vrijheid in keuze brigade.

Gestart door TomP..., 06/07/2009 | 14:53 uur

KapiteinRob

Los daarvan is het offtopic.

Rob
Forumbeheerder

Lex

Citaat van: hudinie op 02/01/2010 | 20:41 uur
ik haat de KMAR !
Dat is jouw goed recht, maar het zou je sieren om er een verklaring aan toe te voegen met de reden, opdat wij als leden weten wat dat is.

TomP...

Citaat van: Dekker op 07/07/2009 | 22:07 uur
Je moet maar hopen dat je naar je eigen voorkeur kan.

Want het kan ook dat er bijv:
15 naar den helder moeten
35 naar schiphol
4 naar heerlen

en dat 40 mensen naar schiphol willen.. dan kan je gaan loten en hebben 5 mensen pech en die worden dan in den helder of heerlen geplaatst.

als aanvulling:

De plekken die er zijn voor bijv. de wachtmeesters worden voordat de Ambv voorbij is, aan de groep voorgelegd en deze krijgen dan de kans om deze zelf te verdelen. Wanneer dit niet lukt moet je maar hopen op een mooi plekje

OWMRemco

Zouzo moet je er bij defensie van uit gaan dat je doordeweeks van huis bent. Bij de KMar is het nog makkelijk, en kan je vaak gewoon naar huis. De KMar bied ook gewoon huisvesting aan op zowel schiphol als op andere lokaties waar je eventueel tewerk kan worden gezet als dit erg ver van je huis is.

KapiteinRob

Citaat van: Kaarslicht op 08/10/2009 | 19:16 uur
maar alleen als je daar verplicht moet gaan is wel moeilijk, stel je woont best wel ver van Amsterdam Schiphol vandaan? Dan zou het echt balen zijn ja.

Ja, balen zeg dat je bij defensie ook nog wel eens ergens wordt neergeplant waar je huis niet (in de buurt) staat..... :P

Kaarslicht

Citaat van: Enforcer op 07/10/2009 | 14:17 uur
Citaat van: hi_magrebi op 05/10/2009 | 22:13 uur
Citaat van: Dekker op 07/07/2009 | 22:07 uur
Je moet maar hopen dat je naar je eigen voorkeur kan.

Want het kan ook dat er bijv:
15 naar den helder moeten
35 naar schiphol
4 naar heerlen

en dat 40 mensen naar schiphol willen.. dan kan je gaan loten en hebben 5 mensen pech en die worden dan in den helder of heerlen geplaatst.
Hahaha volgens mij is Schiphol een gewilde locatie, daar zou ik ook wel eens geplaatst willen worden als ik naar de Marechaussee ga :P

Ik zou wat meer onderzoek doen. Overigens is dat een kerncompetentie om bij de KMar te mogen werken. Vorig jaar zijn er een flink aantal verplicht naar Schiphol gestuurd, waar men niet blij mee was.
Dat is wel jammer, ik vindt Schiphol een mooie plaats, maar alleen als je daar verplicht moet gaan is wel moeilijk, stel je woont best wel ver van Amsterdam Schiphol vandaan? Dan zou het echt balen zijn ja.

Enforcer

Citaat van: hi_magrebi op 05/10/2009 | 22:13 uur
Citaat van: Dekker op 07/07/2009 | 22:07 uur
Je moet maar hopen dat je naar je eigen voorkeur kan.

Want het kan ook dat er bijv:
15 naar den helder moeten
35 naar schiphol
4 naar heerlen

en dat 40 mensen naar schiphol willen.. dan kan je gaan loten en hebben 5 mensen pech en die worden dan in den helder of heerlen geplaatst.
Hahaha volgens mij is Schiphol een gewilde locatie, daar zou ik ook wel eens geplaatst willen worden als ik naar de Marechaussee ga :P

Ik zou wat meer onderzoek doen. Overigens is dat een kerncompetentie om bij de KMar te mogen werken. Vorig jaar zijn er een flink aantal verplicht naar Schiphol gestuurd, waar men niet blij mee was.

hi_magrebi

Citaat van: Dekker op 07/07/2009 | 22:07 uur
Je moet maar hopen dat je naar je eigen voorkeur kan.

Want het kan ook dat er bijv:
15 naar den helder moeten
35 naar schiphol
4 naar heerlen

en dat 40 mensen naar schiphol willen.. dan kan je gaan loten en hebben 5 mensen pech en die worden dan in den helder of heerlen geplaatst.
Hahaha volgens mij is Schiphol een gewilde locatie, daar zou ik ook wel eens geplaatst willen worden als ik naar de Marechaussee ga :P

Dekker

Je moet maar hopen dat je naar je eigen voorkeur kan.

Want het kan ook dat er bijv:
15 naar den helder moeten
35 naar schiphol
4 naar heerlen

en dat 40 mensen naar schiphol willen.. dan kan je gaan loten en hebben 5 mensen pech en die worden dan in den helder of heerlen geplaatst.

MichaelCabo

Je kiest al voor een brigade tijdens de opleiding, in de afronding van de AMBV,  net voordat je aan je functie opleiding begint en daar kom je dan eerst na je opleiding terecht.
Dan na een aantal jaar kun je op een andere brigade solliciteren..

TomP...

#1
Ik vraag me af in hoeverre de keuze vrij staat om te kiezen voor een brigade na de opleiding van wachtmeester?
Weet iemand hier misschien meer over?

groeten tom.