belasting op toeslagen

Gestart door AirMax, 06/05/2009 | 18:46 uur

Jørgen

Citaat van: Sgt Rob op 11/05/2009 | 23:03 uur
Wat ik hier http://www.defensieforum.nl/Forum/belasting_op_toeslagen-t16353.0.html;msg156835#msg156835 weergeef is zoals het reguliere belastingsysteem volgens mij werkt. Het kan best anders zijn, ik ben daar absoluut niet deskundig in, ik huur daarvoor zelf ook mensen in. Ik ben wel benieuwd of ik het bij het rechte eind heb.

De kul tussen rob en mij weerspiegelt de waanzin van het belastingstelsel. we worden betaald van belastingcenten waarover we vervolgens belasting betalen...

Het alternatief zou kunnen zijn dat alle ambtenaren vrijgesteld worden van inkomstenbelasting. Maar je denkt toch niet dat het bruto salaris dan hetzelfde zou blijven? Het maakt eigenlijk niets uit.

pewe64

En als je ht lef hebt om van deze zwaar belaste centen te sparen of een huis te kopen, mag je daar weer belasting van betalen.
Als je deze constructie als ondernemer toepast in het bedrijfsleven, kom je vast te zitten voor fraude.

sgt Rob

Wat ik hier http://www.defensieforum.nl/Forum/belasting_op_toeslagen-t16353.0.html;msg156835#msg156835 weergeef is zoals het reguliere belastingsysteem volgens mij werkt. Het kan best anders zijn, ik ben daar absoluut niet deskundig in, ik huur daarvoor zelf ook mensen in. Ik ben wel benieuwd of ik het bij het rechte eind heb.

De kul tussen rob en mij weerspiegelt de waanzin van het belastingstelsel. we worden betaald van belastingcenten waarover we vervolgens belasting betalen...

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 11/05/2009 | 22:17 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2009 | 22:10 uur
In ieder geval vind ik het van de zotte van mijn vakantiegeld bijna de helft te moeten inleveren aan de Haagsche tollenaars.
Daar wordt vervolgens míjn salaria weer van betaald

Waar jij dan weer belasting over betaalt....  :D

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2009 | 22:10 uur
In ieder geval vind ik het van de zotte van mijn vakantiegeld bijna de helft te moeten inleveren aan de Haagsche tollenaars.
Daar wordt vervolgens míjn salaria weer van betaald

KapiteinRob

In ieder geval vind ik het van de zotte van mijn vakantiegeld bijna de helft te moeten inleveren aan de Haagsche tollenaars.

sgt Rob

#14
Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2009 | 22:02 uur
Citaat van: Sgt Rob op 11/05/2009 | 19:26 uur
Ik dacht dat die functie algemeen bekend was, inmiddels

Nee hoor, alleen voor vrienden en KL-instructeurs..... ;)

Iemand nog wat zinnigs te melden over "belasting op toeslagen"?

:) Dat ben ik allebei


sgt Rob

Citaat van: Denniss op 11/05/2009 | 21:44 uur
Rang is een inkoppertje  :D

"Kapitein Rob is mijn held van vroeger. Als sergeant-majoor ben ik alleen kapitein op m'n eigen schip des levens (en stuurman op dit forum)....."
Joh?

Effe on topic.

Volgens mij moet je over alles dat je méér verdient dan je normale soldij zo'n beetje de helft aftikken, een schaal hoger dan je ingeschaald bent.
Aan het einde van het jaar blijkt dat je lang niet genoeg hebt verdiend om al je extra centjes in schaal 2 te schalen en komt er van je extra centen een behoorlijk bedrag in schaal 1 waarover je maar 1/3 aan Wouter betaalt. Van dat bedrag krijg je dus globaal 17 pct terug, even de bealstingvrije voet daargelaten.

PE, volledig fictief

de eerste 20000 eurie zijn 1/3 belast
van 20000 tot 100000 is 1/2 belast

je verdient 15000
je toeslagen zijn 8000

over 15000 betaal je 5000 tax
over 8000 betaal je 4000 tax

van die 8000 had echter 5000 in schaal 1 gemoeten, je mag immers 20000 verdienen in schaal 1
dat betekent dat je 2500 van 5000 uit schaal 2 terugkrijgt
maar 1666 over diezelfde 5000 moet betalen, een voordeel van 2500 - 1666 = 834 terug van Wouter


je zal het wel niet snappen  :'( :'(


Lex

Netto viel altijd tegen?  ::)

KapiteinRob

Citaat van: Sgt Rob op 11/05/2009 | 19:26 uur
Ik dacht dat die functie algemeen bekend was, inmiddels

Nee hoor, alleen voor vrienden en KL-instructeurs..... ;)

Iemand nog wat zinnigs te melden over "belasting op toeslagen"?

Denniss

Rang is een inkoppertje  :D

"Kapitein Rob is mijn held van vroeger. Als sergeant-majoor ben ik alleen kapitein op m'n eigen schip des levens (en stuurman op dit forum)....."

sgt Rob

#9
Citaat van: Kapitein Rob op 11/05/2009 | 18:33 uur
Citaat van: AirMax op 11/05/2009 | 16:59 uur
Ik ben best nieusgierig geworden naar wat uw functie/rang is bij de KM   :o

Rang is SMJR; functie ga ik je niet vertellen.
Ik dacht dat die functie algemeen bekend was, inmiddels

KapiteinRob

Citaat van: AirMax op 11/05/2009 | 16:59 uur
Ik ben best nieusgierig geworden naar wat uw functie/rang is bij de KM   :o

Rang is SMJR; functie ga ik je niet vertellen.

Lex

Citaat van: AirMax op 11/05/2009 | 16:59 uur
Wat is reewacht?
Reewacht is het samenstel van werkzaamheden/(wacht)diensten als een schip niet varende is en dus afgemeerd ligt.

AirMax

Citaat van: Kapitein Rob op 07/05/2009 | 18:46 uur
Citaat van: AirMax op 07/05/2009 | 18:30 uur
Kapitein Rob, bent U in dienst geweest van de KM ? Zo ja, hoe lang geleden en wat waren toen de netto bedragen voor vaartoelage?

Ik zit nog steeds in dienst en de laatste keer dat ik gevaren heb waren er nog separate toelages voor zee- en reewacht. En werd het nog in guldens uitbetaald..... :D

Ik vermoed dat het belastingtarief van 42% hiervoor geldt.

Ik ben best nieusgierig geworden naar wat uw functie/rang is bij de KM   :o

guldens.......goeie ouwe tijden :P
Wat is reewacht?

En bedankt voor de snelle reactie Kapitein Rob !