Van Middelkoop hekelt SP-spotje

Gestart door Laurens, 31/03/2009 | 22:30 uur

pewe64

Mij maakt het niet uit welke politieke kleur men de voorkeur heeft. Als men elkaar maar in hun waarde laat. En dat doet op dit moment niemand. Ze liegen bijna allemaal in hun eigen straatje, de CDA PVDA en de CU maar ook de SP.

hermandad

Of de miinister nou wenselijke pr-praatjes houdt of dat de SP een spotje lanceert. Het is beiden politiek bedrijven. Ik vind het spotje daarom helemaal niets en vindt er absoluut wat mis mee.  Ik ben geen CU-er, CDA-er of wat dan ook  :D ;)

Elzenga

CitaatHet spotje hekelt de inzet van de Nederlandse troepen in Afghanistan. Terwijl bloeddruppels van het scherm druipen, begeleid door het geluid van een vuurgevecht en vloekende militairen, verschijnt de tekst 'Opbouwmissie? Hoe lang laten we ons nog voor de gek houden?' 'Schaamteloos', is het oordeel dat Van Middelkoop via een woordvoerder laat weten.

'Dit is een vorm van propaganda die zelfs de SP onwaardig is. Ik aanvaard niet dat op deze manier de professionele inzet van onze militairen wordt gediskwalificeerd.'
Misschien moet de Minister dan eerst eens goed luisteren naar de spot....want wat je hoort is dat er blijkbaar een Nederlandse militair gewond raakt bij een heftig vuurgevecht/hinderlaag en snel moet worden afgevoerd...soldaten vloeken als dit gebeurd. De bloeddruppels verwijzen dus mijns inziens naar Nederlandse slachtoffers...militairen die daar vechten op leven en dood terwijl hier de indruk wordt gewekt door bepaalde politici dat ze daar bezig zijn met een opbouwmissie. Hoewel ik geen SPér ben vind ik dus helemaal niks mis met deze spot. En de reactie van de Minister wederom tekenend voor de krampachtigheid en ook inmiddels verblindheid waarmee politici met dit onderwerp om gaan. Of zoals een verslaggever dat zei vanavond...weer hoort Afghanistan allerlei beloften en mooie leuzen en uitspraken, maar feit is dat men de vorige niet eens heeft kunnen waarmaken.     

Elzenga

Citaat van: Ros op 31/03/2009 | 22:54 uur
De pot verwijt inderdaad de ketel.................

Schaamteloos is het hoe de regering ons voor de gek aan het houden is met de "opbouw" propaganda. Zelfs op de vandaag gehouden Afghanistan top droop het er af.
precies...ik kon om die reden het Journaal item hierover nauwelijks bekijken...steeds weer hollen richting het teiltje... :P

Ros

Citaat van: Enforcer op 31/03/2009 | 22:50 uur
Ik heb er geen problemen mee dat ze een spotje maken tegen het conflict in Afghanistan, maar de manier waarop vind ik bagger.

Overigens net zo bagger als die praatjes van Eimert en Jack.

Je mist de insteek en doel van het spotje. De oproep is om de oorlog te staken en daadwerkelijk iets te gaan doen aan de opbouw/vrede. Iedere dag dat er "fighting forces" aan het werk zijn in Afghanistan heeft als resultaat dat de mogelijke vrede weer een tijd opschuift met alle gevolgen voor de bevolking. Met andere woorden er is geen militaire oplossing voor hetgeen in Afghanistan aan de gang is.

Ros

De pot verwijt inderdaad de ketel.................

Schaamteloos is het hoe de regering ons voor de gek aan het houden is met de "opbouw" propaganda. Zelfs op de vandaag gehouden Afghanistan top droop het er af.


Enforcer

Ik heb er geen problemen mee dat ze een spotje maken tegen het conflict in Afghanistan, maar de manier waarop vind ik bagger.

Overigens net zo bagger als die praatjes van Eimert en Jack.

KapiteinRob

Ik ben absoluut geen SP-er, maar kan hier helemaal niet zitten. En hoe groot bord kan iemand voor z'n hoofd hebben om net als de idealistische minister van defensie te roepen dat het propaganda is? Wel eens in de spiegel gekeken, Excellentie? Of naar je woordvoerders of defensiehotemetoten die keurig roepen dat we aan het opbouwen zijn? Daarbij bind ik niet dat de inzet van de collega's aldaar hier wordt gediskwalificeerd. Of denkt MINDEF dat er niet gevloekt en geschoten wordt? Dat er geen bloed vloeit?

Hoezo is het politiek bedrijven over de rug van de militair? Ik vind dat wat gezocht.

Enforcer

Dit is politiek bedrijven over de rug van de militair. Wat mij betreft mag de subsidie uit de SP teruggehaald worden, want het is schandalig dat zo'n spotje betaald wordt met onze belastingcenten!  >:(

Hopelijk loopt dit keer de rest van het parlement weg, elke keer als er een SP'er het woord neemt.

Laurens

 DEN HAAG - ChristenUnie-minister Eimert van Middelkoop van Defensie vindt het jongste televisiespotje van de SP schaamteloos.

Het spotje hekelt de inzet van de Nederlandse troepen in Afghanistan. Terwijl bloeddruppels van het scherm druipen, begeleid door het geluid van een vuurgevecht en vloekende militairen, verschijnt de tekst 'Opbouwmissie? Hoe lang laten we ons nog voor de gek houden?' 'Schaamteloos', is het oordeel dat Van Middelkoop via een woordvoerder laat weten.

'Dit is een vorm van propaganda die zelfs de SP onwaardig is. Ik aanvaard niet dat op deze manier de professionele inzet van onze militairen wordt gediskwalificeerd.'

Welke consequenties de minister eraan verbindt nu hij de spot niet 'aanvaardt', laat de woordvoerder in het midden.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1173644.ece/Van_Middelkoop_hekelt_SP-spotje

http://www.youtube.com/watch?v=oJHsKA486x8 <-- betreffende spotje