youtubedump

Gestart door dudge, 06/10/2009 | 19:28 uur

Ace1

Hitler's Stealth Fighter — National Geographic


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Voor de hele oude tankers  ;D

Little Willie - The world's first tank.

http://www.youtube.com/watch?v=3fLCdNudUxk&feature=related

dudge

#477
De Kiwi's blijven goed bezig met hun videotjes..






Elzenga


Elzenga

B-2 Stealth Bomber - Red Flag (2012)


Elzenga

Citaat van: dudge op 20/05/2012 | 13:38 uurSoms schiet je bewust naast de tegenstander omdat er eigen eenheden in dat gebied zitten. Door in de richting van de vijand, te vuren, maar niet op ze, hebben zij toch het idee onder vuur te liggen, en dwing je ze in dekking. Of dat hier ook zo is kan ik niet goed zien, beelden zijn erg donker, en met een laptop in de tuin werkt dat niet lekker samen, dus maar een paar stukken gezien.
Een M134 Gateling staat niet bekend om zijn precisie-vuur...en hoewel die indruk qua uitspraken wordt gewekt zie je duidelijk aan het bewegen van de loop dat dit ook niet de bedoeling is. Mogelijk vuurde men op reeds door burgers verlaten quala's waar alleen nog vijandelijke strijders zaten...maar anders is er veel gevaar voor colleteral damage...al is het effect op dikke muren niet zo groot vermoed ik...al vuurt men ook een AT4 af. Ik vroeg me dit gewoon af...ook om het beter te begrijpen. Want dit soort beelden lenen zich zeer goed anders voor anti-Westerse propaganda.

dudge

Citaat van: Elzenga op 19/05/2012 | 11:47 uur
SF, ODA in contact
Wat is de zin van al die vuurkracht? of dikke muren waar ze patronen niet eens doorheen gaan? explain please!!

Soms schiet je bewust naast de tegenstander omdat er eigen eenheden in dat gebied zitten. Door in de richting van de vijand, te vuren, maar niet op ze, hebben zij toch het idee onder vuur te liggen, en dwing je ze in dekking. Of dat hier ook zo is kan ik niet goed zien, beelden zijn erg donker, en met een laptop in de tuin werkt dat niet lekker samen, dus maar een paar stukken gezien.

dudge

Eerste landing van RAF voyager in Malta:



vertrek:

Ace1

#471
Citaat van: Elzenga op 19/05/2012 | 11:47 uur
Wat is de zin van al die vuurkracht? of dikke muren waar ze patronen niet eens doorheen gaan? explain please!!

De zin van de vuurkracht weet ik niet, maar ze gebruiken een M134 Gateling met 7,62 mm munitie, de  M134 Gateling staat bekend om zijn vuurkracht maar 7,62 mm munitie is niet geschikt om door muren heen te gaan, in dit geval had men beter kunnen kiezen voor een Browning M2 QCB machinegeweer met 12,7 mm. De Browning M2 QCB is beter bekend onder de naam  .50
Overigens is een .50 niet geschikt om muren te beschieten die van gewapend beton zijn.

Elzenga

SF, ODA in contact



Wat is de zin van al die vuurkracht? of dikke muren waar ze patronen niet eens doorheen gaan? explain please!!

Marc66

Attentie hier de brug....., wie heeft de heli met dit weer zo ver richting de boeg geplaatst? Ivm het slechte weer kan het schip gaan bewegen! UIT!

Heftig weertje waar die lui in zaten, ik geloof dat ik een beetje zeeziek word  :sick:

Nikehercules

#468
Arme heli :P


Elzenga


Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 14/05/2012 | 11:38 uurErvan uitgaande dat forumlid 5m@sh_1up helivlieger is, hecht ik toch ook nog wel wat waarde aan zijn woorden dat de NH-90 zoals wij hem krijgen niet geschikt is voor hetgeen het DHC uitvoert in niet-maritieme missies. Dan zal je blijkbaar toch een andere uitvoering moeten hebben. Of die voldoet, hoor ik dan ook graag van de gebruiker. Waarbij de gebruiker (de JSF-adoratie in gedachten hebbende) dat toch wel even wat meer gedegen zal moeten aantonen dan het hosannageroep voor een min of meer papieren straaljager waar nog zoveel mee mis is. Niet in de plaatste plaats de prijs....
Dat de marine NH90s niet geschikt zijn voor "paarse" transporttaak is een mening die ik deel met 5m@sh_1up. Maar zijn mening dat de NH90 als geheel niet zou deugen, dus ook de transportversie met laadklep, deel ik niet. Is hier lange discussie over geweest. Ga ik niet herhalen.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 14/05/2012 | 11:25 uur
prima heli...zo snel mogelijk 17a22 stuks voor de Nederlandse Krijgsmacht ter vervanging van de Cougars....

Ervan uitgaande dat forumlid 5m@sh_1up helivlieger is, hecht ik toch ook nog wel wat waarde aan zijn woorden dat de NH-90 zoals wij hem krijgen niet geschikt is voor hetgeen het DHC uitvoert in niet-maritieme missies. Dan zal je blijkbaar toch een andere uitvoering moeten hebben. Of die voldoet, hoor ik dan ook graag van de gebruiker. Waarbij de gebruiker (de JSF-adoratie in gedachten hebbende) dat toch wel even wat meer gedegen zal moeten aantonen dan het hosannageroep voor een min of meer papieren straaljager waar nog zoveel mee mis is. Niet in de plaatste plaats de prijs....