Pantserinfanteristen United - 2

Gestart door sgt Rob, 01/09/2008 | 15:36 uur

sgt Rob

Citaat van: KPL1 B.D op 25/09/2008 | 09:12 uur
zitten ook niet alleen maar pantserinfanteristen op dit topic, ben zelf oud gnker

bij PAINF, Overwegend, nie?

KPL1 B.D

zitten ook niet alleen maar pantserinfanteristen op dit topic, ben zelf oud gnker
Problemen zijn als gecamoufleerde kansen

Assumption is the mother of all fuck-ups

Do or do not, there is no try  "Yoda"

Je moet roeien met de riemen die in de container in de haven liggen     "Gerard Wondergem"

Gozo

Citaat van: Kapitein Rob op 24/09/2008 | 23:24 uur
Citaat van: Sgt Rob op 24/09/2008 | 23:18 uur
En infanteristen zijn helemaal geen praters




Nou, op die 105 pagina's zit genoeg oeverloos "gepraat" (om het beleefd te houden  :P )....  ;)

Hoop woorden nodig om iets zinnigs te zeggen :-)

Maar een gezellig topic is het wel. Komt een hoop langs.

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 24/09/2008 | 23:18 uur
En infanteristen zijn helemaal geen praters

Nou, op die 105 pagina's zit genoeg oeverloos "gepraat" (om het beleefd te houden  :P )....  ;)

sgt Rob

Ik vind het wel grappig dat dit het grootste en meest gelezen topic is geworden....
En infanteristen zijn helemaal geen praters

paul1011

Citaat van: bennovan op 24/09/2008 | 15:29 uur
Oke. Ik vraag het me alleen af, omdat ik verschillende verhalen hoor dat je dus al redelijk snel kunt worden uitgezonden, en als ik het vraag aan de voorlichtingsmevrouw bij de keuring in A'dam vertelt ze me dat het min. 2 jaar duurt. ???

Helemaal zeker weten doe ik het ook niet.  8)
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

bennovan

Citaat van: paul1011 op 24/09/2008 | 14:58 uur
Citaat van: 44painf op 24/09/2008 | 10:19 uur
Er staat niet echt een tijd voor na je FO wanneer je op uitzending gaat. Dat kan heel erg verschillen. Wij hebben gasten er tussen zitten die net 6 maanden paraat zaten en gewoon meegingen.

Heeft dat niet alles met je uiteindelijke plaatsing te maken? Als je bij een onderdeel komt wat op het punt staat om uitgezonden te worden gaat het snel, en als je bij een onderdeel terecht komt wat net terug is dan niet. Of denk ik nu weer te dienstplichtig? Eigen ervaring: Welkom bij de parate troepen, leg daar je spullen maar neer en stap in die vrachtwagen daar dan kunnen we vertrekken voor "Brave Lion".

Oke. Ik vraag het me alleen af, omdat ik verschillende verhalen hoor dat je dus al redelijk snel kunt worden uitgezonden, en als ik het vraag aan de voorlichtingsmevrouw bij de keuring in A'dam vertelt ze me dat het min. 2 jaar duurt. ???

paul1011

Citaat van: 44painf op 24/09/2008 | 10:19 uur
Er staat niet echt een tijd voor na je FO wanneer je op uitzending gaat. Dat kan heel erg verschillen. Wij hebben gasten er tussen zitten die net 6 maanden paraat zaten en gewoon meegingen.

Heeft dat niet alles met je uiteindelijke plaatsing te maken? Als je bij een onderdeel komt wat op het punt staat om uitgezonden te worden gaat het snel, en als je bij een onderdeel terecht komt wat net terug is dan niet. Of denk ik nu weer te dienstplichtig? Eigen ervaring: Welkom bij de parate troepen, leg daar je spullen maar neer en stap in die vrachtwagen daar dan kunnen we vertrekken voor "Brave Lion".
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

bennovan

Citaat van: Sgt Rob op 23/09/2008 | 22:53 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 23/09/2008 | 22:43 uur
Ik zie de relatie tussen bovenstaande uitzendingsvraag met het PAINF-topic niet.....

Rob
Forumbeheerder


Toch, want ik denk dat bij de PAINF die termijn anders is dan bij LOG of GNK maar dat weet ik niet,

De kans lijkt me inderdaad groot dat je als infanterist eerder zult worden uitgezonden dan als genezerik o.i.d. Ik zit nl. met die 2 รก 2,5 jaar soldaat, en ik zou 't wel fijn vinden als ik in die tijd ook wordt uitgezonden (althans, voorzover je een uitzending als 'fijn' kunt ervaren, dat zal waarschijnlijk niet iedereen met me eens zijn en ik heb er verder ook geen ervaring mee).

44painf

Er staat niet echt een tijd voor na je FO wanneer je op uitzending gaat. Dat kan heel erg verschillen. Wij hebben gasten er tussen zitten die net 6 maanden paraat zaten en gewoon meegingen.

Rob zit jij nog bij RIJWF ? welke cie ?

Gegroet
44 PAINFBAT ==> BG 5 C-cie DRW

26okt 2009 --> Opl. KMAR

BadMuts

Citaat van: bennovan op 23/09/2008 | 22:37 uur
'k Heb nog een vraagje trouwens:
In A'dam werd me vertelt door de voorlichtster dat je pas na 2 jaar na aanstelling uitgezonden kan worden.
Klopt dat met de feiten, of kun je (natuurlijk wel incl. opwerkprogramma van een half -?- jaar) 'direct'  na je FO uitgezonden worden??

volgens mij kan je na min. 9 maand uitgezonden worden

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 23/09/2008 | 22:43 uur
Ik zie de relatie tussen bovenstaande uitzendingsvraag met het PAINF-topic niet.....

Rob
Forumbeheerder


Toch, want ik denk dat bij de PAINF die termijn anders is dan bij LOG of GNK maar dat weet ik niet,

KapiteinRob

Ik zie de relatie tussen bovenstaande uitzendingsvraag met het PAINF-topic niet.....

Rob
Forumbeheerder

bennovan

'k Heb nog een vraagje trouwens:
In A'dam werd me vertelt door de voorlichtster dat je pas na 2 jaar na aanstelling uitgezonden kan worden.
Klopt dat met de feiten, of kun je (natuurlijk wel incl. opwerkprogramma van een half -?- jaar) 'direct'  na je FO uitgezonden worden??



@ Sgt.Rob: Ik heb geen idee waar ik paraat ga, aangezien ze momenteel nog maar tot en met januari volgend jaar aan kunnen stellen, en ik eerst nog in mei examen moet doen, en dus pas in augustus op kan komen. Zodra augustus is opengesteld krijg ik meer informatie. Hopelijk blijf ik na de AMO en FO in Oirschot, aangezien dat voor mij 't dichtste bij is. 'k Weet alleen niet hoe groot de kans is dat dat ook gebeurt.
Zolang het bij een leuke specialiteit bij de GVA blijft, vind ik 't niet erg hoor. Een extra rondje abseilen ofzo is alleen maar leuk ;).

sgt Rob

Citaat van: paul1011 op 23/09/2008 | 22:33 uur
Citaat van: Sgt Rob op 23/09/2008 | 22:32 uur
Bedenk ik wel wat speciaals voor je met GVA :angel:

Mentex tegenwoordig.
Ja, maar voor bennovan wordt het toch echt GVA. ;)