Nederlandse militair omgekomen in Duitsland

Gestart door Lex, 03/06/2009 | 14:49 uur

De stip

Citaat van: Kapitein Rob op 03/06/2009 | 16:34 uur
Citaat van: ANP op 03/06/2009 | 14:49 uur
De marechaussee onderzoekt onder meer, zoals altijd bij incidenten, of nalatigheid dan wel verwijtbaar handelen heeft geleid tot het noodlottige incident.

Prio 1 is natuurlijk een kandidaat zoeken voor "Barbertje moet hangen".....

"Spijkers op laag water zoeken" !  ???

Ik heb het vermoeden dat er binnenkort een MDD-er gaat uitleggen dat het geheel te wijten was aan de militair zelf.  ???

Enforcer

Citaat van: Lex op 03/06/2009 | 19:51 uur
In het RTL-4 nieuws is zojuist vermeld dat het gaat om een ongeval met een handvuurwapen.

Een Glock?! Tja, daar moet ik Sgt Rob in gelijk geven. Veel gezwaai.  :'(

sgt Rob

Citaat van: Lex op 03/06/2009 | 19:51 uur
In het RTL-4 nieuws is zojuist vermeld dat het gaat om een ongeval met een handvuurwapen.

Durf het haast niet te zeggen, maar eigenlijk is de kans dan nog groter dat er een derde in het spel is... je moet ze af en toe eens zien zwaaien met die dingen...

Lex

In het RTL-4 nieuws is zojuist vermeld dat het gaat om een ongeval met een handvuurwapen.

sgt Rob

Je moet het wel erg bont maken wil je jezelf met een diemaco zodanig kunnen raken dat je er aan overlijdt.

waarmee ik bedoel dat de kans groot is dat er een derde in het spel is geweest

Gozo

Citaat van: Kapitein Rob op 03/06/2009 | 16:34 uur
Citaat van: ANP op 03/06/2009 | 14:49 uur
De marechaussee onderzoekt onder meer, zoals altijd bij incidenten, of nalatigheid dan wel verwijtbaar handelen heeft geleid tot het noodlottige incident.

Prio 1 is natuurlijk een kandidaat zoeken voor "Barbertje moet hangen".....

Waar lees je dat, Rob? Het lijkt me toch normaal dat men onderzoekt of er verwijtbaar gehandeld is? Het kan ook eigen schuld slachtoffer zijn, maar dat moet je dus wel eerst uitzoeken.

KapiteinRob

Citaat van: ANP op 03/06/2009 | 14:49 uur
De marechaussee onderzoekt onder meer, zoals altijd bij incidenten, of nalatigheid dan wel verwijtbaar handelen heeft geleid tot het noodlottige incident.

Prio 1 is natuurlijk een kandidaat zoeken voor "Barbertje moet hangen".....

Lex

#1
DEN HAAG - 
Bij een schietoefening in Duitsland is woensdagochtend een Nederlandse militair omgekomen. Het is de 25-jarige soldaat der tweede klasse Tareq Ahmadi. Dat heeft het ministerie van Defensie woensdag bekendgemaakt. De familie van het slachtoffer is inmiddels geïnformeerd.

Het incident had rond tien uur woensdagochtend plaats tijdens een schietoefening op de schietbaan van het NAVO-oefenterrein Bergen-Hohne, niet ver van Hanover en Bremen. De militair overleed ter plekke, aldus Defensie. Tijd om hem nog naar een ziekenhuis te brengen was er niet.

De Koninklijke Marechaussee en de Onderzoeksraad voor Veiligheid onderzoeken de toedracht. Soldaat Ahmadi is afkomstig van de 11de Luchtmobiele brigade. De marechaussee onderzoekt onder meer, zoals altijd bij incidenten, of nalatigheid dan wel verwijtbaar handelen heeft geleid tot het noodlottige incident.

ANP, wo 03 jun 2009, 15:05