Raket op Kamp Holland: één dode, vijf gewonden

Gestart door OWMRemco, 06/04/2009 | 22:06 uur

Piranha

Op de vlucht slaan én schieten is idd een ander verhaal, maar - afgaand op het bericht! - hier niet aan de orde. Verder deel ik in de vreugde dat er nu - wat deze .... dode betreft geen aanslagen meer te verwachten zijn.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

sgt Rob

In ieder geval zijn we blij dat de aanslagen gestopt zijn





???

Ros

Op de vlucht slaan en dan worden neergeschoten hoeft niet per saldo te betekenen dat men geen gevaar vormt. Vluchten en schieten kan natuurlijk ook.

Piranha

Citaat van: Kapitein Rob op 23/06/2009 | 12:58 uur
Citaat van: Diemaco op 23/06/2009 | 12:33 uur
Ze hebben hele bestanden van de talibanorganisatie en wie er in zit, ook al zou qasin het niet zijn geweest, dan nog verdient hij een gat tussen zn ogen voor alle andere misdaden.

Goh, en ik maar denken dat schuld in ons systeem immer pas bij een rechter vastgesteld wordt. Nee, "hij verdiende het". Het zal best, maar is dat te bepalen aan iemand die 'm voor de loop van zijn geweer krijgt? Ik neem aan dat je deze zienswijze ook in Nederland voorstaat?

Zoiets - als de redenering van Diemaco - heet dan eigenrichting. Het ging hier namelijk niet om acute zelfverdediging, als ik afga op de berichtgeving dat
CitaatQasin werd opgespoord door de samenwerkende inlichtingendiensten. Hij sloeg op de vlucht en werd neergeschoten door Australische commando's.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

KapiteinRob

Citaat van: Diemaco op 23/06/2009 | 12:33 uur
Ze hebben hele bestanden van de talibanorganisatie en wie er in zit, ook al zou qasin het niet zijn geweest, dan nog verdient hij een gat tussen zn ogen voor alle andere misdaden.

Goh, en ik maar denken dat schuld in ons systeem immer pas bij een rechter vastgesteld wordt. Nee, "hij verdiende het". Het zal best, maar is dat te bepalen aan iemand die 'm voor de loop van zijn geweer krijgt? Ik neem aan dat je deze zienswijze ook in Nederland voorstaat?

Ros

#107
Citaat van: Diemaco op 23/06/2009 | 12:33 uur
Dus ze moeten volledige tekst en uitleg gaan geven op welke manier zij hebben vastgesteld dat Qasin het waarschijnlijk brein is achter die aanslag? Ze hebben hele bestanden van de talibanorganisatie en wie er in zit, ook al zou qasin het niet zijn geweest, dan nog verdient hij een gat tussen zn ogen voor alle andere misdaden.

Misdaden......?. Als de Taliban over reguliere middelen had beschikt en het kamp aan gort had geschoten met een lading Hellfires vanaf een heli was het gewoon aan legitieme actie van de tegenstander geweest ?. Als men de strijd aangaat met een onconventionele tegenstander kan je verwachten dat zij ook onconventionele methoden en systemen zal gebruiken om de 'bezetter' het land uit te kicken.

Ros

Brein.......lekker belangrijk.  Was het Qasin niet geweest dan was er wel een andere heldere geest geweest die een dergelijke aanval zou hebben gepland.  De Taliban is eindverantwoordelijk en niet Pietje Puk of een of andere kopstuk van de Taliban.

Diemaco

Citaat van: Kapitein Rob op 23/06/2009 | 01:52 uur
Citaat van: Elzenga op 22/06/2009 | 21:45 uur
Opgeruimd staat netjes....

Daarbij maak ik uit het bericht op dat niet bewezen is dat deze Qasin het brein achter onderhavige aanslag is.


Dus ze moeten volledige tekst en uitleg gaan geven op welke manier zij hebben vastgesteld dat Qasin het waarschijnlijk brein is achter die aanslag? Ze hebben hele bestanden van de talibanorganisatie en wie er in zit, ook al zou qasin het niet zijn geweest, dan nog verdient hij een gat tussen zn ogen voor alle andere misdaden.

sgt Rob

Karst T? Denk je dat we allemaal rouwen om hem? Ik kan me goed vinden in de opmerking van elzenga.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 22/06/2009 | 21:45 uur
Opgeruimd staat netjes....

Ik neem aan dat je deze gedachtengang ook van toepassing vindt op moordend tuig in ons eigen land; gewoon neerknallen als ze op de vlucht slaan..... Daarbij maak ik uit het bericht op dat niet bewezen is dat deze Qasin het brein achter onderhavige aanslag is.

Niet voor het eerst (piraten....) concludeer ik dat je er v.w.b. tuig in het buitenland er een denkwijze op nahoudt waarvan ik vermoed dat je dit niet in Nederland voorstaat. Als mijn conclusie in deze niet juist is, hoor ik graag hoe het dan precies wel zit.

Elzenga

#102
Opgeruimd staat netjes....alleen jammer dat het volgende vuil zich al weer snel ophoopt en blijft ophopen als we geen andere oplossing bedenken...

Lex

Het brein achter de aanslag op Kamp Holland in april is gedood. Dat heeft het ministerie van Defensie vandaag bekendgemaakt.

De Talibanleider die achter de aanslag zou zitten, Mullah Qasin, werd eind mei door Australische troepen in Uruzgan gedood.

Op de vlucht
Nederlandse, Australische en Afghaanse troepen voerden in het gebied een grote operatie uit. Qasin werd opgespoord door de samenwerkende inlichtingendiensten. Hij sloeg op de vlucht en werd neergeschoten door Australische commando's.

Bij de raketaanval in april kwam de Nederlandse soldaat Azdin Chadli om het leven en raakten enkele andere soldaten gewond.


NOS teletekst, 22-06-09   

Lex

Uruzgan-gewonden nog in ziekenhuis

DEN HAAG - De vier militairen die op 6 april gewond raakten door een raketaanslag op Kamp Holland in Uruzgan, worden nog steeds behandeld in het militair hospitaal in Utrecht. De drie mannen en een vrouw werden vlak na de aanslag overgebracht naar Nederland.

Defensie wil niet ingaan op vragen over de aard van de verwondingen van de slachtoffers. Wel zei een woordvoerster vrijdag dat de vier verschillende verwondingen hebben, maar buiten levensgevaar en stabiel zijn.

Een andere militair die lichtgewond raakte, is al teruggekeerd naar Afghanistan. De soldaat was wel even naar Nederland gekomen om de uitvaart van zijn gesneuvelde collega Azdin Chadli bij te wonen.

Telegraaf, vr 24 apr 2009, 19:53

Ace1

Ik heb in de DEFENSE TECHNOLOGY INTERNATIONAL Juni 2008 nog meer info gevonden over het Thales Discus systeem gevonden

http://www.nxtbook.com/nxtbooks/aw/dti0608/index.php?startpage=30&qs=Defense+Technology+Internationaal

De info is op pagina 22 te lezen.