De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden - 2

Gestart door bennovan, 17/10/2008 | 16:35 uur

DarkCrisp

Hallo,  :D

(Even voorstellen) Ik ben Glenn, kom uit Limburg. Ben 15 jaar.

Ik wil graag bij de landmacht alleen maak me een beetje zorgen, ik heb best slechte ogen, Volgens mij 1.75-
Zou ik daarmee aangenomen worden? of is dat te slecht?
En nog een vraagje, ik ben altijd wel wat flinker geweest sinds ik geboren ben. kan ik daardoor worden afgekeurd? Ik ben ga nu wel alvast beginnen met Hardlopen, trappenrennen enzovoort.

Groetjes Glenn  :)

Arjen_d

elke maand bellen of ze plek vrij hebben misschien kan je dan wel eerder ;)

ga ik ook doen,

Moet ik maart beginnen maar had ook graag eerder gewild.


Ow en voor de mensen die mijn verhaal een beetje kennen:

Ik ben dus weer naar een keuring geweest en ben dit x wel goed gekeurd :D was helemaal door het dolle ;D

Ik weet niet of ik de AMO volledig opnieuw moet doen maar dat zien we dan wel, uiteindelijk zal ik terrecht komen bij de 14e afdva als stuks bedienaar PZH2000  ;)

Dus ik heb er zeer veel zin in mag eindelijk weer mijn nukubu pakje uittrekken :)

bartha89


Akoena

Citaat van: bartha89 op 27/10/2008 | 12:47 uur
Vast al 100 x gevraagd, maar kan het niet vinden. Ik wil gaan solliciteren voor onderofficier. maar hoeveel opkomsten zijn er per jaar? en hoelang duurt het keuringstraject ongeveer. Dit ivm met een tijdelijke andere baan

4 x per jaar, en op het moment zijn er nog 1 of 2 extra opkomst momenten ivm experiementele opleidingen. Ikzelf kan mei 2009 opkomen op de KMS terwijl ik in augustus 2008 heb gesolliciteerd, maw, ongeveer een jaar  >:( (moet wel zeggen dat ik 24 oktober ben goedgekeurd, dus eigenlijk dan het keuringstraject afgelopen was, maar alle opkomstdata zitten vol tot mei 2009 ... )

bartha89

Vast al 100 x gevraagd, maar kan het niet vinden. Ik wil gaan solliciteren voor onderofficier. maar hoeveel opkomsten zijn er per jaar? en hoelang duurt het keuringstraject ongeveer. Dit ivm met een tijdelijke andere baan

Akoena

zo te zien heeft de banenwinkel zich ook eindelijk up to date laten maken, want toen ik ernaar informeerde hanteerde de banenwinkel nog de oude norm :p

janjanssen

Citaat van: Kapitein Rob op 17/10/2008 | 16:03 uur
Citaat van: Dr_pepper op 17/10/2008 | 15:54 uur
Citaat van: Akoena op 15/10/2008 | 19:35 uur
je mag maximaal -6/+6 hebben voor PAINF _en_ LMB (uiteraard moet je met lenzen/bril 100 procent zien)

niet correct, LMB is de eis max -2,5 of + 2.5

Gezien de grote verschillen in sterkte verzoek ik van beide forumleden de bron waar de maximum sterkte vermeld staat.

Rob
Forumbeheerder



net Banenwinkel gebeld en de afkeur norm ligt op +6/-6 en eencilindiche vervorming t/m +/- 3
5 november keuring... Cluster 4
8 december               Amo @ Assen

loopmans

daarbij is het goed om te vermelden dat je begint op een weerstand van 40% van je lichaamsgewicht

noorman

Citaat van: Oppie op 21/10/2008 | 21:34 uur
Hier een nieuweling!

Ik een vraagje over de fietstest. Als het goed is begin je op 50 % van je gewicht in watt aan weerstand. Maar op internet wordt de ene keer gezegt dat er per minuut nog is 50 % van je gewicht in watt bijkomt, en de andere keer 25 % per minuut. Ik weeg zelf 95 kilo met 1,91 m. Maar als het met 50 % stijgt zou ik na 10 min al op 47,5 + 10*47,5= 522,5 watt zitten. Om dat te halen moet ik in de sportschool, op het hoogste weerstand niveau (25) gaan fietsen en dan met ongeveer 100 omwentelingen per minuut (schat ik). Ik vroeg me dus af of mijn conlusie dat het 25% was terecht was. Of is 400 watt het maximale ofzo, want ik de folder staat dat je binnen 15 minuten moet verhogen naar 300-400 watt.
In ieder geval, fietsen tot het einde haha!
Alvast bedankt.

