vrouwen bij de infanterie

Gestart door tanjateng, 12/09/2009 | 10:06 uur

Enforcer

Citaat van: EstherLandmacht op 02/11/2010 | 11:29 uur
Citaat van: Cigarz op 01/11/2010 | 22:13 uur
Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:42 uur
Arrogantie? gewoon pure passie

dat zegt inderdaad wat over mij omdat ik meer dan gemiddelde kennis heb vergaard doordat ik wat meer mensen om me heen heb die een militaire loopbaan hebben of hadden.
De arrogantie slaat niet op jouw vermeende kennis van het militaire leven, maar op jouw waarde oordeel over de intelligentie van V&V leerlingen tov VWO leerlingen...

Het is toch gewoon een feit dat vwo een 'moeilijkere' opleiding is dan mbo2 of mbo3.. Sorry hoor maar dat is gewoon eerlijk hoe ik dat zei en dat jij dat zo opvat is jou probleem..

Voor het niveau van een VWO'er zou je beter na mogen denken over de manier waarop jij je bewoordingen kiest.

"Het liefste zou ik ook wat ouder zijn geweest of wat dommer zodat ik gewoon lekker V&V zou kunnen gaan doen!" is wat je schreef. Feitelijk laat je je denigrerend uit over mensen van V&V. Bovendien kun jij met VWO ook makkelijk het niveau V&V aan. Dat je daar dan zelf niet voor kiest is jouw keuze.

Als jij je straks op een dergelijke manier uitspreekt ten opzichte van je manschappen, dan zul je ze niet meer meekrijgen en dan is je leiderschap tot een inefficiënt niveau gedaald.

Het theorie boekje is mooi, de praktijk is anders. Ik heb mensen met hoge cijfers op HBO niveau voorbij zien komen, die snoeihard onderuit gegaan zijn omdat zij het niet konden vertalen naar het juiste niveau, of de theorie niet in praktijk konden brengen. Je gaat van kennis, naar begrip naar vaardigheden. Die laatste 2, daar kom je pas op de KMA achter.

Terug naar vrouwen bij de infanterie: daar geldt feitelijk hetzelfde. Je moet volledig mee kunnen komen op het niveau van de mannen en anders moet je iets anders gaan zoeken. Dat geldt net zo goed voor de mannen die het niveau niet halen.

EstherLandmacht

Citaat van: Cigarz op 01/11/2010 | 22:13 uur
Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:42 uur
Arrogantie? gewoon pure passie

dat zegt inderdaad wat over mij omdat ik meer dan gemiddelde kennis heb vergaard doordat ik wat meer mensen om me heen heb die een militaire loopbaan hebben of hadden.
De arrogantie slaat niet op jouw vermeende kennis van het militaire leven, maar op jouw waarde oordeel over de intelligentie van V&V leerlingen tov VWO leerlingen...


Het is toch gewoon een feit dat vwo een 'moeilijkere' opleiding is dan mbo2 of mbo3.. Sorry hoor maar dat is gewoon eerlijk hoe ik dat zei en dat jij dat zo opvat is jou probleem..

~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

Iris

Ik vind het hartstikke stoer, die jongens die rennen over een veld met hun geweer en putjes graven! Straalt een hoop mannelijkheid uit  :heart:
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

SMI de Boer

Citaat van: yelloow op 01/11/2010 | 23:57 uur
Ik snap al niet wat iemand uberhaupt leuk vindt aan infanterie... zo stoer is putjes graven en kaput gehen met een rugzak echt niet hoor.
Dit is wel de domste opmeking die ik op diit forum ben tegengekomen. Ze bestaan dus echt  :mad:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: yelloow op 01/11/2010 | 23:57 uur
Ik snap al niet wat iemand uberhaupt leuk vindt aan infanterie... zo stoer is putjes graven en kaput gehen met een rugzak echt niet hoor.
Ach ja, zo zou men ook kunnen zeggen wat vind je nou aantrekkelijk aan de KM?
Met x aantal pax op een slingerend vaartuig ..... geen privacy ..... geen mogelijkheden tot contacht met thuisfront via skype, messenger, hyves etc.

yelloow

Ik snap al niet wat iemand uberhaupt leuk vindt aan infanterie... zo stoer is putjes graven en kaput gehen met een rugzak echt niet hoor.

Iris

Esther heeft volgens mij niet zo veel levenservaring. Als je nooit de deur uit gaat en de tv en internet als bronnen hebt... Dan word je visie wel heel zwart wit.

3 jaar lang: de 3e en 4e klas en een jaar op de MTS heb ik tussen de mannen gezeten als enige dame.  Dan weet je wel het verschil tussen mannen en vrouwen! Gelukkig heb ik er 3 jaar later een leuk vriendje aan over houden plus een wijsheid die ik nooit zal vergeten. Ik ben gelukkig een stuk ijdeler geworden. Ga de deur niet uit zonder mascara.

Als vrouw kan je nooit lichamelijk op het niveau van een man presteren. The girls zitten met hardlopen in de weg als je begrijpt wat ik bedoel... En lees maar mijn vorige post, staat wel een interessante link bij ove de verschillen tussen mannen en vrouwen.

