Open Dagen Defensie in 2010

Gestart door Lex, 11/12/2009 | 21:15 uur

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 26/05/2010 | 00:23 uur
We verwachten natuurlijk wel een verslag met foto's.  ;)

Als Elzenga z'n karretje te hard laat blazen op de A2, volgen er vanzelf foto's........

Lex

We verwachten natuurlijk wel een verslag met foto's.  ;)

Elzenga

Citaat van: Lex op 26/05/2010 | 00:06 uur
Ik heb geen ervaring met de Landmachtdagen, maar mogelijk is het weer een belagrijke factor. :big-smile:
ok ;)....het wordt in ieder geval de auto..anders ben ik 2,5 uur onderweg met de trein....one way. Kan mijn karretje ook weer even lekker blazen...

Lex

Ik heb geen ervaring met de Landmachtdagen, maar mogelijk is het weer een belagrijke factor. :big-smile:

KapiteinRob

Citaat van: Iris op 25/05/2010 | 17:29 uur
Zijn er meer mensen van plan om zondag naar de landmachtdagen te komen?


Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt!!  :P

Elzenga

Citaat van: Lex op 25/05/2010 | 23:38 uur
Citaat van: Elzenga op 25/05/2010 | 23:33 uur
wat is vroeg? moet wel even een stukje rijden dus dan kan ik dat plannen...
De Landmachtdagen vangen standaard aan om 09:00uur.
Als je vroeg bent dan is het parkeren in de buurt ook eenvoudiger.
Het progammaboekje .
ok....en maakt het qua dag nog uit?

Lex

Citaat van: Elzenga op 25/05/2010 | 23:33 uur
wat is vroeg? moet wel even een stukje rijden dus dan kan ik dat plannen...
De Landmachtdagen vangen standaard aan om 09:00uur.
Als je vroeg bent dan is het parkeren in de buurt ook eenvoudiger.
Het progammaboekje .

Elzenga

Citaat van: Lex op 25/05/2010 | 21:51 uur
Citaat van: Elzenga op 25/05/2010 | 21:45 uur
Alleen de drukte schrikt me altijd wat af...
Drukte kan voorkomen worden door er vroeg te zijn en dan de "mogelijke knelpunten" te bezoeken.  8)
wat is vroeg? moet wel even een stukje rijden dus dan kan ik dat plannen...

Lex

Citaat van: Elzenga op 25/05/2010 | 21:45 uur
Alleen de drukte schrikt me altijd wat af...
Drukte kan voorkomen worden door er vroeg te zijn en dan de "mogelijke knelpunten" te bezoeken.  8)

Elzenga

Ik zit er ook aan te denken...Het is al weer een tijdje terug dat ik een open dag heb bezocht. Toch interessant om weer eens het nieuwste materiaal live te bekijken. Alleen de drukte schrikt me altijd wat af...

Pascal2702

Heel misschien, ik heb dinsdag nog m'n laatste examen.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Iris

Zijn er meer mensen van plan om zondag naar de landmachtdagen te komen?
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Pascal2702

Kunnen ze niet op de een of andere manier aan geld komen om het toch gewoon door te laten gaan, dat mensen voor bepaalde dingen moeten betalen ofzo. En de drie onderdelen combineren is ook zo'n gek idee nog niet, het is toch 'één team, één taak'.
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

hudinie

Vindt het ook wel belachelijk hoor dat de Marine dagen pas in 2011 weer zijn, en als je kijkt naar de bezoekers aantallen...veel meer dan een wedstrijdje van het Nederlands-elftal....ook is de PR-waarde zeker 1.5 miljoen waard vindt ik op zulke dagen raken veel jongeren geinteresseerd in de Marine en Defensie in het algemeen.

Lex

Landmachtdagen gaan op 'gepaste wijze' door

RIJSWIJK - 
De Landmachtdagen gaan zaterdag en zondag door, maar ,,op gepaste wijze''. Dat heeft het ministerie van Defensie dinsdag gemeld.

Het heeft daartoe besloten na het overlijden van korporaal eerste klasse Luc Janzen in Afghanistan. Tijdens de open dagen van de Koninklijke Landmacht zal worden stilgestaan bij zijn overlijden en de anderen die omkwamen door een bermbom: een Franse militair en een Afghaanse tolk.

Bij het incident raakten ook vier Nederlandse landmachtmilitairen gewond, onder wie twee zwaar. Op verzoek van de nabestaanden van de korporaal vraagt Defensie de media hen niet te benaderen.

De open dagen van de Koninklijke Landmacht, in de Johannes Postkazerne in Havelte (Drenthe), hebben dit jaar het thema 'Mee op missie' en laten zien wat Nederland nationaal en internationaal presteert om veiligheid en de handhaving van de internationale rechtsorde en de mensenrechten te realiseren. Als gevolg van bezuinigingsmaatregelen zal Defensie volgend jaar geen Landmachtdagen organiseren, maar pas in 2012.

ANP | Gepubliceerd op 25 mei 2010, 11:10