Venezuela koopt Russische wapens

Gestart door Lex, 06/08/2009 | 10:39 uur

IPA NG

Kom op zeg, gun ze eens een vervanger, dat is toch gewoon logisch en geen teken van een militaire wapen opbouw.
Dingen zijn gewoon sterk verouderd, die werden bij de rijke landen al uit dienst gehaald rond 1970 :o.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ros

Citaat van: IPA op 06/08/2009 | 16:22 uur
Nu hebben ze alleen wat oude franse tanks, die zullen wel aan vervangung toe zijn.

AMX 13 Main Battle Tank !!!!  ;D

Mijn militaire carriere is ooit begonnen als chauffeur op dit modern wapensysteem. Jammerlijk gezakt voor het rijden op de weg vanwege collateral damage  ::)

IPA NG

Nou dan moeten we maar gauw onze defensie belofte aan aruba en curaçoa opgeven :angel:
Bonaire, St. Eustatius en Saba zijn teminste wijs en willen een beter toekomst.

Over welk type gaat het?
T-90?
Toch geen tweedehandsjes.
Nu hebben ze alleen wat oude franse tanks, die zullen wel aan vervangung toe zijn.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Ros

De angst om Aruba of Curacao lijkt mij niet nodig. Chavez mag dan een raar manneke zijn......maar gek is hij zeker niet. Het gaat er, denk ik, om een vuist te maken richting Colombia en om het Russisch belang nog eens te onderstrepen.

En natuurlijk om de VS te provoceren..........een stokpaardje van Chavez.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 06/08/2009 | 15:56 uur
Citaat van: Elzenga op 06/08/2009 | 15:52 uur
Misschien Commissaris voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba Henk Kamp wel weer ;)

Hoezo maakt(e) Henk Kamp dan stampei? Ik ken hem alleen maar van niet door hem te uiten beloftes doen, natuurlijk van "slagerij Kamp" en de perfecte PR dat-ie zo gezien zou zijn bij de militairen.
in 2006 als Minister....
Kamp noemde Chávez op 9 maart een onverdraagzame volkspopulist met veel geld "die met grote ogen kijkt naar de snippertjes voor de kust van Venezuela, die onderdeel vormen van het Nederlands Koninkrijk". Daarmee doelde Kamp op de eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao.

Kamp zei verder dat de Nederlandse krijgsmacht een aanval van Venezuela gemakkelijk kan pareren omdat het land met slechts een tweedehands marineschip geen enkele partij zou zijn voor de Nederlandse marine. Op de Antillen en Aruba ontstond grote commotie over de uitspraken van Kamp, die volgens sommige Antilliaanse politici als een oorlogsverklaring kan worden opgevat.

http://www.nu.nl/algemeen/705450/president-venezuela-noemt-kamp-pion-van-washington.html

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 06/08/2009 | 15:52 uur
Misschien Commissaris voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba Henk Kamp wel weer ;)

Hoezo maakt(e) Henk Kamp dan stampei? Ik ken hem alleen maar van niet door hem te uiten beloftes doen, natuurlijk van "slagerij Kamp" en de perfecte PR dat-ie zo gezien zou zijn bij de militairen.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 06/08/2009 | 15:28 uur
De afstand met Aruba is inderdaad ongeveer 30 kilometer; met Curacao meer dan het dubbele. Wat echter de zin zou zijn om op zo'n afstand te gaan knallen is mij een raadsel. De "eigen" raffinaderijen in puin schieten of zo?
ik denk dat het meer om het "dreigingsbeeld" gaat...als Venezuela deze middelen zou krijgen zal er vast wel weer een Nederlandse politicus stampei gaan maken...Misschien Commissaris voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba Henk Kamp wel weer ;)

Elzenga

Citaat van: cabez op 06/08/2009 | 15:38 uur
Kom hier later nog op terug,ken nl een Arubaan die dat "stukkie"heeft overgezwommen dus ik neem aan dat hij dat wel weet.
Back on topic ;)
google earth is best nauwkeurig hoor ;)

cabez

Kom hier later nog op terug,ken nl een Arubaan die dat "stukkie"heeft overgezwommen dus ik neem aan dat hij dat wel weet.
Back on topic ;)

KapiteinRob

Citaat van: cabez op 06/08/2009 | 15:29 uur
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat het 30 km is.
Het schiereiland ligt op 15 km en is vanaf Aruba,op heldere dagen te zien.

IK heb het even op google maps gekeken en het inderdaad een kilometer of 30. Maar datgene wat jij geregeld ziet is volgens mij een berg/heuvel die een stuk verder landinwaarts staat.....  ;)

cabez

#9
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat het 30 km is.
Het schiereiland ligt op 15 km en is vanaf Aruba,op heldere dagen te zien.
Het is ook geen "eigen"raffinaderij (Amerikaans bedrijf).
Raffinaderij is overigens te koop.

KapiteinRob

De afstand met Aruba is inderdaad ongeveer 30 kilometer; met Curacao meer dan het dubbele. Wat echter de zin zou zijn om op zo'n afstand te gaan knallen is mij een raadsel. De "eigen" raffinaderijen in puin schieten of zo?

Enforcer

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit 70 km is.

Die tanks gaan dan toch ingezet worden aan de grens met Colombia?

Lex

Iemand enig idee hoe groot de afstand is tussen Venezuela en bijvoorbeeld Aruba?

Elzenga

Citaat van: Laurens op 06/08/2009 | 14:46 uur
kilometertje of 4 á 5... Zal niet veel meer zijn. 'onze' Eilandjes zijn veilig
dan heeft men artillerie of MLRS met een bereik van minimaal 30 km nodig...zo snel dat wordt aangeschaft nog maar eens terug komen hierop ;)