Venezuela koopt Russische wapens

Gestart door Lex, 06/08/2009 | 10:39 uur

Elzenga

Citaat van: Lex op 12/09/2009 | 20:26 uur
Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 20:20 uur
Ik verwacht nog de Su-35 en lange afstands SAM's als belangrijkste aankopen. Mischien nog artillerie ofzo.
En reken maar dat hij het Nucleaire pad verder gaat bewandelen.
Venezuela zal zich ook moeten gaan voorbereiden op een tijd zonder olie en gas :angel:...en staat vrij daarvoor ook een nucleaire oplossing te kiezen. Er is nergens een verdrag waarin staat dat dit niet mag omdat we de president van een land niet zo sympathiek vinden.

Elzenga


IPA NG

Ach ja, hij wel...
Niet dat Venezuala zoveel voorstelt militair gezien, en ze zullen dan ook nooit echt wat gaan voorstellen ben ik bang.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 20:20 uur
Ik verwacht nog de Su-35 en lange afstands SAM's als belangrijkste aankopen. Mischien nog artillerie ofzo.
En reken maar dat hij het Nucleaire pad verder gaat bewandelen.

IPA NG

Citaat van: Lex op 12/09/2009 | 18:58 uur
Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 18:37 uur
Alles wat hij heeft is oude meuk, behalve alles wat recent ingekocht is.
..... en wat hij in de toekomst nog zal aankopen, in ruil voor olie.  :angel:


Ik verwacht nog de Su-35 en lange afstands SAM's als belangrijkste aankopen.
Mischien nog artillerie ofzo.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 18:37 uur
Alles wat hij heeft is oude meuk, behalve alles wat recent ingekocht is.
..... en wat hij in de toekomst nog zal aankopen, in ruil voor olie.  :angel:

IPA NG

Alles wat hij heeft is oude meuk, behalve alles wat recent ingekocht is.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Laurens

en de overige 90% is oude meuk....en chavez is ook niet gek. Die snapt heus wel dat er nog van z'n "boy's with toys" overblijft als hij rare dingen gaat doen.

IPA NG

Citaat van: Laurens op 12/09/2009 | 17:19 uur
zolang het maar bij oude meuk blijft....

Iskander oude meuk?
Ik wed dat Jack er jaloers op is.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex


Laurens

zolang het maar bij oude meuk blijft....

Ace1

Citaat van: Elzenga op 12/09/2009 | 15:42 uur
Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 15:17 uur
Wikipedia zegt ongeveer 280km bereik voor het export model (de E).

Kunnen ze dan ook de Antillen we bereiken, en wat hebben wij?
Geen SM-3's in ieder geval:hrmph:
Aruba en Curaçao liggen inderdaad binnen bereik.

Ligt Bonaire dan ook niet binnen het bereik?

Elzenga

Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 15:17 uur
Wikipedia zegt ongeveer 280km bereik voor het export model (de E).

Kunnen ze dan ook de Antillen we bereiken, en wat hebben wij?
Geen SM-3's in ieder geval:hrmph:
Aruba en Curaçao liggen inderdaad binnen bereik. Maar voor offensieve inzet lijkt het systeem me hier onbruikbaar. Ik mag tenminste aannemen dat de Venezolanen de bevolking bij een invasie niet van zich willen vervreemden. Voor afschrikking van een aanval op Venezuela lijkt het me meer bruikbaar. Mocht Nederland zich laten lenen om een toekomstig militair optreden van waarschijnlijk Amerika te faciliteren vanaf de eilanden. 

IPA NG

Wikipedia zegt ongeveer 280km bereik voor het export model (de E).

Kunnen ze dan ook de Antillen we bereiken, en wat hebben wij?
Geen SM-3's in ieder geval:hrmph:
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Elzenga

Citaat van: IPA op 12/09/2009 | 14:40 uur
300km?
Is dat dan de Iskander-E?
Of bedoelt men een AA raket?
Dat zou best eens de Iskander-E kunnen zijn ja...Chavez spreekt over "they don't fail"...gezien de recente inzet in het conflict tussen Rusland en Georgië zou hij wel eens daar op kunnen doelen..