Verkoop materieel en andere wegen waarop defensie zal (moeten/kunnen) bezuinigen

Gestart door mikemans, 24/05/2009 | 19:54 uur

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 24/05/2009 | 22:35 uur
Zeker als we daarmee de overige "echt militaire" krijgsmachtdelen verder kunnen ontzien......  ;)

...puh >:(

CitaatJemig, natuurlijk had ik geen "lollig" antwoord moeten geven. Heb er alweer spijt van.......

Je oogst wat je zelf hebt gezaaid  :P

Citaathttp://www.regering.nl/verantwoordingsdag/

Het zal wel weer wat worden.

Lex

Citaat van: Laurens op 24/05/2009 | 22:26 uur
.....maar mikemans, waar is de bron, ik heb er nog niets over gezien.
Waarschijnlijk refereert mikemans naar de "Verantwoordingsdag 2009", welke op 20 mei 2009 plaatsvond.
Zie: http://www.regering.nl/verantwoordingsdag/

KapiteinRob

Jemig, natuurlijk had ik geen "lollig" antwoord moeten geven. Heb er alweer spijt van.......  ::)

Maar natuurlijk is de oplossing voor defensie simpel; hef de Kmar maar op. Alleen is het natuurlijk wel zo, en dat heb ik nimmer ontkend, dat een groot deel van de huidige Kmar-taken elders herbelegd moeten worden. Dus bezuinig je een hoop aan overhead en de kosten van een aparte organisatie an sich, maar niet op het overgrote deel van de functies waar de overheid dan via andere departementen nog steeds geld aan kwijt is. Maar in het kader dat elk departement vooral alleen naar zichzelf moet kijken, is de opheffing van de Kmar een zeer interessante optie. Zeker als we daarmee de overige "echt militaire" krijgsmachtdelen verder kunnen ontzien......  ;)

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 24/05/2009 | 21:15 uur
Ik vind dat we de hele KL maar moeten afschaffen. Alleen onze forum-onderofficieren mogen over naar de mariniers. Voor de rest worden we toch nooit meer aangevallen op eigen grondgebied, dus weg met die tanks en die andere KL-spullen.....

Yes...het is gelukt! Na jaren lang de pik te hebben gehad op de Kmar als organisatie gaat Rob eindelijk over op de Landmacht  :police:

Citaatminder marechaussees nodig op KL-basissen

Die paar wijkwachtmeesters die we per kazerne hebben zal op het budget niet erg veel gaan schelen. Waarschijnlijk mogen ze dan toch gelijk door naar schiphol :-X

.....maar mikemans, waar is de bron, ik heb er nog niets over gezien.

Denniss

Citaat van: Kapitein Rob op 24/05/2009 | 21:15 uur
Welke smiley moet ik hier nu neerzetten?  :D ,  ;D8) , of toch maar  :'( ?

Dan doe maar 8) voor je eigen veiligheid en onherkenbaarheid ;)
Heel veel minder KL-personeelskosten + verkoop overbodig materiaal + minder marechaussees nodig op KL-basissen + verkoop oud kazerneterrein = bezuinigingsronden 2009 t/m 2022 zijn een succes  ::)

KapiteinRob

Ik vind dat we de hele KL maar moeten afschaffen. Alleen onze forum-onderofficieren mogen over naar de mariniers. Voor de rest worden we toch nooit meer aangevallen op eigen grondgebied, dus weg met die tanks en die andere KL-spullen.....

Welke smiley moet ik hier nu neerzetten?  :D ,  ;D8) , of toch maar  :'( ?

Enforcer

Wanneer staat het dan precies op de agenda?

Vriesiaans: De Krijgsmacht heeft de afgelopen jaren bewezen op een zeer goede manier te kunnen draaien met minimaal 5000 vacatures. Feitelijk betekent dit dat het dus overbodige functies zijn en dat deze geschrapt kunnen worden.

Een maand of wat later: De hoeveelhied vacatures is drastisch gedaald van 7600 naar 2000. Dit is het gevolg van het actieve en succesvolle wervingsbeleid van Defensie.

mikemans

Het is zover, de nieuwe bezuinigingsronde voor Defensie staat weer aan de poort.

Wat zal het dit keer worden?

Weer een kaasschaaf operatie onder het mom van het meer expeditionair dynamisch maken van het leger?
Verdere uitholling van het personeelsbeleid, onder het mom dat de werving toch weer aantrekt?
Of weer een reorgansiatie zonder weerga, waarna er druk in de media wordt gezet dat defensie kleiner en slagvaardiger wordt gemaakt zodat we sterker en machtiger dan ooit ten velde trekken met een leger dat slechts 50% van de voorgaande sterkte heeft.

Of zou het all of the above worden?

Ondertussen lijkt het alsof we elk jaar minder overheid kunnen handhaven dan het jaar ervoor, waar zou al dat geld nu eigenlijk blijven?