OPV: geschikt of ongeschikt

Gestart door KapiteinRob, 17/08/2009 | 19:20 uur

Parera


Parera

Citaat van: Flyguy op 04/07/2022 | 08:22 uur
Slecht nieuws voor een budget schip. Kans dat dit exit Zeeland betekent.

Indien het zover komt dan moeten we dat maar accepteren en hopen dat de KM het schip vervangen kan door een 3e ASWF. In de toekomst dan ook maar een 2e OPV (vroegtijdig) vervangen door een extra ASWF waardoor we niet de vloot uitbreiden maar wel onze slagkracht behoorlijk verhogen.

Het vOPV/vLPD zal dan invulling moeten geven aan de capaciteit die we op dat moment missen (eventueel door 6 LPX's aan te kopen).

Robert2

Wat is een WMI en wat doet het?

Flyguy

Citaat van: Thomasen op 04/07/2022 | 09:41 uur
Dan heb je geen beste CWB wacht.
Benieuwd hoe de WMI het heeft gedaan.
Ik heb met hem gesproken, het was een lange nacht 😬

Harald

Citaat van: Flyguy op 04/07/2022 | 08:22 uur
Slecht nieuws voor een budget schip. Kans dat dit exit Zeeland betekent.
Idd, ben bang dat het schroot wordt.

CitaatDe brandweer schaalde een half uur na de eerste melding van 01:18 uur op naar "zeer grote brand", zo valt te lezen op onder andere Alarmeringen.nl.

CitaatNu was het echt raak aan boord van de Zeeland. Rond 03:00 uur was de brand onder controle.

Melding brand 1:18 uur + 30 min. = 1.48 opschaling naar "zeer grote brand".... 3:00 brandmeester, maar dan brandt het nog wel !
Dus een dik uur is het "zeer grote brand"geweest


Brand meester is een verkorte weergave van de zin 'We zijn de brand meester'.
Het is het sein dat de brandweer afgeeft voor de situatie waarin de brand onder controle is. In principe betekent dit sein dat de brand met de aanwezige mensen en het materieel bestreden kan worden en er geen versterking (opschaling) meer nodig is.

Het sein brand meester betekent dus niet dat de brand helemaal geblust is.

Flyguy

Slecht nieuws voor een budget schip. Kans dat dit exit Zeeland betekent.

artemivanov

https://marineschepen.nl/nieuws/Brand-aan-boord-Zeeland-040722.html

CitaatAan boord van patrouilleschip Zr.Ms. Zeeland woedde vannacht anderhalf uur brand. Het zou zijn gegaan om een grote brand. Er was niemand aan boord van het schip.

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 09/06/2022 | 21:13 uur
Deze mogen ze van mij onder elk schip plaatsen hoor. Is allang geen innovatie meer (ja, voor de KM, maar er varen al jaren schepen met de Hullvane).
Hullvane verdient zich vrij snel terug in de brandstof besparing, vermindert de acceleraties in zeegang, én, niet geheel onbelangrijk, verkleint de onderwater geluidssignatuur. Daarom was één van de vMFF renders ook voorzien van een hullvane. Waarvan ik hoop dat ze die ook gaan krijgen.

Dit dus.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/06/2022 | 20:03 uur
Ja daar ben ik het mee eens, maar niet al te veel van dit soort snufjes en innovaties op alle schepen uitvoeren. Leuk om te doen bij 1 schip voor de toekomst maar op de overige schepen puur investeren op wat nodig is.
Deze mogen ze van mij onder elk schip plaatsen hoor. Is allang geen innovatie meer (ja, voor de KM, maar er varen al jaren schepen met de Hullvane).
Hullvane verdient zich vrij snel terug in de brandstof besparing, vermindert de acceleraties in zeegang, én, niet geheel onbelangrijk, verkleint de onderwater geluidssignatuur. Daarom was één van de vMFF renders ook voorzien van een hullvane. Waarvan ik hoop dat ze die ook gaan krijgen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Master Mack

Als het resultaat goed is gewoon de andere drie ook doen. Stel dat ze nog 8 jaar door moeten max benutten.

Parera

Citaat van: Master Mack op 09/06/2022 | 19:59 uur
Voorlopig de 4 OPV's gewoon een flinke MLU geven want de vervanging is er Voorlopig niet.

Ja daar ben ik het mee eens, maar niet al te veel van dit soort snufjes en innovaties op alle schepen uitvoeren. Leuk om te doen bij 1 schip voor de toekomst maar op de overige schepen puur investeren op wat nodig is.

Master Mack

Voorlopig de 4 OPV's gewoon een flinke MLU geven want de vervanging is er Voorlopig niet.

Parera

Nu ook met video beelden  8) Ik hoop dat het bij de modificatie van 1 OPV blijft, wat mij betreft stoppen we zo min mogelijk geld in die dingen en gaat al het geld naar fatsoenlijke opvolgers.


Parera

Hull Vane delivers its largest 'underwater spoiler' to date to Dutch Navy



The first Hull Vane for the Royal Netherlands Navy has been delivered in Den Helder. This Dutch invention of the company bearing the same name consists of a submerged transom wing that improves efficiency and seakeeping while reducing noise. This Hull Vane will be installed in early 2023 on the aft ship of HNLMS Groningen.

It all started with a presentation of a paper in Washington D.C. back in 2015. Hull Vane BV, the Wageningen-based company with exclusive rights to the patented invention, had calculated that their submerged wing could reduce annual fuel costs by thirteen per cent on HNLMS Groningen, a 108-metre ocean-going patrol vessel of the Holland Class. After this study, interest was raised at the Defence Materiel Organisation (DMO), a division of the Dutch Ministry of Defence (MOD).

Further research work was done to increase the performance, and to ensure the structural integrity during the integration. The main objective was to optimise sailing characteristics, while maximising operability. These studies were carried out for DMO and financed by "MIND", short for "Military Innovation by Doing".

https://swzmaritime.nl/news/2022/06/09/hull-vane-delivers-its-largest-underwater-spoiler-to-date-to-dutch-navy/

Parera

Ondanks de discussie wordt er toch geinvesteerd in de OPV's

DSA 2022: RNlN OPVs to Feature Hull Vane Appendage

DSA 2022: RNlN OPVs to Feature Hull Vane Appendage
Hydrodynamic Device Improves Signature and Fuel Consumption

The Royal Netherlands Navy (RNlN) will refit one of its four Holland-class OPVs with a hydrodynamic appendage from Hull Vane BV to make the warship stealthier and more fuel efficient.

The wing-shaped stern-mounted steel appendage is designed to reduce the ship's wake, and dampen its motions while on high seas. "The appendage generates an accelerated flow of water over its upper surface, producing a low-pressure region behind the vessel. This interacts with the vessel's wake to suppress the stern wave in much the same way as a bulbous bow supresses a vessel's bow wave," a company official told MON.

The technology can be applied to both new and existing warship types, such as OPVs, MCMs, corvettes, frigates and destroyers. "The Hull Vane reduces not only a vessel's life-cycle costs but also its build costs, as the ship needs less engine power to reach its intended top speed," said the company official. In the case of the Holland-class OPV, Hull Vane is expected to reduce fuel consumption by at least 10%, he added.

Construction of the appendage for the RNLN ship is almost complete, but no information has emerged as to when the vessel will be fitted with the device. Only one vessel is covered by the current procurement – there is, as yet, no indication as to when – or whether – other vessels might be so equipped.

Gabriel Dominguez at DSA for MON