 27/04/2003 | 10:54 uur

Wat vindt u van vrouwen bij defensie?

Ja: Goeie zaak!
180 (45.5%)
Mwah: Moeten ze zelf weten, maakt me niet uit
73 (18.4%)
Mwah: Liever niet
29 (7.3%)
Nee: Slecht plan
28 (7.1%)
Ligt eraan waar
86 (21.7%)

Totaal aantal stemmen: 100

Benno1969

Ik vraag me idd af of het handig is vrouwen in alle functies te hebben bij PAINF. Chauffeur of boorschutter ok. Maar als je in hoog tempo 40/50 km moet stekkeren, volledig omgehangen, is dat zelfs voor een man zwaar.

Daarbij geloof ik dat echte emancipatie betekent dat je doet waar je goed in bent, en niet iets geforceerd doet waar je eigenlijk fysiek niet op gebouwd bent.....

Demian

Citaat van: armygirl95 op 29/02/2008 | 19:27 uur
Thanks mikemans ;)

"Demian"
De TFO is zwaar..en ik weet wat het uitvalpercentage is, zowel man als vrouw..ook "kleine mannen" hebben het zwaar met de vol bepakte rugzakken. Maar ik vind als vrouwelijke collegas het willen en kunnen, moeten de mannelijke collegas het accepteren, volgens mij gebeurt dat ook bij 45 painfbat.. Ik moest in mijn opleiding hindernissen overslaan en opstapjes gebruiken, denk je dat wij dat leuk vinden? Volgens mij gaat het om samenwerken binnen onze krijgsmacht,dus ook met het tillen van een gewonden. Ook jij zal het fijn vinden om hulp te krijgen van je buddys..heeft niks te maken met een vrouw..maar zit het je dwars "vrouwen bij manouvre eenheden"of vrouwen in het algemeen bij defensie? De TFO wordt niet gegeven voor GNK of Log pers. die hebben andere functie opleidingen..Maak er gewoon het beste van!!! Uitvoeren mars geldt ook voor vrouwen!!!

Armygirl ;)




Dat even helpen als eentje het niet trekt zit er helaas vaak niet in onder vuur nu is het nog een oefening daar niet.
Die kleine kereltjes waar je het over hebt vallen af in de TFO daarom MOETEN er mensen afvallen.
Daar is er weinig speling als wij een profecioneel leger willen zijn moeten we een strenge selectie aanhouden en emansupatie die de vrouw enige kans moet geven om uberhout op een gevechtsfunctie t komen staat er haaks op.
Het is niet aleen de TFO ook de AMO.
De vrouw hoeft net zo goed te presteren als een vent van 50 ofzo.
Wat denk je dat de jongens erover denken...Die moeten in Afghanistan de poort uit en dat heb je 100% vertrouwen in elkaars kunnen nodig.
En dat zou beter zijn als een ieder dezelfde zware testen en opleidingen doet.
Hoe kan het nou dat de man tot de max moet doorzetten om uberhout INF te worden en een vrouw word het makkelijker.
Hoe zou de vent daar tegenaan kijken..ik ken geen inf die dat ziet zitten.
Allemaal logisch toch?
Maargoed ik heb wel alle respect voor de dametjes die goed functioneeren in het bedrijf.
Als er bij mij in het batteljonsboekje aleen maar vrouwen staan terwijl het totaal niet de werkelijkheid is en je een dametje op TV ziet die als INF gepresenteerd word maar niet dezelfde TFO heeft gedaan dan kan dat niet motiverend werken.
Het spijt me maar wij zijn trots en terecht zonder en dat is nodig.

Demian.

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 29/02/2008 | 21:00 uur
Citaat van: sgt Rob op 29/02/2008 | 20:31 uur
is er weinig reserve om een half-geoefende-vrouwtjes-collega op sleeptouw te nemen.

Wat dan ook geldt voor half-afgeoefende-mannetjes-collega's...... ;)
Die werden er bij de TFO al niet doorgelaten.De vrouwtjes wel.
Ik zou het helemaal niet erg vinden als de Dames volwaardig dus zonder "handicap" behandeld zouden worden. En ik vermoed dat er menig dame ook liever voor vol aangezien wordt... Of redden ze dat niet?

Ik zou best wel eens de competitie met Armygirl95 aanwillen. De Samen uit samen thuis oefening, en dan kijken wie wie in de brandweergreep thuis aflevert.