(hèhè, komt wel bekend voor he)
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Cigarz

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:42 uur
Arrogantie? gewoon pure passie

dat zegt inderdaad wat over mij omdat ik meer dan gemiddelde kennis heb vergaard doordat ik wat meer mensen om me heen heb die een militaire loopbaan hebben of hadden.
De arrogantie slaat niet op jouw vermeende kennis van het militaire leven, maar op jouw waarde oordeel over de intelligentie van V&V leerlingen tov VWO leerlingen...


A.J.

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:27 uur
Nee, zeker niet. Maar ik ben een beetje verbaasd dat iemand opeens compleet van het onderwerp af gaat en een zijweg gaat nemen >>

Maargoed, praktijk is altijd anders dan theorie en dat weet ik ;)
Je kan het allebei niet los van elkaar zien, dus het is gelijk denk ik

Okee, ik las het ff anders.

EstherLandmacht

Citaat van: SMI de Boer op 01/11/2010 | 21:45 uur
Citaat van: Cigarz op 01/11/2010 | 21:38 uur

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:25 uur...Het liefste zou ik ook wat ouder zijn geweest of wat dommer zodat ik gewoon lekker V&V zou kunnen gaan doen!...
De arrogantie die uit die zin spreekt, is wat mij betreft meer dan dom genoeg!

deze stond ook op mijn lijst om aan te halen, maar jij was me voor, Esther trapt me ongemerkt behoorlijk tegen de schenen omdat mijn zoon met genoeg IQ bedeeld is om een voortgezette opleiding te gaan maar er juist voor gekozen heeft om via VEVA onder aan de ladder te beginnen om maar niks van een loopbaan te missen cq over te slaan

Idd dat wilde ik ook toen ik mn overgang van drie naar vier vwo had, maargoed, uiteindelijk toch een push gevonden om nog door te studere en zo mezelf ook nog es te overwinnen :P
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

SMI de Boer

Citaat van: Cigarz op 01/11/2010 | 21:38 uur

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:25 uur...Het liefste zou ik ook wat ouder zijn geweest of wat dommer zodat ik gewoon lekker V&V zou kunnen gaan doen!...
De arrogantie die uit die zin spreekt, is wat mij betreft meer dan dom genoeg!

deze stond ook op mijn lijst om aan te halen, maar jij was me voor, Esther trapt me ongemerkt behoorlijk tegen de schenen omdat mijn zoon met genoeg IQ bedeeld is om een voortgezette opleiding te gaan maar er juist voor gekozen heeft om via VEVA onder aan de ladder te beginnen om maar niks van een loopbaan te missen cq over te slaan
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

EstherLandmacht

Citaat van: Cigarz op 01/11/2010 | 21:38 uur
Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:19 uur...Van toeten nog blazen weten is een opmerking die hier volkomen misplaatst is want mijn kennis inzake defensie is bovenmodaal vergeleken bij leeftijdgenoten...
Zegt dat iets over jou of over je leeftijdsgenoten. Ook jouw klasgenoten weten voor wat betreft het militaire leven 'van toeten noch blazen' en daar ga ik om die reden ook niet mee in discussie over dit soort zaken.

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:25 uur...Het liefste zou ik ook wat ouder zijn geweest of wat dommer zodat ik gewoon lekker V&V zou kunnen gaan doen!...
De arrogantie die uit die zin spreekt, is wat mij betreft meer dan dom genoeg!



Arrogantie? gewoon pure passie

dat zegt inderdaad wat over mij omdat ik meer dan gemiddelde kennis heb vergaard doordat ik wat meer mensen om me heen heb die een militaire loopbaan hebben of hadden.
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

SMI de Boer

Esther, je hebt onveranderd het voordeel van de twijfel, echt. en ik geloof in al mijn pupillen tot ze afhaken, of dat nou met parachutespringen is of met eten uit blik. Wrsc in tegenstelling tot waarde Cigarz waarvoor je je eerst moet bewijzen. Maar je ziet zoveel mannetjes en vooral vrouwtjes voortijdig de brui er aan geven... Dat je met twee gehersenspoelden (de cdo en de smi) tegenover je staande houdt en niet gelijk van een forum verdwijnt zoals vele spijkerbroeken toont mij dat je ballen hebt, al zitten ze bij jou wat hoger
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:19 uur...Van toeten nog blazen weten is een opmerking die hier volkomen misplaatst is want mijn kennis inzake defensie is bovenmodaal vergeleken bij leeftijdgenoten...
Zegt dat iets over jou of over je leeftijdsgenoten. Ook jouw klasgenoten weten voor wat betreft het militaire leven 'van toeten noch blazen' en daar ga ik om die reden ook niet mee in discussie over dit soort zaken.

Citaat van: EstherLandmacht op 01/11/2010 | 21:25 uur...Het liefste zou ik ook wat ouder zijn geweest of wat dommer zodat ik gewoon lekker V&V zou kunnen gaan doen!...
De arrogantie die uit die zin spreekt, is wat mij betreft meer dan dom genoeg!


EstherLandmacht

Citaat van: Lex op 01/11/2010 | 21:35 uur
Citaat van: Cigarz op 01/11/2010 | 21:14 uur
Ja, maar ik ga toch niet in discussie met een snotneusje uit 5 VWO die van toeten noch blazen weet...
Waarom is iemand uit 5 VWO een "snotneusje"?

Haha dat vroeg ik me dus ook al af, waarschijnlijk met de 'levenservaring'.. XD
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~