Actievoerders bezetten masten defensie

Gestart door Lex, 13/02/2009 | 11:12 uur

Sproit

KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

OWMRemco

Citaat van: Sproit op 13/02/2009 | 19:28 uur
Citaat van: mikemans op 13/02/2009 | 19:23 uur
Waarom niet? Gewoon per ongeluk dood schieten, dan zijn we ten minste weer een jaar of tien verlost van dit soort acties. De bereidheid zal een stuk minder zijn wanneer men een grote kans loopt om het leven te laten. ;)
Jammer van de juridische procedures en protesten en noem de hele mik mak maar op.

Mwah, we noemen het gewoon een 'incident'.


Ik zou inderdaad gewoon de brandspuit op ze gezet hebben, kijken hoe snel ze het koud krijgen daar boven. Ze komen zelf wel naar beneden hoor. Wat moet er dan gebeuren? Er achteraanklimmen en ze naar beneden gooien? Ze blijven daar toch echt niet zitten hoor.

Lex

Citaat van: Sproit op 13/02/2009 | 22:57 uur
Heel veel actievoerders tegelijkertijd in verschillende torens die die dan allemaal onbruikbaar maken,
Als ik daar baasje was, dan zou ik mij daaraan niet storen. Moet je zien hoe snel ze naar beneden komen.

Sproit

Heel veel actievoerders tegelijkertijd in verschillende torens die die dan allemaal onbruikbaar maken,

Leuke acties krijg je hiervan. 
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Laurens

Citaat van: Tanker op 13/02/2009 | 21:43 uur
Eerst mondeling waarschuwen, vervolgens 1 x in de lucht schieten en vervolgens gericht.
Wedden dat ze zo beneden zijn, je hebt je aan de geweldsinstructie gehouden en een voorbeeld gesteld.

Ik ben er vrij zeker van dat je dan toch echt een probleem hebt, ook een militair moet zich houden aan het proportionaliteitsbeginsel. Redelijk en gematigd optreden dus.

CitaatMaar goed, we zijn nu eenmaal een geitenwollensokken natie die liever alles pratend oplossen.......

Altijd liever praten dan schieten, tenzij het niet anders kan!

...................

ach ja, het is niet de eerste keer dat er actievoerders in torens liggen te klimmen, lekker laten zitten. Zal toch ooit koud gaan worden.

Tanker

Eerst mondeling waarschuwen, vervolgens 1 x in de lucht schieten en vervolgens gericht.

Wedden dat ze zo beneden zijn, je hebt je aan de geweldsinstructie gehouden en een voorbeeld gesteld.

Maar goed, we zijn nu eenmaal een geitenwollensokken natie die liever alles pratend oplossen.......

KapiteinRob

Er zijn landen waar je het niet hoeft te proberen om een gat in een hek te knippen en vervolgens er doorheen te kruipen, laat staan dan nog vrolijk een paar uur rondhangen in verboden gebied. Sterker nog, er zijn landen waar een bordje NO TRESPASSING voldoende is......

Maar in dit softe land had bijvoorbeeld een stevige straal water wonderen gedaan. En ik denk nog wel wat middelen te kunnen verzinnen om wat schorem van een mast te krijgen zonder dat er meteen met scherp geschoten behoeft te worden.  ;)

Sproit

Citaat van: mikemans op 13/02/2009 | 19:23 uur
Waarom niet? Gewoon per ongeluk dood schieten, dan zijn we ten minste weer een jaar of tien verlost van dit soort acties. De bereidheid zal een stuk minder zijn wanneer men een grote kans loopt om het leven te laten. ;)

Jammer van de juridische procedures en protesten en noem de hele mik mak maar op.

Daar is het Westen niet op gebouwd op deze ideeën. ;)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

mikemans

Waarom niet? Gewoon per ongeluk dood schieten, dan zijn we ten minste weer een jaar of tien verlost van dit soort acties. De bereidheid zal een stuk minder zijn wanneer men een grote kans loopt om het leven te laten. ;)

KapiteinRob

Citaat van: Sproit op 13/02/2009 | 19:15 uur
Een kermis achtige sfeer van 'prijs schieten' is misschien ook niet alles. ;)

Ach kom, er zijn heus wel (zelfs softe) manieren om die idioten eraf te krijgen.

