Queen Elizabeth class Aircraft Carriers

Gestart door Lex, 29/06/2009 | 22:09 uur

JdL

Citaat van: Huzaar1 op 01/10/2020 | 17:52 uur
Het is maar of je aan een zee ligt..
Dat wordt al ruimschoots gecompenseerd door het verschil in Defensiebudget, zoals genoemd 11 miljard vs 2,2 miljard.
Dat Hongarije bijna negen miljard minder aan Defensie besteed en toch geld heeft voor Leopards, Lynxen en PZH's is niet alleen omdat ze geen marine hebben. Dit komt ook omdat wij een grotere focus hebben op (broodnodige) high-tech speeltjes voor de Klu: F-35, Apache en Chinook. Nuttige systemen, maar duurder in aanschaf en gebruik dan gevechtsvoertuigen.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Huzaar1

Citaat van: JdL op 01/10/2020 | 16:55 uur
Het is maar waar je je focus legt, landmacht of luchtmacht. De Hongaren vliegen met een enkel squadron Grippens en een handje vol verouderde Hinds.

Het is maar of je aan een zee ligt..
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

JdL

Citaat van: Harald op 24/09/2020 | 16:40 uur
Zo dacht ik ook ... maar toen bekeek ik even de defensie budgetten van de landen .. NL 11 miljard vs HO 2,2 miljard ... tja..  :hrmph:
Het is maar waar je je focus legt, landmacht of luchtmacht. De Hongaren vliegen met een enkel squadron Grippens en een handje vol verouderde Hinds.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

High Explosives on the High Sea



UNITED KINGDOM
09.29.2020
Photo by 1st Lt. Zachary Bodner
3rd Marine Aircraft Wing 

Marine Sgt Cody Jackson, LCpl Hunter Soileau, CWO Charles White and Cpl Charlton Hale transport Guided Bomb Unit (GBU) 12 Paveway II's to an F-35B Joint Strike Fighter on the flight deck of Her Majesty's Ship Queen Elizabeth, at sea on 29 September, 2020. The GBU-12 integrates an advanced guidance system to convert conventional gravity bombs into precision guided munitions. During the UK's Carrier Strike Group global deployment next spring, VMFA-211 will provide strategic allies and sovereign fleet commands the full range of military capabilities.

https://www.dvidshub.net/image/6373436/high-explosives-high-sea
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Guns on Deck, History is Made



UNITED KINGDOM
09.28.2020
Photo by 1st Lt. Zachary Bodner
3rd Marine Aircraft Wing 

LtCol Joseph Freshour, the commanding officer of Marine Fighter Attack Squadron (VMFA) 211, accelerates as he prepares to launch from the deck of Her Majesty's Ship (HMS) Queen Elizabeth armed with a Gun Pod Unit (GPU) - 9/A, at sea on 28 September, 2020. Freshour became the first F-35B Joint Strike Fighter pilot to fly from the deck of HMS Queen Elizabeth while carrying a GPU. This milestone continues VMFA-211's preparation for the United Kingdom's Carrier Strike Group global deployment.

https://www.dvidshub.net/image/6372944/guns-deck-history-made
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 24/09/2020 | 16:17 uur
Echter heeft Hongarije weer geen marine of een breed uitgeruste luchtmacht.

Zo dacht ik ook ... maar toen bekeek ik even de defensie budgetten van de landen .. NL 11 miljard vs HO 2,2 miljard ... tja..  :hrmph:

Sparkplug

Citaat van: Reinier op 24/09/2020 | 16:04 uur
Mij ook.
Landen zoals Hongarije bestellen wel 44 nieuwe 2A7+ en een 20 tal PhZ2000, maar Nederland heeft geen 'geld' noch ambitie om 44 nieuwe tanks aan te schaffen.  :mad:

Echter heeft Hongarije weer geen marine of een breed uitgeruste luchtmacht.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Reinier

Citaat van: Oorlogsvis op 24/09/2020 | 15:58 uur
Dat irriteert me mateloos ...18 tanks leasen ...nog te gierig om je knip te trekken voor 18 tanks
Mij ook.
Landen zoals Hongarije bestellen wel 44 nieuwe 2A7+ en een 20 tal PhZ2000, maar Nederland heeft geen 'geld' noch ambitie om 44 nieuwe tanks aan te schaffen.  :mad:

Dat de Britten samenwerken met US Marines kan ik nog wel begrijpen. Die hebben een pak meer ervaring met vliegdekschepen. Voordat de Britten die kennis weer onder knie hebben, kan je het beter afkijken en samenwerken. En ze hebben de aantallen F-35's gewoon nog niet om hun schepen te vullen (geen idee eigenlijk of ze überhaupt genoeg F-35's zullen hebben daarvoor).

Oorlogsvis

Citaat van: Reinier op 24/09/2020 | 15:53 uur
Ach, wij leasen 18 tanks bij de Duitsers, dat is ook diep triest.
Dat irriteert me mateloos ...18 tanks leasen ...nog te gierig om je knip te trekken voor 18 tanks

Reinier

Citaat van: Huzaar1 op 24/09/2020 | 15:16 uur
Het is echt heel triest eigelijk dit.
Ach, wij leasen 18 tanks bij de Duitsers, dat is ook diep triest.

Huzaar1

Het is echt heel triest eigelijk dit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: ARM-WAP op 24/09/2020 | 13:42 uur
Leuk voor de Amerikanen... op deployment op een schip van de Britse vrienden...
Sneu voor de Britten... als platform dienen voor een ander land omdat men zelf de toestellen (nog) niet heeft...

Aan de ene kant is dat inderdaad jammer, maar aan de andere kant kan RN/RAF ook weer van USMC leren. Vergeet niet dat de Harrier GR.9 sinds 2010 en de Sea Harrier FRS.2 zelfs sinds 2006 niet meer worden gebruikt. Alles moet weer worden opgebouwd.

Afgezien van de kosten is het een bewuste keuze geweest om de F-35B mondjesmaat geleverd te krijgen. Ze willen geen grote hoeveelheid van Block 3F naar Block 4 upgraden.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

ARM-WAP

Citaat van: Sparkplug op 24/09/2020 | 10:43 uur
F-35B Lightning II Joint Strike Fighters assigned to Marine Fighter Attack Squadron (VMFA) 211 "The Wake Island Avengers" and the United Kingdom's Lightning 617 Squadron shortly after embarking onboard HMS Queen Elizabeth on 22 September, 2020, off the coast of the United Kingdom. (Royal Navy Photo)
Leuk voor de Amerikanen... op deployment op een schip van de Britse vrienden...
Sneu voor de Britten... als platform dienen voor een ander land omdat men zelf de toestellen (nog) niet heeft...

Sparkplug

VIDEO: Marine F-35Bs Underway on U.K. Aircraft Carrier

https://news.usni.org/2020/09/23/video-marine-f-35bs-underway-on-u-k-aircraft-carrier




F-35B Lightning II Joint Strike Fighters assigned to Marine Fighter Attack Squadron (VMFA) 211 "The Wake Island Avengers" and the United Kingdom's Lightning 617 Squadron shortly after embarking onboard HMS Queen Elizabeth on 22 September, 2020, off the coast of the United Kingdom. (Royal Navy Photo)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.