Hey,
Je aantal omwentelingen moeten tussen de 70 en 80 per minuut blijven. Zorg ervoor dat je in het begin tussen de 70 en 75 zit en aan het eind goed over de 75. Dan heb je niet de kans dat je direct bij 1 keer d'r onder moet stoppen en heb je je energie het beste verdeeld. Naar mijn gevoel wordt je weerstand met 25 % van je lichaamsgewicht in watt erbij komt. In het begin trap je nl. eigenlijk in het luchtledige en dat duurt wel zo'n 3 a 4 minuten voordat je serieus kunt gaan fietsen en vanaf de 8ste minuut dan moet je goed opletten en geconcentreerd blijven fietsen in een strak tempo. Dan komt t best goed. Ik fiets overal naartoe en neem bijna nooit de auto. Een goede test is om bij windkracht 5 a 6 gewoon een half uur flink door te trappen in bijv. een polder of een open vlakte. Dat een aantal keer herhalen en je komt er! Zelf heb ik 15 min. gefietst en dat had ik mij ook voorgenomen. Doordat ik veel hardloop en fiets heb ik er ook niet echt voor hoeven trainen, maar je moet het echt niet onderschatten. Er hebben er best een aantal moeite mee!

Succes ermee!

groet,
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

Oppie

Hier een nieuweling!

Ik een vraagje over de fietstest. Als het goed is begin je op 50 % van je gewicht in watt aan weerstand. Maar op internet wordt de ene keer gezegt dat er per minuut nog is 50 % van je gewicht in watt bijkomt, en de andere keer 25 % per minuut. Ik weeg zelf 95 kilo met 1,91 m. Maar als het met 50 % stijgt zou ik na 10 min al op 47,5 + 10*47,5= 522,5 watt zitten. Om dat te halen moet ik in de sportschool, op het hoogste weerstand niveau (25) gaan fietsen en dan met ongeveer 100 omwentelingen per minuut (schat ik). Ik vroeg me dus af of mijn conlusie dat het 25% was terecht was. Of is 400 watt het maximale ofzo, want ik de folder staat dat je binnen 15 minuten moet verhogen naar 300-400 watt.
In ieder geval, fietsen tot het einde haha!
Alvast bedankt.
Keuring 17 nov 08: Cluster 4
Infodag Parate Eenheid 15 dec 08
AAC 27 jan 09

heijkoop

Wie blijft staan zet nooit een stap vooruit

Arjen_d

wat een bullshit

geef mij 1 reden waarom mensen met een kunst gebit niet goed zouden functioneren?!

Hoe zit het met personeel van 50+ in defensie, hebben die  allemaal hun eigen tanden nog?

enige reden wat ik kan bedenken is dat als je compleet aan flarden bent geschoten en verbrand dat ze je kunnen herkennen aan het gebit. thats it!

bennovan

Citaat van: Kapitein Rob op 20/10/2008 | 12:58 uur
Citaat van: heijkoop op 20/10/2008 | 12:51 uur
En  dat  te zot  voor woorden is wel een soort van discriminatie !
Vindt ik zeker nergens op slaan !

Dat mag je vinden, net zoals ik er wat van vind. En als je het discriminerend zou vinden, moet je eens bij het DWS gaan turven waar mensen op afgekeurd worden. Want dan kan ik nog wel wat zogenaamde "discriminatiegronden" opnoemen. Dat het jou wellicht niet uitkomt dat mensen eventueel afgekeurd worden omdat ze met een kunstgebit rondlopen is 1, maar defensie trekt ergens grenzen; dat is 2. En als ik aangeef waarom ik vind dat het te zot voor woorden is als mensen worden goedgekeurd met een kunstgebit, zou het wellicht wel ergens op kunnen slaan. Waarom zit er anders nog een tandheelkundige controle bij de keuring? Als je een paar verrotte tanden zou hebben en afkeuring dreigt, roep je gewoon "trek de hele handel er maar uit en ik neem een kunstgebit". Ik vind gewoon dat de grens in ieder geval voor de lijn van kunstgebitten moet liggen. Ik mag hopen dat ze er bij DWS ook zo over denken.


1-0

heijkoop

Wie blijft staan zet nooit een stap vooruit

paul1011

Citaat van: Kapitein Rob op 20/10/2008 | 15:45 uur
Ik denk duidelijk te zijn geweest en heb geen zin me hier verder in vast te bijten.......

Hoezo niet? is toch een onderwerp om eens goed je tanden in te zetten?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill