Open Dagen Defensie in 2010

Gestart door Lex, 11/12/2009 | 21:15 uur

Iris

Ik kom morgen met een kikkertje, en die is niet groen! HAH!



Nissan Micra K-12 '07 techno grey 1.3 66pk, 930 kilo 1 tot 100 in 30 min

Maar komt er verder echt, echt echt niemand naar de landmachtdagen of is iedereen er vandaag al? :'(
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Elzenga

Citaat van: Lex op 28/05/2010 | 22:53 uur
Op naar Havelte.  :devil:
ga zo maffen en dan morgenvroeg op weg in mijn kleine tank ;D...ben hem alleen vergeten te camoufleren...en hopelijk niet teveel IDDs onderweg ;-)..

(ja ik schrijf bewust IDDs...;-)....want over die andere maak ik geen grapjes...)

KapiteinRob

Maar wel verbazingwekkend dat deze PR op de pvda-site staat vermeld......

Lex

Ach ja, het charme offensief van de KL is begonnen met het uitspraken van CLAS dat de KL continu bij machte moet zijn om 2 missies simultaan te draaien.
Daarnaast ook nog de plannen mbt Fort Hood.
En als basis natuurlijk ook de "Verkenningen".
Timmeren an de weg?  :angel:

KapiteinRob



Citaat van: www.pvda.nl op 28/05/2010 | 22:51 uur
Door middel van demonstraties en static shows kunnen bezoekers zien dat de landmacht een belangrijke bijdrage levert aan vrede en veiligheid overal ter wereld, onder de meest uiteenlopende klimatologische omstandigheden. Of het nu in de tropische hitte van het Afrikaanse continent is of in de vrieskou rond de poolcirkel; de professionals van de landmacht voeren hun taken uit.

Misschien dat ze op de pvda-site even aan kunnen geven waar de landmacht momenteel "in de vrieskou rond de poolcircel" een belangrijke bijdrage levert aan vrede en veiligheid?

Citaat van: www.pvda.nl op 28/05/2010 | 22:51 uur
Het Nederlandse publiek ervaart tijdens deze dagen wat de landmacht en Defensie betekenen voor de vrede en veiligheid in Nederland én voor mensen waar ook ter wereld.

Nou ja, overal ter wereld? In Afrika, om maar wat te noemen, laten we de mensen lekker verrekken.....

Lex


Lex

Angelien Eijsink aanwezig bij Landmachtdagen 2010

Plaats:Havelte
Datum:29 mei 2010Aanvang:09:00 uur
Locatie:Johannes Postkazerne, Johannes Postweg 7

Angelien is op uitnodiging van de Commandant der Landstrijdkrachten op zaterdag 29 mei aanwezig bij de Landmachtdagen 2010. Hét landmachtevenement van het jaar, de Landmachtdagen, vinden plaats op 29 en 30 mei op de Johannes Postkazerne in Havelte (Drenthe). Ook dit jaar wordt de beproefde formule toegepast van static shows, demonstraties en veel activiteiten waarbij bezoekers zelf de handen uit de mouwen mogen steken.


Het thema dit jaar is 'Mee op missie'. Door middel van demonstraties en static shows kunnen bezoekers zien dat de landmacht een belangrijke bijdrage levert aan vrede en veiligheid overal ter wereld, onder de meest uiteenlopende klimatologische omstandigheden. Of het nu in de tropische hitte van het Afrikaanse continent is of in de vrieskou rond de poolcirkel; de professionals van de landmacht voeren hun taken uit.

Tijdens de Landmachtdagen kunnen de bezoekers met vrijwel alle onderdelen van de landmacht kennismaken. De organisatie is dit jaar in handen van 43 Gemechaniseerde Brigade. Deze brigade is dankzij zijn, al dan niet gepantserde, voertuigen over grotere afstanden snel inzetbaar voor uiteenlopende taken. Met ongeveer 3.000 medewerkers is het een van de grootste werkgevers in Noord-Nederland.

De bezoekers aan de Landmachtdagen 2010 worden uitgedaagd om op 29 en 30 mei 'mee te gaan op missie'. Het Nederlandse publiek ervaart tijdens deze dagen wat de landmacht en Defensie betekenen voor de vrede en veiligheid in Nederland én voor mensen waar ook ter wereld.

De kern van 43 Gemechaniseerde Brigade wordt gevormd door pantservoertuigen, zoals het verkenningsvoertuig Fennek en Leopard gevechtstanks. Inmiddels beschikt het eerste bataljon van deze brigade ook over het nieuwste infanteriegevechtsvoertuig CV90. Al deze voertuigen komen live in actie tijdens demonstraties, maar bezoekers kunnen ze ook van binnen bekijken bij de verschillende static shows.

Voor meer informatie, bekijk de website van Defensie. (www.defensie.nl)

Bron: www.pvda.nl

boekje_pienter

En dit is het eerste resultaat: zie de website en de link naar de speciale pagina...

boekje_pienter


SMI de Boer

Ik ga er niet naar toe...








ik ben er al
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Iris

#33
Citaat van: Kapitein Rob op 26/05/2010 | 00:03 uur
Citaat van: Iris op 25/05/2010 | 17:29 uur
Zijn er meer mensen van plan om zondag naar de landmachtdagen te komen?


Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt!!  :P
Niet eens omdat ik kom...?  :confused:

Anyways ik ga weer met mijn camera op pad, jullie staan uiteraard as usual eerste rij voor de foto's. De foto's van de marinedagen zal ik eens op een andere site zetten, kijken of die wel blijven staan.. (hrrr nieuwe pc, foto's foetsie)
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Elzenga

Citaat van: Lex op 26/05/2010 | 00:34 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 26/05/2010 | 00:28 uur
Als Elzenga z'n karretje te hard laat blazen op de A2, volgen er vanzelf foto's.
Het is nog maar de vraag of hij over de A-2 gaat. Daarnaast, als je een goede domdom hebt, wordt je van te voren gewaarschuwd. ;D
het wordt de A8 A1 en A6....en die dom dom ligt bij mijn pa te verstoffen...hij wilde er eentje hebben...maar hij is nog nooit gebruikt ;)...pa en ik doen het nog steeds prima met de routeplanner tussen de oren en gewoon onthouden waar je hebt gereden...blijft toch lachen...mensen die van en naar hun werk elke dag hun Tom Tom aan hebben staan..sorry...maar dat vind ik toch wel tekenend voor deze tijd...of is de fijne damesstem van de routeplanner nog de enige die tegen ze praat?  ;D

Elzenga

#31
Citaat van: Lex op 26/05/2010 | 00:23 uur
We verwachten natuurlijk wel een verslag met foto's.  ;)
Ze hebben een youtube-actie...moet ik toch even een Top Gear achtige stunt bedenken ;)...een CV90 die achter mijn auto aan zit...Of ze plaatsen hem boven op de koepel van een tank en dan rondje scheuren...ja ik zie wel wat mogelijkheden ;)
http://www.defensie.nl/landmacht/landmachtdagen/youtube-actie/
Citaat van: Kapitein Rob op 26/05/2010 | 00:28 uur
Als Elzenga z'n karretje te hard laat blazen op de A2, volgen er vanzelf foto's........
Hij gaat maar net hard genoeg, dus daar maak ik me nooit zo'n zorgen over...

KapiteinRob

Elzenga en een goeie "dom dom"; het zou zomaar kunnen.....

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 26/05/2010 | 00:28 uur
Als Elzenga z'n karretje te hard laat blazen op de A2, volgen er vanzelf foto's.
Het is nog maar de vraag of hij over de A-2 gaat. Daarnaast, als je een goede domdom hebt, wordt je van te voren gewaarschuwd. ;D