Varens verhinderen verkoop vachtwagens Defensie

Gestart door Nikehercules, 07/03/2009 | 17:20 uur

A.J.

Citaat van: Ace1 op 29/04/2011 | 11:20 uur
Ik had bij mijn vorige woning ook Varens in de tuin staan die platen dat is vergelijkbaar met onkruid, als je er niet doet staat binnen no time heel je tuin vol met Varens, dit geldt ook voor Bamboe wat nog veel erger is.

Ik heb die dingen even gegoogled, maar in mijn ogen zijn het gewoon standaardvarens die ik dagelijks in het bos zie.

Maare dit is niet de eerste keer...

2009

Ace1

Ik had bij mijn vorige woning ook Varens in de tuin staan die platen dat is vergelijkbaar met onkruid, als je er niet doet staat binnen no time heel je tuin vol met Varens, dit geldt ook voor Bamboe wat nog veel erger is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 29/04/2011 | 10:41 uur
Citaat van: jurrienvisser op 29/04/2011 | 09:31 uur
Misschien kunnen we bij elke Leo2 een zeer zeldzaam planten planten voor en achter elke rupsband!  :devil:

Dan moet je ze ook aan de zijkant van de tracks planten, anders komt hij er tussenuit.

Dat wordt een Leo op een bedje van zeldzame veldsla...  ;D

A.J.

Citaat van: jurrienvisser op 29/04/2011 | 09:31 uur
Misschien kunnen we bij elke Leo2 een zeer zeldzaam planten planten voor en achter elke rupsband!  :devil:

Dan moet je ze ook aan de zijkant van de tracks planten, anders komt hij er tussenuit.

Reinier

Citaat van: jurrienvisser op 29/04/2011 | 09:31 uur
Misschien kunnen we bij elke Leo2 een zeer zeldzaam planten planten voor en achter elke rupsband!  :devil:
Zat ik ook aan te denken  ;D

Ach joh, die 60 Leo's die komen gewoon bij de overige 100 Leo's te staan die ook al in opslag staan welke maar niet verkocht raken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Misschien kunnen we bij elke Leo2 een zeer zeldzaam planten planten voor en achter elke rupsband!  :devil:

Reinier

Zeldzame planten frustreren Defensie

De bezuinigingen bij Defensie schieten niet echt op. We gaan weer bijklussen in Kunduz, Afghanistan. We helpen de internationale troepenmacht met een no-flyzone boven Libië. Kost allemaal veel geld. En nu wil de verkoop van twaalf trucks op de voormalige legerbasis Soesterberg niet vlotten.

De reden? Een zeldzame varensoort groeit onder de trucks. Twee jaar geleden stonden er driehonderd trucks op de basis, en daaronder groeide tienduizenden beschermde blaasvarens, terwijl er in Nederland maar 750 van die varens bekend waren. De meeste van de plantjes wist Defensie te slijten aan botanische tuinen en instituten.

De laatste 12 trucks kunnen niet verplaatst worden (en niet verpatst worden) omdat natuuronderzoekers willen weten waarom die varens zo goed onder de trucks groeien. Een woordvoerster van Defensie gaat ervan uit dat in september duidelijk is of de verplaatste blaasvarens op andere plekken aanslaan. Pas dan kunnen de laatste legervoertuigen voor een leuk prijsje van de hand gedaan worden.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/04/zeldzame_planten_frustreren_de.html

Lex

Kamervragen zeldzame varens in Soesterberg en zandhagedis Amersfoortse Bernhardkazerne

Ondertekenaar: Staatssecretaris van Defensie

Hierbij bied ik u mede namens de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer de antwoorden aan op de vragen van de leden Vietsch, Jager en Bilder (allen CDA) over het feit dat zeldzame varens in Soesterberg de verkoop van 155 legertrucks verhinderen en dat de Landmachtdagen op de Amersfoortse Bernhardkazerne niet doorgaan vanwege de zandhagedis.

DE STAATSSECRETARIS VAN DEFENSIE
drs. J.G. de Vries

MINDEF, 22 mei 2009

Enforcer

Hoeveel hebben ze gelopen, zo'n 10.000km?!

A.J.

Citaat van: Sgt Rob op 09/03/2009 | 18:00 uur
Als de nieuwe bierglazen in gebruik zijn en ik wil ook een biertje pak ik toch echt een oud glas dat ik eigelijk eerder weg zou gooien...

Daarom zit bier ook in handige flessen.


sgt Rob

Citaat van: A.J. op 09/03/2009 | 17:55 uur
Citaat van: dudge op 09/03/2009 | 09:45 uur
En ondertussen huurt de natres regelmatig touringbussen in van diverse operators, omdat er, jawel, een tekort is aan deze voertuigen.

Opzich is die touringbus wel comfortabel, maar kost veel geld, en is niet practisch, diverse lokaties waar dat ding moeite heeft.

Het gaat om de YA4440, ouwe zooi dus. De 4 tonners die momenteel "nog" in gebruik zijn, zijn de YA4442's.



Als de nieuwe bierglazen in gebruik zijn en ik wil ook een biertje pak ik toch echt een oud glas dat ik eigelijk eerder weg zou gooien...

A.J.

Citaat van: dudge op 09/03/2009 | 09:45 uur
En ondertussen huurt de natres regelmatig touringbussen in van diverse operators, omdat er, jawel, een tekort is aan deze voertuigen.

Opzich is die touringbus wel comfortabel, maar kost veel geld, en is niet practisch, diverse lokaties waar dat ding moeite heeft.

Het gaat om de YA4440, ouwe zooi dus. De 4 tonners die momenteel "nog" in gebruik zijn, zijn de YA4442's.


sgt Rob

Citaat van: Lex op 09/03/2009 | 14:21 uur
Google Maps?

Ja, weet ik niet, ik ken de situatie daar.  kan me alleen geen hek tussen die twee terreinen meer voor de geest halen

Lex