KapiteinRob

Citaat van: sgt Rob op 29/02/2008 | 20:31 uur
is er weinig reserve om een half-geoefende-vrouwtjes-collega op sleeptouw te nemen.

Wat dan ook geldt voor half-afgeoefende-mannetjes-collega's...... ;)

sgt Rob

Het gaat ons erom dat als je op enig moment jezelf voor de volle honderd procent op je cluster moet beroepen er soms geen hulp van collega's IS, als je met je uitgestegen ploeg een "manoeuvre" moet maken waarbij je mensen 100 pct belast zijn is er weinig reserve om een half-geoefende-vrouwtjes-collega op sleeptouw te nemen. En daar zijn héél wat scenario's voor te bedenken.


armygirl95

Thanks mikemans ;)

"Demian"
De TFO is zwaar..en ik weet wat het uitvalpercentage is, zowel man als vrouw..ook "kleine mannen" hebben het zwaar met de vol bepakte rugzakken. Maar ik vind als vrouwelijke collegas het willen en kunnen, moeten de mannelijke collegas het accepteren, volgens mij gebeurt dat ook bij 45 painfbat.. Ik moest in mijn opleiding hindernissen overslaan en opstapjes gebruiken, denk je dat wij dat leuk vinden? Volgens mij gaat het om samenwerken binnen onze krijgsmacht,dus ook met het tillen van een gewonden. Ook jij zal het fijn vinden om hulp te krijgen van je buddys..heeft niks te maken met een vrouw..maar zit het je dwars "vrouwen bij manouvre eenheden"of vrouwen in het algemeen bij defensie? De TFO wordt niet gegeven voor GNK of Log pers. die hebben andere functie opleidingen..Maak er gewoon het beste van!!! Uitvoeren mars geldt ook voor vrouwen!!!

Armygirl ;)



Demian

Citaat van: mikemans op 29/02/2008 | 16:57 uur
Dat de zon op komt kun je ook niet tegenhouden. Leer te accepteren.  ;)

Ik accepteer het wel hoor.
We maken er het beste van.
Zolang we nog veel vertrouwen in de Club hebben zit het wel goed en dat is zeker zo!
Uitvoeren mars geld voor ons dus dat doen we..

Demian.

mikemans

Dat de zon op komt kun je ook niet tegenhouden. Leer te accepteren.  ;)

Demian

Citaat van: armygirl95 op 29/02/2008 | 13:18 uur
ja hoor, ook binnen een infgp gefunctioneerd, tijdens een uitzending..Tevens waren er toen meerdere vrouwen die in een inf gp zaten,..Mijn reden dat ik ben overgestapt naar een andere functie heeft niks te maken met de fysieke eis, en of waardering etc.. 
Het is leuk voor een tijdje, maar defensie biedt voldoende mogelijkheden om door te stromen...maar ik begrijp uit jouw verhalen dat je er moeite mee hebt..Ik kan jou ook aardig wat verhaaltjes vertellen over het functioneren van mannelijke collegas, maar wegens privacy zal ik dat achter wegen laten..Je zal niet de enige blijven die er zo over denkt, maar ik ken legio vrouwen die al jaren plezier hebben en geen problemen zijn tegengekomen.  Ik ben en blijf toch beroeps onbepaalde tijd!! Mannen eis, no problemo.."mapje vol met waarderingen en certificaten"... ;D ;D ;D ;D

Ik heb er moeite mee dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn...klinkt dat niet logisch?
En dat er nog geen vrouw daatwerkelijk INF is geworden via de normale wijze mag wel blijken wat de verschillen zijn...
Cluster 4 is het niet dat kan bijna iedereen wel.
Maar het uitgestegen werk is ook soms voor de gene die WEL de tfo hebben gedaan heel erg zwaar..
Stekkeren met 30/40kg om je kluts en je colega die dan omgehangen 120kg weegt meeslepen zie ik 99% van de dametjes niet trekken.
Bij een oefening moest een colega een dametje van de Zulu helpen omdat ze met haar andere colega een gewonde niet in de YPR kon tillen.
En vrouwen die bij de sport van de sport mogen afsnijden enzo minder hoeven te doen en ook inf genoemt worden.
Als je dat ziet en je hoort aleen vrouwen dit vrouwen dat en je hebt nog nooit vernomen dat de vrouw de TFO gehaalt heeft krijg je er een beetje genoeg van en heb je liever en kerel die WEL de tfo gedaan hebt.
klinkt dit niet ligisch?