Sproit

Citaat van: Kapitein Rob op 13/02/2009 | 19:05 uur
Citaat van: Lex op 13/02/2009 | 14:35 uur
De activisten kwamen na enkele uren uit eigen beweging naar beneden, aldus de marechaussee.

Ik kan er met mijn kop niet bij dat men die gasten, nadat ze eindelijk een keer opgemerkt waren, gewoon uren in die mast laat zitten om ze uiteindelijk uit eigen beweging weer naar beneden te zien komen. Slappe gedoe.  >:(

Een kermis achtige sfeer van 'prijs schieten' is misschien ook niet alles. ;)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 13/02/2009 | 14:35 uur
De activisten kwamen na enkele uren uit eigen beweging naar beneden, aldus de marechaussee.

Ik kan er met mijn kop niet bij dat men die gasten, nadat ze eindelijk een keer opgemerkt waren, gewoon uren in die mast laat zitten om ze uiteindelijk uit eigen beweging weer naar beneden te zien komen. Slappe gedoe.  >:(

Sproit

Citaat van: Telegraag op 13/02/2009 | 11:12 uur
Het viertal is inmiddels gezien door de bewaking.

"Uhh jongens, ik zie ik zie wat jij niet ziet en het zit in de mast...  ??? "


Citaat van: Kapt Rob
Las ik onlangs niet dat Van Middelkoop zei dat het (inmiddels) wel goed zat met de bewaking op defensiecomplexen?

Ja maar dat is ook nog steeds zo, let maar op, dit was gewoon een 'incident'

(en de eerst volgende bomaanslag op een defensiecomplex zal ook wel een incident zijn dan...)
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

Lex

Betogers weer uit defensiemast

NIEUW MILLIGEN -
De vier actievoerders die vrijdagochtend twee masten van defensie bij Nieuw Milligen bezetten, stonden vrijdag even na het middaguur weer met beide benen op de grond. Ze zijn aangehouden.
De antimilitaristen van actiegroep Ontwapen! klommen rond tien uur 's ochtends in de masten en hingen daar een spandoek op met leuzen tegen de NAVO. Zij kwamen op het defensieterrein door een gat in het hek te knippen. De bewaking merkte de actie na een kwartier op.

Aanleiding voor de actie is het 60-jarig bestaan van de NAVO en de vestiging van een mobiel radarcontrolecentrum in Nieuw Milligen, aldus een woordvoerder van Ontwapen!. De antimilitaristen knipten een gat in het hek en kwamen zo het terrein op. Op het 6 meter lange spandoek, dat tussen de twee masten is opgehangen, staat onder meer de tekst '60 Jaar NAVO is meer dan genoeg.'

Het mobiele radarcontrolecentrum kan volgens de actiegroep voor NAVO-luchtacties overal ter wereld worden ingezet. ,,Daaruit blijkt dat de NAVO op zoek is naar een nieuwe taak, nu verdediging tegen de Russen niet langer noodzakelijk is", zegt de woordvoerder. Ontwapen! wil dat het jarige militaire bondgenootschap onmiddellijk wordt opgedoekt.

De activisten kwamen na enkele uren uit eigen beweging naar beneden, aldus de marechaussee. De vier zijn aangehouden omdat zij zich op verboden terrein bevonden. Twee actievoerders die niet in de masten klommen, zijn eveneens aangehouden.

Telegraaf, vr 13 feb 2009, 14:17

KapiteinRob

Het is allemaal zo simpel; 1 waarschuwing, dan een stroomkabeltje aanrukken en vervolgens donderen ze er vanzelf vanaf...... Of gewoon high-power gaan uitzenden, dan is er voor de dames en heren op de radiomasten een sterk verminderde kans op nageslacht, wat natuurlijk ideaal is!!

Las ik onlangs niet dat Van Middelkoop zei dat het (inmiddels) wel goed zat met de bewaking op defensiecomplexen?