Onder-officier Luchtverkeersleiding

Gestart door Udenaartje, 30/01/2009 | 14:40 uur

Udenaartje

Iedereen bedankt voor de reacties en de gegeven informatie, ik hoop er maar het beste van te maken :)

Pinnie

idd: "gewoon" de grote van de bocht schatten en daar het aantal graden van nemen
Je typt de coordinaten in en je vliegtuig neemt de bocht. Je kan dat aanpassen als je zelf snel genoeg bent en op tijd inziet dat je de coordinaten niet goed had ingegeven. Maar met vier vliegtuigen heb je daar weinig tijd voor kan ik je zeggen! Als je te laat de juiste coordinaten ingeeft, vliegt je vliegtuig vanzelf van het scherm af en na een bepaalde tijd wordt ie in het midden van je scherm gereset. Je kan echter maar een beperkt aantal fouten maken en anders heb je gewoon pech. Dan weet je tijdens je bezigheden al dat je eht niet gehaald heb. Botsingen en van je scherm af laten vliegen kosten "strafpunten" zeg maar. Tis heel simpel bij deze test: je hebt de aanleg of je hebt het niet en de meeste mensen hebben het niet. Tis pittiger als je denkt.
Succes

Citaat van: Udenaartje op 30/01/2009 | 14:40 uur
Beste mensen,

Over een paar weken moet ik mij in Soesterberg melden voor de keuring voor de bovengenoemde functie. Nu heb ik een vraag:
Heeft er iemand extra informatie over de werking van de radar, het boekje was niet echt uitgebreid over de toepassing van draaivertraging en correcties bij het draaien. (de correctie die nodig is om een vliegtuig met een bocht naar een baken te leiden)
Is er voor die correctie een berekening of moet je gewoon de grote van de bocht schatten en daar het aantal graden van nemen?

Weet iemand verder ook nog te vertellen wat de overige testen allemaal inhouden?

Alvast bedankt.


Lex


Udenaartje

#1
Beste mensen,

Over een paar weken moet ik mij in Soesterberg melden voor de keuring voor de bovengenoemde functie. Nu heb ik een vraag:
Heeft er iemand extra informatie over de werking van de radar, het boekje was niet echt uitgebreid over de toepassing van draaivertraging en correcties bij het draaien. (de correctie die nodig is om een vliegtuig met een bocht naar een baken te leiden)
Is er voor die correctie een berekening of moet je gewoon de grote van de bocht schatten en daar het aantal graden van nemen?

Weet iemand verder ook nog te vertellen wat de overige testen allemaal inhouden?

Alvast bedankt.