verwijzingen naar andere fora

Gestart door smokey, 13/01/2010 | 09:17 uur

KapiteinRob

Citaat van: boekje_pienter op 13/01/2010 | 19:52 uur
Gelukkig wordt het verwijzen naar andere websites-niet-zijnde-fora regelmatig wél geaccordeerd dan wel door de vingers gezien!

Omdat dit dan in principe directe bronvermeldingen betreft. Maar e.e.a. is, zoals eerder gezegd, onderwerp van overleg bij de beheerders. En nee, we kunnen niet alles zien en ja, er is ook zoiets als grijs...... ;)

Rob
Forumbeheerder

boekje_pienter

Gelukkig wordt het verwijzen naar andere websites-niet-zijnde-fora regelmatig wél geaccordeerd dan wel door de vingers gezien!

Sine Pari

Citaat van: Kapitein Rob op 13/01/2010 | 14:23 uur
Over de (sterke) band tussen de defensie-organisatie en het KCT-forum ga ik hier niet discussieren; irrelevant.
Is ook geen discussie over nodig, had het ook enkel gepost om te verduidelijken waarom het in sommige gevallen van voordeel kan zijn voor de vragensteller om naar het KCT forum te verwijzen. Plus dat je als lid van het KCT forum ook best wel weet dat het hier weergegevene klopt. ;)
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

KapiteinRob

Je hebt helemaal gelijk SP; ook die verwijzingen moeten verwijderd worden (ergo, je mag ze volgens de disclaimer niet plaatsten). Helaas is het beheerdersschap op het DF geen fulltime baan. We monitoren veel, maar kunnen niet 100% garanderen alles met de stofkam te bekijken. En soms bestaat er zowaar "grijs"...... ;)

Over de (sterke) band tussen de defensie-organisatie en het KCT-forum ga ik hier niet discussieren; irrelevant.

Rob
Forumbeheerder



Sine Pari

Citaat van: Kapitein Rob op 13/01/2010 | 13:50 uur
Citaat van: smokey op 13/01/2010 | 13:40 uur
Neemt niet weg dat ik het (nog steeds, ondanks de verklaringen van de mods) erg vreemd vind dat ik niet mag verwijzen naar een forum over het KCT bij een vraag over het KCT. Ik garandeer de vraagstellers een correct antwoord op elke vraag die gesteld wordt.

Net zo min als je voor 100% kunt stellen dat de informatie op het defensieforum klopt (met name als het "vertaald" wordt vanuit defensieregelgeving) gaat dat op voor een ander forum. Jij kunt wel iets garanderen, maar dat is hetzelfde als een DF-beheerder hetzelfde zegt; neem jij dat dan ook immer als feit aan? Ik geef hierbij geen oordeel over je aanwezige kennis, maar durft te stellen dat zelfs de meest doorwinterde voorschriftsnuffelaar bij defensie niet kan garanderen dat een antwoord dat door defensie zelf gegeven wordt immer correct is. Daar zijn er bij defensie teveel beroepszaken voor aangespannen om dat als gegeven aan te kunnen nemen. Waarom zou dat bij een forum anders (kunnen) zijn?

Daarbij is op het DF momenteel verwijzing naar een andere site alleen toegestaan in het kader van bronvermelding. Forumlid AJ heeft een punt; er zijn fora waar je eerst lid van moet worden om toegang te krijgen tot (alle) informatie. Maar zoals gezegd vormt e.e.a. een punt van overleg bij de beheerders.

Rob
Forumbeheerder

Nee niemand kan wat dan ook garenderen, maar op bv. het KCT forum zitten buiten oudgediende ook nog eens dienende, en heerst er een sterke band met het  Bureau Voorlichting, Werving & Selectie KCT, die ook nog eens meekijkt op het forum. Dus er staat in ieder geval betere/juistere informatie dan hier door de meeste (mijzelf incluse) kan worden gegeven.

Verder moet men als men deze regel al wil doorvoeren dan ook konsekwent blijven en het met alle berichten doen. zie bv.;
Citaat van: Sine Pari op 01/10/2009 | 18:33 uur
Mathijs op het KCT forum kan je op je vraag beslist een antwoord vinden. Ook andere vragen omtrend het KCT kan je hier kwijt.

