Russia in talks on buying French warship

Gestart door Lex, 06/08/2009 | 20:10 uur

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/05/2015 | 12:16 uur
Nogmaals: ik ook niet, ik ben alleen nieuwsgierig naar de bron..

Idd, ik ook. Zag het gisteren ook al een paar keer voorbij komen, ook in de Telegraaf trouwens.

Citaat
Volgens het Franse medium Europe1 moet Parijs de schepen kwijt om de aanzienlijke schade van deze wanprestatie ten aanzien van Rusland te beperken. Er zou belangstelling voor de schepen zijn in onder meer Australië, Argentinië, Canada, China, Egypte, Nederland en Portugal.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 17/05/2015 | 12:14 uur
Ik zie het er niet van komen, maar dat verbouwen is niet zo belangrijk lijkt me, doen we immers met het meerendeel van het materieel dat we kopen.

Nogmaals: ik ook niet, ik ben alleen nieuwsgierig naar de bron..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#308
Citaat van: Zander op 17/05/2015 | 11:55 uur
Er zijn niet zo veel landen met redelijk ambitieuze amfibische capaciteiten.
Wij hebben een relatief grote amfibische vloot.
Mogelijk is de Kdm opgevallen en is alles gebaseert op mogelijkheden en ambitie??

Dat is idd de vraag.

Een fictief voorzetje voor Nederland:

We gaan inniger samenwerken met Duitsland, een amfibisch onderdeel is onderdeel van deze samenwerking (feit) om dit te bespoedigen zal de NL-D amfibische eenheid onder NL commando komen (geen feit maar aanneembaar).

Om de samenwerking vorm te geven (zoals Hennis recent schreef, "als je wil carpoolen, dan zal je zelf ook een auto moeten inbrengen"  wordt de Rotterdam verkocht aan Duitsland en schaft NL een Mistral aan (fictie).

Een dergelijke vergroting van capaciteiten heeft behoeft aan extra helicopters (feit), laat de Duitsers nu 20-22 NH90 in een pool willen onderbrengen (feit), deze pool zou een NL-D feestje kunnen zijn. (fictie)

Resultaat: een zomaar potente amfibische NL/D eenheid met een vliegende start.


dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/05/2015 | 11:35 uur
In diverse media wordt, sinds een aantal dagen, een rijtje potentiële Mistral kopers genoemd, diverse keren kom ik het zelfde rijtje tegen: Portugal, India, Argentinië, Autralië en Nederland

Ik ben toch benieuwd als ik me beperkt tot Nederland wat de bron van dit "gerucht" is, immers ik zie op termijn een Mistral achtig schip wel toegevoegd worden aan de KM (als vervanging van de Rotterdam in het volgende decennium) maar zeker niet deze volgens Russiche specs gebouwde Mistrals die vervolgens voor vele miljoenen verbouwd zouden moeten worden om op NAVO standaard gebracht te worden...

Iemand?

Als voorbeeld: in het Frans:

http://www.centre-presse.fr/article-388827-mistral-russes-br-ou-comment-le-vent-a-tourne.html#.VVhQ-JzvSdk.twitter

Ik zie het er niet van komen, maar dat verbouwen is niet zo belangrijk lijkt me, doen we immers met het meerendeel van het materieel dat we kopen.

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/05/2015 | 11:49 uur
Lijkt mij ook het meest voor de hand liggend... blijft de vraag hoe komt Nederland in dit rijtje?

Er zijn niet zo veel landen met redelijk ambitieuze amfibische capaciteiten.
Wij hebben een relatief grote amfibische vloot.
Mogelijk is de Kdm opgevallen en is alles gebaseert op mogelijkheden en ambitie??
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: HermanB op 17/05/2015 | 11:48 uur
Zet mijn vraagtekens bij Canada. Je hebt niet zoveel aan een LHD als je geen heli's hebt die je mee kunt nemen.

:angel: kwestie van bestellen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 17/05/2015 | 11:45 uur
Je vergeet dat de Canadezen ook niet zo heel ruim in hun budget zitten.
Ik zet mijn geld op India.

Lijkt mij ook het meest voor de hand liggend... blijft de vraag hoe komt Nederland in dit rijtje?

HermanB

Zet mijn vraagtekens bij Canada. Je hebt niet zoveel aan een LHD als je geen heli's hebt die je mee kunt nemen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 17/05/2015 | 11:41 uur
Lijkt mij heel bijzonder als wij daar in trappen.
Dat zou de doodsteek zijn voor Schelde/Damen.

De doodsteek voor Damen is wellicht iets te dramatisch al kan ik me niet voorstellen dat een eventuele LHD die aan de KM wordt toegevoegd geen Damen product is.

