Queen Elizabeth class Aircraft Carriers

Gestart door Lex, 29/06/2009 | 22:09 uur

Ronald Elzenga

#194
Citaat van: Thomasen op 04/07/2017 | 21:49 uur
Ik lees dat die 2500kg payload meeneemt. De installatie zal wel 500kg zijn.
Denk dat 200kg Fuell optimistisch is. Een  F35 neemt 8000 kg fuel mee. Heb je dus  6 van  die heli's nodig om een buddypaar vol te douwen.
Super idee.
De V22 heeft ook beperkte capaciteit in verhouding tot zijn gewicht en grootte. Belangrijkste rol is denk ik de F-35Bs vlak na opstijgen max. vol te tanken. Dus de tankers blijven dicht bij de carrier(groep). Je gaat een V-22 vol brandstof denk ik ook niet ver van je carrier met vijandelijke dreiging laten rondvliegen. V-22 niet verkeerd in deze rol, maar blijft een groot en duur toestel. En ik lees niet echt dat de Britten er alleen vanaf zien wegens de kosten. Maar gezien weer de grootte van de nieuwe carriers zou het een optie blijven ja. Of er moet een "racer" uitvoering van de EH101 in ontwikkeling zijn?!

Ronald Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/07/2017 | 21:22 uur
Dan is het echt goedkoper om een aantal V22 aan te schaffen. zeker gezien het beperkte aantal B's welke (vooralsnog) worden aangeschaft.
Mogelijk wachten de Britten op de volgende generatie snelle helikopters...of gaan straks voor de AW609.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 04/07/2017 | 21:15 uur
Of inderdaad buddy-refueling (ben benieuwd of dat ook bij de F35 gaat gebeuren..vroeg er al eerder naar) of grote tankvliegtuigen die vanuit allerlei bases in de wereld beschikbaar zijn om bij te tanken.

Dan is het echt goedkoper om een aantal V22 aan te schaffen. zeker gezien het beperkte aantal B's welke (vooralsnog) worden aangeschaft.

Ronald Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/07/2017 | 16:13 uur
Hun enige keuze, als men dat wil,  is de V-22 in een tanker rol
Of inderdaad buddy-refueling (ben benieuwd of dat ook bij de F35 gaat gebeuren..vroeg er al eerder naar) of grote tankvliegtuigen die vanuit allerlei bases in de wereld beschikbaar zijn om bij te tanken.

Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 04/07/2017 | 17:19 uur
Zij komen er vanzelf achter welke capaciteit wordt gemist als de USMC een paar tanker Ospreys (tijdelijk) op hun carriers laat stationeren.

Of het beeld dat een Britse F-35B door een Rafale M wordt bijgetankt  ;D

Dat denk ik ook want feit is dat de F35B wat armlengte tekort komt.

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/07/2017 | 16:51 uur
Bekend, ze beperken zich zelf.

Zij komen er vanzelf achter welke capaciteit wordt gemist als de USMC een paar tanker Ospreys (tijdelijk) op hun carriers laat stationeren.

Of het beeld dat een Britse F-35B door een Rafale M wordt bijgetankt  ;D
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

#187
Citaat van: ARM-WAP op 04/07/2017 | 16:30 uur
UK.gov confirms it won't be buying V-22 Ospreys for new aircraft carriers
https://www.theregister.co.uk/2017/03/24/uk_rules_out_v22_osprey_queen_elizabeth_carriers/

idd, al eerder aangehaald. Maar de MV-22 is wel nu de enigste oplossing voor de UK met betrekking op een air to air refueling mogelijkheid. en ook nog een enigszins van de plank aankoop, omdat de US Navy wel voor deze optie gaat.

Een stationering van Osprey's op de QE zou het meer een LHA zijn dan carrier.

Eigenlijk is het van de zotte dat een schip van 70.000 ton met een lengte van 280 meter niet voorzien is van een catapult en dus nu alleen geschikt voor het gebruik van de F-35B. Verkeerde bezuiniging en daardoor een zeer grote beperking van de mogelijkheden.

Straks alleen de F-35B en de rest is allemaal een helicopter type wat gestationeerd kan worden op de QE. In de huiige uitvoering van de QE is het meer een Landing Platform Helicopter LPH/ LHA dan een carrier. 

jurrien visser (JuVi op Twitter)


ARM-WAP


Sparkplug

Citaat van: ARM-WAP op 04/07/2017 | 15:54 uur
Ik stel mezelf de vraag hoe effectief een Britse Combat Air Patrol bestaande uit F-35B's zal zijn in vergelijking met een CAP bestaande uit Rafales of Super Hornets?

Voor wat betreft de F-35B en de Rafale M wordt het interessant welke van de twee als eerste een Meteor zou kunnen lanceren.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 04/07/2017 | 15:58 uur
En de Britten hebben zo nu toe nog geen air to air refueling mogelijkheid vanaf hun schepen voor de F-35B

Hun enige keuze, als men dat wil,  is de V-22 in een tanker rol

Harald

Citaat van: ARM-WAP op 04/07/2017 | 15:54 uur
Ik stel mezelf de vraag hoe effectief een Britse Combat Air Patrol bestaande uit F-35B's zal zijn in vergelijking met een CAP bestaande uit Rafales of Super Hornets?
Die ski-jump geeft hen alvast een voordeel t.o.v. het USMC die slechts over een vlak dek beschikken.
Vooral de Time On Station / Loiter en de optimale afstand verwijderd van de groep zullen interessant om weten zijn.

En de Britten hebben zo nu toe nog geen air to air refueling mogelijkheid vanaf hun schepen voor de F-35B

ARM-WAP

Ik stel mezelf de vraag hoe effectief een Britse Combat Air Patrol bestaande uit F-35B's zal zijn in vergelijking met een CAP bestaande uit Rafales of Super Hornets?
Die ski-jump geeft hen alvast een voordeel t.o.v. het USMC die slechts over een vlak dek beschikken.
Vooral de Time On Station / Loiter en de optimale afstand verwijderd van de groep zullen interessant om weten zijn.

Ronald Elzenga

Citaat van: Thomasen op 04/07/2017 | 13:28 uurDaarom is de vergelijking met andere carriers ook mank, je moet het vergelijken met wat je tegenkomt. En dat zijn dus de luchtmachten van de komende 50 jaar.
Ik geloof niet dat de wereldvrede is uitgebroken en we alleen nog op politiemissies gaan.
Daar houden de Britse carriers en ook LHDs met F35Bs zich wel staande tegen denk ik. Als zij dan wel volledig voorzien zijn van al hun middelen, dus geen bezuiniging op AEW of CIWS en andere actieve hard-kill systemen en sensoren. Daar schuilt namelijk denk ik het grootste gevaar. Dat door bezuinigingen die zaken ondermaats worden.