Citaat van: Sine Pari op 29/09/2008 | 16:51 uur
Bennn zoals Yan al zegt eerst na het behallen van de ECO is ogenlasering mogelijk, voor meer informatie kan je ook hier terecht; http://www.kctforum.com.

Citaat van: Sine PariHi bvdw10, ik zou zeggen kijk eens op het KCT forum. Hier kan je op je vraag en andere vragen een antwoord krijgen.
Ik heb hier enkel de door mij geposte verwijzingen geqoute maar er zijn ook van andere leden verschillende verwijzingen terug te vinden.

Oh en wat is met mijn signature, daar in is namelijk een afbeelding van de banner van het International Special Operations Forum met een hot link. ;)
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

KapiteinRob

Citaat van: smokey op 13/01/2010 | 13:40 uur
Neemt niet weg dat ik het (nog steeds, ondanks de verklaringen van de mods) erg vreemd vind dat ik niet mag verwijzen naar een forum over het KCT bij een vraag over het KCT. Ik garandeer de vraagstellers een correct antwoord op elke vraag die gesteld wordt.

Net zo min als je voor 100% kunt stellen dat de informatie op het defensieforum klopt (met name als het "vertaald" wordt vanuit defensieregelgeving) gaat dat op voor een ander forum. Jij kunt wel iets garanderen, maar dat is hetzelfde als een DF-beheerder hetzelfde zegt; neem jij dat dan ook immer als feit aan? Ik geef hierbij geen oordeel over je aanwezige kennis, maar durft te stellen dat zelfs de meest doorwinterde voorschriftsnuffelaar bij defensie niet kan garanderen dat een antwoord dat door defensie zelf gegeven wordt immer correct is. Daar zijn er bij defensie teveel beroepszaken voor aangespannen om dat als gegeven aan te kunnen nemen. Waarom zou dat bij een forum anders (kunnen) zijn?

Daarbij is op het DF momenteel verwijzing naar een andere site alleen toegestaan in het kader van bronvermelding. Forumlid AJ heeft een punt; er zijn fora waar je eerst lid van moet worden om toegang te krijgen tot (alle) informatie. Maar zoals gezegd vormt e.e.a. een punt van overleg bij de beheerders.

Rob
Forumbeheerder

smokey

Citaat van: A.J. op 13/01/2010 | 13:32 uur
Jullie hebben op het kct forum toch de policy dat je jezelf eerst moet voorstellen voordat je uberhaupt toegang krijgt? Dus als bronverwijzing is het dus niet te gebruiken.

dat is correct. Als bronverwijzing is het inderdaad niet te gebruiken omdat de bron door niet ingelogden niet gezien kan worden. Neemt niet weg dat ik het (nog steeds, ondanks de verklaringen van de mods) erg vreemd vind dat ik niet mag verwijzen naar een forum over het KCT bij een vraag over het KCT. Ik garandeer de vraagstellers een correct antwoord op elke vraag die gesteld wordt.

A.J.

#7
Jullie hebben op het kct forum toch de policy dat je jezelf eerst moet voorstellen voordat je uberhaupt toegang krijgt? Als bronverwijzing is het dus niet te gebruiken.

KapiteinRob

Citaat van: Sine Pari op 13/01/2010 | 13:27 uur
Er maar van afgezien dat men op andere gelijkaardige vragen ook tot spijt heeft gezien dat vaak onjuisten aantwoorden worden gegeven door leden die 'denken' te weten waar ze het over hebben.

En hiermee sla je de spijker op de kop als je het hebt over het verwijzen naar andere sites, m.n. fora. Ik lees op ons forum ook genoeg antwoorden waarvan ik constateer (of vermoed) dat het fout is (of rammelt).

Maar e.e.a. is opgebracht in het "beheerdersoverleg". Ik ben zelf van mening dat er niets veranderd moet worden, maar zoals gezegd is daar "as we speak" overleg over.