Zander

#301
Je vergeet dat de Canadezen ook niet zo heel ruim in hun budget zitten.
Daarnaast is hun amfibische capaciteit 0,0.
En er zijn veel te weinig geschikte maritieme heli's beschikbaar bij hun marine.
Ik zet mijn geld op India.
People are sheep

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 17/05/2015 | 11:35 uur
In diverse media wordt, sinds een aantal dagen, een rijtje potentiële Mistral kopers genoemd, diverse keren kom ik het zelfde rijtje tegen: Portugal, India, Argentinië, Autralië en Nederland

Ik ben toch benieuwd als ik me beperkt tot Nederland wat de bron van dit "gerucht" is, immers ik zie op termijn een Mistral achtig schip wel toegevoegd worden aan de KM (als vervanging van de Rotterdam in het volgende decennium) maar zeker niet deze volgens Russiche specs gebouwde Mistrals die vervolgens voor vele miljoenen verbouwd zouden moeten worden om op NAVO standaard gebracht te worden...

Iemand?

Als voorbeeld: in het Frans:

http://www.centre-presse.fr/article-388827-mistral-russes-br-ou-comment-le-vent-a-tourne.html#.VVhQ-JzvSdk.twitter

Australie gaat hem niet worden die hebben al 2 nieuwe LHD's. Argentinië en Portugal hebben zo en zo geen centen daarvoor net als Nederland. Ik gok op Canada omdat deze schepen gebouwd zijn aan de arctische eisen. India en Egypte hebben ook interesse.
Canada en India zijn 2 potentiële kopers.

Zander

Lijkt mij heel bijzonder als wij daar in trappen.
Dat zou de doodsteek zijn voor Schelde/Damen.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

In diverse media wordt, sinds een aantal dagen, een rijtje potentiële Mistral kopers genoemd, diverse keren kom ik het zelfde rijtje tegen: Portugal, India, Argentinië, Autralië en Nederland

Ik ben toch benieuwd als ik me beperkt tot Nederland wat de bron van dit "gerucht" is, immers ik zie op termijn een Mistral achtig schip wel toegevoegd worden aan de KM (als vervanging van de Rotterdam in het volgende decennium) maar zeker niet deze volgens Russiche specs gebouwde Mistrals die vervolgens voor vele miljoenen verbouwd zouden moeten worden om op NAVO standaard gebracht te worden...

Iemand?

Als voorbeeld: in het Frans:

http://www.centre-presse.fr/article-388827-mistral-russes-br-ou-comment-le-vent-a-tourne.html#.VVhQ-JzvSdk.twitter

Sparkplug

France Submits Proposals to Terminate Deal on Mistral Ships with Russia

Sputnik news | May 15, 2015

MOSCOW --- Paris handed over its proposals to Russia on possible ways to terminate the contract for the delivery of two Mistral-class helicopter carriers to Russian Navy, Kommersant newspaper reported Friday.

The offers imply the return to the Russian side about 785 million euros ($865 million), which it can obtain only after the written consent of its government on the sale of the ships to any third party without any reservations, Kommersant said, citing sources in the sphere of military and technical cooperation.

Moscow disapproves the motion since the costs and losses of Russia due to the breach of the contract are estimated at about 1.163 billion euros ($1.32 billion). Moreover, Russia does not intend to issue any re-export permit before the money is returned, according to Kommersant.

Russia and France sealed a $1.5-billion deal for two Mistral-class ships in 2011. The handover of the first ship was slated for November 2014, but the ceremony did not take place. French President Francois Hollande put the delivery on hold, citing alleged interference by Moscow in the Ukrainian crisis.

Russia has repeatedly denied its involvement in the Ukrainian conflict, and has condemned France's failure to deliver on its contractual obligations.

On April 22, Hollande said Paris would return Moscow's payment for the warships if the contract is terminated.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/163681/france-offers-to-terminate-mistral-deal%3A-russia.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 10/05/2015 | 11:57 uur
Hmm, oke. Dit vindt Franrijk helemaal oke?
Thales ook? En alle organisaties die bij de Mistrals betrokken zijn? Je kunt er vanuit gaan dat je technologie, speerpunten van desbetreffende organisaties worden gestolen, gekopieerd en goedkoper op de markt gebracht.

Vreemd dat die Chinezen zo enorm boven alles en iedereen staan dat ze dit kunnen doen.
Geen enkel ander land zou hiermee weg komen. Voertuigen, systemen, die worden al jaar en dag gekopieerd in de hele wereld, maar een geheel schip met alles wat daarbij hoort... Stapje verder.

Overigens trekken de chinezen niets aan van rechten aan men kopieert gewoon een produkt kijk maar naar diverse auto´s.


http://www.birminghampost.co.uk/business/business-news/jaguar-land-rover-live-evoque-9085017