Mountain Leader 3 opleiding in ijskoud Zweden

Gestart door KapiteinRob, 04/02/2010 | 02:57 uur

Enforcer

Tja, dat van die baret.........zucht........... :( :'(

KapiteinRob

Citaat van: MINDEF-site op 04/02/2010 | 02:57 uur
Deze opleiding die werd gehouden in Nederland, Duitsland, Wales, Schotland en Zweden leidt militairen op tot instructeur/verkenner.

Ik vraag me af wie het beter weet: een redacteur van de MINDEF-site of de PC MLVERKPEL. Want die laatste zegt namelijk in deze publicatie dat de ML3 opgeleiden in een later stadium van hun carriere als korporaal of sergeant de instructiemodule gaan volgen. En pas dan mag je pas instructie geven.....

Citaat van: MINDEF-site op 04/02/2010 | 02:57 uur
De 13 cursisten van het Korps Mariniers en 2 van de Koninklijke Landmacht kregen na een periode van ruim 3 maanden hard werken en afzien hun baret uitgereikt.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat in ieder geval de mariniers hun baret al een tijdje hadden.....  :P

KapiteinRob

Met een ijskoude laatste training in Zweden is de eerste krijgsmachtbrede Mountain Leader 3 (ML3) opleiding afgerond. Deze opleiding die werd gehouden in Nederland, Duitsland, Wales, Schotland en Zweden leidt militairen op tot instructeur/verkenner. Zij zijn operationeel inzetbaar onder extreme, bergachtige en arctische omstandigheden.

De 13 cursisten van het Korps Mariniers en 2 van de Koninklijke Landmacht kregen na een periode van ruim 3 maanden hard werken en afzien hun baret uitgereikt.

Mountain Leader 3
De ML3 opleiding is ontleend aan de 9 maanden durende Britse ML2 opleiding, waaraan sinds de jaren '70 ook Nederlandse mariniers deelnemen. Een Mountain Leader 3  fungeert als Mountain & Arctic instructeur op pelotonsniveau en ondersteunt de ML2 tijdens de trainingen.

Wintertraining

De geslaagde cursisten van het Korps Mariniers brengen de opgedane kennis en vaardigheden in praktijk tijdens de aansluitende wintertraining van het mariniersbataljon in Zweden.

Bron: MINDEF-site dd. 020210