Rob
Forumbeheerder

Sine Pari

Citaat van: Kapitein Rob op 13/01/2010 | 13:12 uur
Precies. Verwijzing naar andere sites is toegestaan in het kader van bronvermelding. Het in z'n algemeniteit "promoten" van een site, zeker zoiets als een forum, wordt daar niet onder gecategoriseerd.

Rob
Forumbeheerder

Bedankt voor je antwoord, zowel hier als in je pm. Maar ik zou de Forumbeheerders toch eens aanraden dit besluit inzake het verwijzen naar een ander forum ivm helpen aan informatie toch noch eens te overdenken. Zie ook de door mij in mijn vorige post hierover gemaakte opmerkingen. Zeker op een algemeen forum zoals dit het is kan men niet altijd specifieke vragen vinden. Er maar van afgezien dat men op andere gelijkaardige vragen ook tot spijt heeft gezien dat vaak onjuisten aantwoorden worden gegeven door leden die 'denken' te weten waar ze het over hebben.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Sine Pari

Citaat van: dudge op 13/01/2010 | 12:30 uur
Er bevind zich hier echter een grijs gebied, waarin ook het KCT-forum (wellicht helaas) valt. Zie punt 5 van de disclaimer: '5.Crossposting/Spam'.  Waar die grens precies ligt is aan de beheerders, die blijkbaar van mening zijn dat deze verwijzing niet mag.

Enerzijds erg lastig, ook ik heb een aantal nuttige links uit moeten wisselen via PM, maar een strenge handhaving voorkomt wel een hoop gezever, omdat duidelijk is waar de grens is, en er dus niet snel sprake is van 'hij wel, ik niet'.
Ik zie niet in waarom men niet naar het KCT forum, korpsmariniers.com, of andere fora zou kunnen verwijzen als een lid daarmee geholpen zou kunnen worden. Dit heeft verder niks met crossposting en/of spam te maken. En elke lid steeds weer via pm er op te moeten wijzen dat men bv. over Korps Commandotroepen of Korps Mariniers gerelateerde vragen hij/zij ook mischien eens een kijkje zou kunnen nemen op de hierboven genoemde fora, is iets wat niet werkt. Men kan niet controleren/zien of de vragensteller al een antwoord/verwijzing via een pm gehad heeft. Als men aanneemt dat het wel het geval is, zal de vragen steller nooit geholpen/verwezen worden. Neemt men aan dat het niet gebeurt is kan het zijn dat de vragensteller de pm bus vol dezefde antwoorden/verwijzingen krijgt. Daarboven op gaat men als men de regel voor enkel antwoorden via pm doorvoeren wil, voorbij aan het concept van een forum. Dat andere ook wat kunnen leren opsteken van een gestelde vraag/een gegeven aantwoord.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

KapiteinRob

Citaat van: dudge op 13/01/2010 | 12:30 uur
Zie punt 5 van de disclaimer: '5.Crossposting/Spam'.  Waar die grens precies ligt is aan de beheerders, die blijkbaar van mening zijn dat deze verwijzing niet mag.

Precies. Verwijzing naar andere sites is toegestaan in het kader van bronvermelding. Het in z'n algemeniteit "promoten" van een site, zeker zoiets als een forum, wordt daar niet onder gecategoriseerd.

Rob
Forumbeheerder

boekje_pienter

Volgens moet dit gewoon kunnen, maar ja... ik ben natuurlijk geen moderator op Defensieforum ;)

Sterker nog: als verwijzingen met hyperlinks wel tot het gewenste antwoord kunnen leiden, zie ik het probleem niet. Volgens mij is de hele achterliggende idee van het wereldwijde web op het internet nu juist dat je alles en iedereen met elkaar in verbinding KUNT brengen door middel van hyper- en deeplinks. Het is daarnaast altijd aan de gebruiker/lezer of hij/zij wel of niet op een link klikt...

Gtz,
boekje_pienter

smokey

ik verbaas mij over het feit dat de mods al verschillende keren verwijzingen naar het kctforum.com weghaalt.

- Welke gedachte zit daarachter?
- Wat is er mis mee om mensen op dit forum, die gericht naar antwoorden zoeken, te verwijzen naar een site die die antwoorden heeft?