De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden - 2

Gestart door bennovan, 17/10/2008 | 16:35 uur

BadMuts

Citaat van: bartha89 op 10/12/2008 | 08:05 uur
keuring gehaald, volgende week meelopen met de parate eenheid in Havelte.. wat kan ik daar zo'n beetj verwachten, want er wordt ook vermeld dat ik rekening met houden met buitenprogramma. Dus in sportkleding komen? Oude kleding?

ligt eraan of je voor een infodag van oo's (onderoff / KMS) komt of voor de infodag als soldaat. Bij de 1e is het gewoon een soort van rondleiding met veel info. De 2e is geloof ik met hindernisbaan (althans, dit staat geloof ik op de site van de landmacht)

Grt.

bennovan

#62
Citaat van: bartha89 op 10/12/2008 | 08:05 uur
keuring gehaald, volgende week meelopen met de parate eenheid in Havelte.. wat kan ik daar zo'n beetj verwachten, want er wordt ook vermeld dat ik rekening met houden met buitenprogramma. Dus in sportkleding komen? Oude kleding?

Gefeliciteerd!!

Ik probeer met een goede vriend van me die naar de KMA gaat als introducee mee te kunnen aanstaande maandag naar Havelte.
Weet alleen nog niet of het mag.
Dus wie weet zien we elkaar nog (alhoewel je niet van elkaar kunt aflezen of je op het defensieforum zit of niet ;)).

noorman

Bij mij werd dat ook gezegd maar buitenprogramma was meer 'buiten rondlopen'; je moet sportkleding voor de zekerheid maar meenemen maar bij ons ging het er rustig aan toe en was er geen sprake van 'buitenspelen'. Wij werden vooral rondgeleid en het leven van...behandeld! Maar goed - dat kan overal weer anders zijn natuurlijk! Je hebt er in ieder geval veel aan!

succes!
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

bartha89

keuring gehaald, volgende week meelopen met de parate eenheid in Havelte.. wat kan ik daar zo'n beetj verwachten, want er wordt ook vermeld dat ik rekening met houden met buitenprogramma. Dus in sportkleding komen? Oude kleding?

JK

Je hebt gelijk.
Uiteraard moet het van beide kanten komen, maar als je de capaciteiten hebt dan denk ik dat het ook gaat lukken
Als je de kantjes eraf loopt zal defensie je niet willen houden.

Citaat van: Kapitein Rob op 06/12/2008 | 14:24 uur
Citaat van: JK op 06/12/2008 | 12:49 uur
Of je hebt de keuze gemaakt om er uit te gaan.

Volgens mij spiegel je het nu enigzins te rooskleurig voor. Het komt nu op mij over of jij zelf een keuze hebt om door te gaan. Volgens mij is het primair defensie die deze keuze maakt. Als diefensie vindt dat je mag blijven na je 35e, dan mag jij zelf nog eens die keuze maken.

KapiteinRob

Citaat van: JK op 06/12/2008 | 12:49 uur
Of je hebt de keuze gemaakt om er uit te gaan.

Volgens mij spiegel je het nu enigzins te rooskleurig voor. Het komt nu op mij over of jij zelf een keuze hebt om door te gaan. Volgens mij is het primair defensie die deze keuze maakt. Als diefensie vindt dat je mag blijven na je 35e, dan mag jij zelf nog eens die keuze maken.

KapiteinRob

Citaat van: Sproit op 06/12/2008 | 12:57 uur
Dan vraag ik me af waarom je als soldaat begint terwijl je ook als onderofficier kan beginnen.

Die discussie is/wordt elders op het forum gevoerd.  ;)

Rob
Forumbeheerder

Sproit

Dan vraag ik me af waarom je als soldaat begint terwijl je ook als onderofficier kan beginnen.
KMar Off:
11-11-08: Gesolliciteerd
19-01-09: PO: Check
03-03-09: OAC: Niet geschikt genoeg

maarten23j

Dank je voor je reactie :) ,er word geadviseerd om een officiers dan wel onderofficiers opleiding te doen als je al zo "oud" 28 bent ,,vind het toch goed om te horen dat dat dan niet verplicht is en je als soldaat aan de gang kan thanx

JK

Het is mogelijk om op je 28e als soldaat te beginnen. Als je maar voor je 35e een afspraak hebt gemaakt met je personeelsdienst om door te stromen naar een officiers of onderofficiersfunctie. Of je hebt de keuze gemaakt om er uit te gaan. Dan ga je maximaal op je 35e eruit.
Meestal wordt er geadviseerd gezien de leeftijd opleiding en levenservaring om te solliciteren naar een onderofficiersfunctie.


Citaat van: maarten23j op 06/12/2008 | 12:38 uur
tot welke leeftijd mag je eigenlijk solliciteren naar een soldaten functie ,als je bijvoorbeeld 28 bent dan heb ik gehoord dat ze je meteen in een onder officiers functie willen hebben of kan je als je persee wil gewoon dan alsnog onderaan beginnen ,qwa info op t internet moet t mogelijk zijn ?

maarten23j

tot welke leeftijd mag je eigenlijk solliciteren naar een soldaten functie ,als je bijvoorbeeld 28 bent dan heb ik gehoord dat ze je meteen in een onder officiers functie willen hebben of kan je als je persee wil gewoon dan alsnog onderaan beginnen ,qwa info op t internet moet t mogelijk zijn ?

BadMuts

Citaat van: Arjen_d op 18/11/2008 | 22:02 uur
Gaat niet om vertrouwen, je hebt het al aangegeven dus als ik jou was zou ik niet op dat onderdeel verder op in gaan tenzij zij er verder over willen praten of nader onderzoek willen.

op die manier bedoel je het, nee daar heb je gelijk in. Ik ga het, uit mezelf, niet aanhalen.
Maar ze beginnen er toch over, dat is een vaststaand feit ;)

@Sgt.Rob; heb een nr. gekregen waar ik het e.e.a. kan navragen c.q kortsluiten omtrent dit mogelijke "probleem". In dien mate dat het niet echt een probleem is voor mn keuring, maar meer voor mn opkomst in februari. Die wil ik wel proberen "veilig te stellen"...

Arjen_d

Gaat niet om vertrouwen, je hebt het al aangegeven dus als ik jou was zou ik niet op dat onderdeel verder op in gaan tenzij zij er verder over willen praten of nader onderzoek willen.

sgt Rob


BadMuts

Citaat van: Arjen_d op 18/11/2008 | 21:03 uur
Voorzijn denk ik niet, ik zou het wel meenemen en je tas stoppen gaan ze er op door vragen kun je het altijd nog pakken.

geen slapende honden wakker maken ;)

dat is geen goede insteek als je wilt solliciteren, mijns inziens ;)

je moet het sowieso van tevoren vermelden. Als ik het niet vermeld en het komt ooit naar boven dat ik er in mn jeugd wat last van heb gehad, dan krijg ik toegeworpen dat ik onbetrouwbaar ben.
Nee, dan nu eerlijk zijn ook al heb ik er totaal geen last meer van.

heb inmiddels een tip gekregen via dit forum en daar ga ik morgenochtend gelijk mee bezig. KWW (zoals wij Tukkers zeggen...Kiekn wat't word :D )

Grt. René