Demian.

armygirl95

ja hoor, ook binnen een infgp gefunctioneerd, tijdens een uitzending..Tevens waren er toen meerdere vrouwen die in een inf gp zaten,..Mijn reden dat ik ben overgestapt naar een andere functie heeft niks te maken met de fysieke eis, en of waardering etc.. 
Het is leuk voor een tijdje, maar defensie biedt voldoende mogelijkheden om door te stromen...maar ik begrijp uit jouw verhalen dat je er moeite mee hebt..Ik kan jou ook aardig wat verhaaltjes vertellen over het functioneren van mannelijke collegas, maar wegens privacy zal ik dat achter wegen laten..Je zal niet de enige blijven die er zo over denkt, maar ik ken legio vrouwen die al jaren plezier hebben en geen problemen zijn tegengekomen.  Ik ben en blijf toch beroeps onbepaalde tijd!! Mannen eis, no problemo.."mapje vol met waarderingen en certificaten"... ;D ;D ;D ;D

Demian

Citaat van: armygirl95 op 29/02/2008 | 08:33 uur
Goed dat er nu een "defensie vrouw" dit forum leest..
Sommige collegas mogen hun "tunnelvisie" verbreden. ;D ;D ;D
Kom maar op met een sporttest, en een stoel is niet nodig hoor.. ;).. Ondanks de sporturen binnen diensttijd, zijn er voldoende mogelijkheden om in de avond om te trainen. Of gewoon lid zijn van een sportvereniging..
"lastige opjecten"verkrachtingen"???? Is ook aan de orde in de burgermaatschappij..Problemen met mannelijke collegas??? Na 13 jr..gewoon respect, ook 2 uitzendingen met painfbat.."no problemo" .. :D :D :D





Ook binnen een peleton gefunctioneerd?
Of gewoon binnen de Staf-peleton als zulu ofzo?
Zou goed kunnen omdat daar altijd wel vrouwen bij zitten.
Binnen het inf-peleton is het een heel ander verhaal.
Dan zit je constand bij elkaar op de lip.
Die tunnelvisie is toch wel gebaaseerd op fijten.
Het levert hoe dan ook extra complicaties op en die zijn niet handing laatstaan in Uruzgan.
Plus dat er een aantal echte redenen zijn(lees topic).
En ik denk dat niet veel het zien zitten om er een vrouw bij te hebben.

Demian.

armygirl95

Goed dat er nu een "defensie vrouw" dit forum leest..
Sommige collegas mogen hun "tunnelvisie" verbreden. ;D ;D ;D
Kom maar op met een sporttest, en een stoel is niet nodig hoor.. ;).. Ondanks de sporturen binnen diensttijd, zijn er voldoende mogelijkheden om in de avond om te trainen. Of gewoon lid zijn van een sportvereniging..
"lastige opjecten"verkrachtingen"???? Is ook aan de orde in de burgermaatschappij..Problemen met mannelijke collegas??? Na 13 jr..gewoon respect, ook 2 uitzendingen met painfbat.."no problemo" .. :D :D :D




sgt Rob

Citaat van: Nelson op 04/08/2007 | 13:31 uur

( verkrachtingen etc dat soort spul )


Want dat gebeurde bij haar iedere dag een keer of 5..., 6  :o :o???


Lijkt me toch dat je met één keer al niet wegkomt, er heerst ook nog een beetje sociale sfeer binnen een pel. tuurlijk zitten er klootzakken tussen die tot het plegen van die rare prestaties in staat zijn, maar de meesten zullen zijde van de zwakkere kiezen en ik kan je vertellen dat een dader dan hele grote risico's loopt.

Calhoun84

Citaat van: georges op 05/08/2007 | 13:07 uur
Citaat van: Calhoun84 op 05/08/2007 | 02:49 uur

en 1 keer een gevects soldaat


Aha..dus toch vrouwen met een gevechtsfunctie  ::)

Ja alleen zat zij twee maanden wachtklik, de opleiding heeft ze niet gehaald. Dus echt gevechtssoldaat was ze nog niet. Maar met de oefeningen die ze mee draaide deed ze aardig goed mee.
2002 AMO, 2003 TFO, 2003 RIJWF, 2004 1 (NLD) PRT, 
2006 DTF Uruzgan, Nov 2007 BG TFU-5

georges

Citaat van: Calhoun84 op 05/08/2007 | 02:49 uur

en 1 keer een gevects soldaat


Aha..dus toch vrouwen met een gevechtsfunctie  ::)