Ophoging AOW leeftijd

Gestart door Lex, 05/06/2009 | 23:10 uur

Lex

Citaat van: Enforcer op 14/06/2009 | 23:03 uur
Terwijl ik toch echt het idee heb dat het meer de oudere mensen zijn die graag zien dat godsdienst en politiek samen gaan.
Voor mijn beleving: wat versta jij onder "de oudere mensen?"

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 14/06/2009 | 22:56 uur
Citaat van: Enforcer op 14/06/2009 | 22:41 uur
Je hebt op korte termijn er alleen de mensen mee die tegen hun AOW leeftijd aanhangen.

Die pak je dan wel meteen dubbel. Niet alleen krijgen ze later AOW, ze mogen er ook nog langer aan meebetalen.

En nog blijft het CDA erg stabiel. Terwijl ik toch echt het idee heb dat het meer de oudere mensen zijn die graag zien dat godsdienst en politiek samen gaan.

KapiteinRob

Citaat van: Enforcer op 14/06/2009 | 22:41 uur
Je hebt op korte termijn er alleen de mensen mee die tegen hun AOW leeftijd aanhangen.

Die pak je dan wel meteen dubbel. Niet alleen krijgen ze later AOW, ze mogen er ook nog langer aan meebetalen.

Enforcer

Het hele AOW verhaal zou op korte termijn soieso geen zoden aan de dijk zetten heb ik mij laten vertellen. Persoonlijk zou ik het ook helemaal niet begrijpen dat dit meteen veel helpt. Je hebt op korte termijn er alleen de mensen mee die tegen hun AOW leeftijd aanhangen. Dat is relatief maar een klein aantal mensen tov de rest van de bevolking.

pewe64

|Een tijd geleden las ik nog een bericht in de krant dat als de economie zo blijft draaien als nu, de pensioenfondsen binnen een aantal jaren weer op hun wettelijke dekking zaten. Hierdoor zou de ophoging van de AOW premie niet meer noodzakelijk zijn.

mikemans

gaat gewoon gebeuren, we gaan langzaamaan terug naar het begin van de industriële revolutie toen de baas gewoon alles kon maken en doen wat hij maar wilde. Een beetje zoals de kinderarbeid in china. ;)

Enforcer

Citaat van: pewe64 op 06/06/2009 | 02:05 uur
Weer een duidelijke vorm van politieke arrogantie.
Ik hoop dat men door de uitkomst van de EU verkiezingen een beetje wakker wordt.
Ik weet al waarop ik (weer) ga stemmen!!

Het is overigens weer Donner (CDA) die met zeer ziekelijke opmerkingen/gedachten komt. Die man die leeft echt op een andere planeet.

pewe64

Weer een duidelijke vorm van politieke arrogantie.
Ik hoop dat men door de uitkomst van de EU verkiezingen een beetje wakker wordt.
Ik weet al waarop ik (weer) ga stemmen!!

Enforcer

Wat is er dan nog sociaal aan de PvdA?

Het kabinet wil verder gaan praten over normen en waarden terwijl men éénzijdig bestaande afspraken los gaat laten? Gisteren met z'n drieën nog omgerekend 58 zetels. Dat is net iets meer als 1/3 van de bevolking die in deze hopeloze regering gelooft. Wanneer wordt die 1/3 wakker?!

Lex

FNV: Plan kabinet wekt geen vertrouwen

Dit is een origineel persbericht.

"Het kabinet maakt het wel heel erg bont", dat is de eerste reactie van FNV-bestuurder Wilna Wind op het vandaag door het kabinet gepresenteerde voorstel in het kader van de houdbaarheid van de overheidsfinanciën.

"In het kabinetsvoorstel wordt niet alleen uitgegaan van de AOW naar 67, maar worden ook gelijkertijd de pensioenen van mensen aangepakt. Daarnaast dreigt het kabinet, wanneer sociale partners niet doen wat het kabinet zegt, cao's niet meer algemeen verbindend te verklaren. Verder wekt het kabinet de suggestie dat zelfs nog verdere ophoging dan 67 jaar een optie is. De belofte om te komen met een regeling voor zware beroepen neemt het kabinet impliciet terug. Wel winkelt zij selectief in een aantal SER-adviezen", aldus FNV-bestuurder Wilna Wind.

Wind: "Het stuk is wel erg brutaal en getuigt niet van enig gevoel voor wat er aan de hand is in de samenleving". "Dat kunnen we beter, zowel qua inhoud als qua draagvlak". De bezuiniging op de AOW die minister Donner voorstelt om reparatie van de economische crisis te betalen, is volgens haar onnodig en oneerlijk. Er zijn vele alternatieven mogelijk die de lasten wel eerlijk verdelen.

In het sociaal akkoord dat sociale partners in maart met kabinet en werkgevers hebben afgesloten is afgesproken dat de Sociaal Economische Raad (SER) een advies gaat uitbrengen voor de bezuiniging op de AOW-leeftijd die minister Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voorstelt. Die bezuinigingsmaatregel treft ongemeen hard de lagere en middeninkomens. Volgens de FNV zijn er andere bezuinigingen mogelijk, waarbij de sterkste schouder de zwaarste lasten dragen. Tijdens het FNV-congres drie weken geleden presenteerde de FNV 'Samen werken voor de AOW'. Daarin staan alle alternatieven op een rij.

FNV, Publicatietijd: 05/06/2009 21:27